Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι για την ηλεκτροκίνηση στο Λάρισα-Βόλος

Στη Διαύγεια δημοσιεύθηκε η σημαντικότατη έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και περιορισµών για την κατασκευή και λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στην υφιστάµενη µονή σιδηροδροµική γραµµή Λάρισα – Βόλος µήκους περίπου 61,2 χιλιοµέτρων, εντός των ορίων της Περιφέρειας Θεσσαλίας. 
Γεωγραφικά η θέση του έργου προσδιορίζεται στους ∆ήµους Λαρισαίων, Κιλελέρ, Ρήγα Φεραίου και Βόλου των Περιφερειακών Ενοτήτων Λάρισας και Μαγνησίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. 
Το έργο αφορά στην εγκατάσταση συστήµατος ηλεκτροκίνησης µε τηλεδιοίκηση στην υφιστάµενη µονή σιδηροδροµική γραµµή Λάρισα – Βόλος, µήκους 61,2χλµ. (κύρια γραµµή από τον Σ.Σ. Λάρισας µέχρι τον Σ.Σ. Βόλου) και επιπλέον 7,5χλµ. περίπου σε δευτερεύουσες γραµµές (παρακαµπτήριες γραµµές σταθµών).
Η ηλεκτροκίνηση επιτυγχάνεται µε εναέρια γραµµή επαφής, υποσταθµό και τηλεδιοίκηση µε ένταξη στο Κέντρο Ρύθµισης Ηλεκτρικής Έλξης της Θεσσαλονίκης. Για την κάλυψη των αναγκών ηλεκτροκίνησης της σιδηροδροµικής γραµµής Λάρισα – Βόλος προβλέπεται η κατασκευή ενός νέου υποσταθµού Έλξης (Υ/Σ) πλησίον της Χ.Θ. 36+200 και συγκεκριµένα στην ευρύτερη περιοχή του οικισµού Ριζόµυλου, σε απόσταση 1,5χλµ. από τον οµώνυµο οικισµό. Ο Υ/Σ καταλαµβάνει γεωργική γη 14,5 στρεµµάτων και θα συνδεθεί µε το παραπλήσιο υφιστάµενο δίκτυο υψηλής τάσης 150 kV της ∆ΕΗ σε µήκος µικρότερο από 200µ.
Το οικείο Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασµού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Θεσσαλίας (αρ. Υ.Α. 25292/25.6.2003, ΦΕΚ 1484/Β/10.10.03) προτείνει την σταδιακή ανάπτυξη προαστιακού χαρακτήρα δροµολογίων διασύνδεσης Λάρισας – Βόλου µε σύγχρονου τύπου οχήµατα και πυκνά δροµολόγια. Μάλιστα αναφέρει ότι η γραµµή Λάρισα – Βόλος θα πρέπει µε βάση την µελλοντική ζήτηση να γίνει διπλή µε ηλεκτροκίνηση.
Έίναι ένα έργο αναβάθµισης / εκσυγχρονισµού της υφιστάµενης µονής σ.γ. Λάρισα – Βόλος και δεν πρόκειται να µεταβάλει τις χρήσεις στην περιοχή µε εξαίρεση το χώρο εγκατάστασης του Υποσταθµού Έλξης που σήµερα αποτελεί γεωργική γη.
Τέλος το έργο είναι συµπληρωµατικό της ήδη εγκατεστηµένης ηλεκτροκίνησης στον κύριο σιδηροδροµικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Ειδοµένη, εξασφαλίζοντας την συνέχιση των συρµών προς Βόλο χωρίς αλλαγή µηχανής ή µετεπιβίβασης επιβατών στον Σ.Σ. Λάρισας.
Το έργο έχει "τακτοποιημένα" και τα αρχαιολογικά θέματα καθώς έχει εκδοθεί η οµόφωνα θετική γνωµοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συµβουλίου στην υπ’ αριθµ. 29/8-10-2013 Συνεδρία του καθώς και η υπ’ αριθµ. 33 σχετική της παρούσας, Υπουργική Απόφαση.

ypodomes.com