Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Υπογράφονται τα σιδηροδρομικά έργα Κιάτο-Ροδοδάφνη και σηματοδότηση Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Για υπογραφές οδεύουν τα 2 σιδηροδρομικά έργα που δημοπράτησε η ΕΡΓΟΣΕ τον χειμώνα που μας πέρασε. Πρόκειται για το έργο-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη και το έργο ανάταξης της σηματοδότησης Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Τα δύο έργα είναι από τα πλέον σπουδαία καθώς για τον βασικό σιδηροδρομικό διάδρομο της χώρας γνωστό και ως ΠΑΘΕΠ. Τα έργα αναμένεται να υπογραφούν μέσα στον μήνα και να ολοκληρωθούν το 2016 ολοκληρώνοντας τις προσπάθειες αναβάθμισης του «σκουριασμένου» σιδηροδρομικού μας δικτύου που ξεκίνησαν πριν από 2 δεκαετίες.

Το έργο-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη έχει κόστος 273εκ.ευρώ και ανάδοχο την Κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-Thales-Ξανθάκης. Αυτή την εβδομάδα πάει στη Βουλή και οι υπογραφές θα πέσουν μέσα στον Ιούλιο. Η προθεσμία ολοκλήρωσης είναι 24 μήνες, δηλαδή για το καλοκαίρι του 2016.

Με το έργο αυτό ολοκληρώνονται διαλυμένες εργολαβίες σε όλο το μήκους του σιδηρόδρομου από το Κιάτο μέχρι την Ροδοδάφνη. Μαζί με την υπό κατασκευή εργολαβία Διακοπτό-Ροδοδάφνη ολοκληρώνουν την αναβάθμισης της υποδομής της γραμμής σε διπλή, υψηλών ταχυτήτων (μέχρι 200χλμ/ώρα σε κάποια σημεία).

Το έργο ανάταξης της σηματοδότησης σε σημεία του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι το τελευταία σε μία σειρά από πολλά και μεγάλα έργα για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διαδρομής. Έχει κόστος 52εκ.ευρώ και ανάδοχο την Κοινοπραξία ΤΟΜΗ-Alstom. Οι υπογραφές είναι θέμα ημερών. Με το έργο αυτό και το υπό εξέλιξη έργο-σκούπα Τιθορέα-Δομοκός, ολοκληρώνονται όλα τα έργα στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

ΤΟ 2017 Η ΝΕΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Από τις αρχές του 2017 θα έχουμε διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Κιάτο και από εκεί μέχρι τη Θεσσαλονίκη διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων, εγκαινιάζοντας την νέα εποχή για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com