Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Εμπορικά Κέντρα. Μετά τον σταθμό Πειραιά ακολουθούν οι σταθμοί Αθήνας και Θεσσαλονίκης

Η ΓΑΙΑΟΣΕ, θυγατρική του ομίλου ΟΣΕ, έχει τα δικά της φιλόδοξα σχέδια έτσι ώστε οι σημερινοί, κεντρικοί σταθμοί σε Πειραιά, Αθήνα και Θεσσαλονίκη να ζωντανέψουν, να μετατραπούν σε πολυχώροι και μέσω επενδύσεων να μοιάζουν με τους αντίστοιχους σταθμούς μεγάλων Ευρωπαϊκών πόλεων.

Όπως ανέφερε στο ypodomes.com ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας το στοίχημα είναι μεγάλο και ο πρώτος σταθμός που θα δούμε είναι για τον Κεντρικό Σταθμό Πειραιά, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Το έργο της κατασκευής του εμπορικού κέντρου στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά υπολογίζεται ότι θα έχει προϋπολογισμό περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ και θα αφορά την ανάπτυξη χώρων έκτασης περίπου 37.000 τετραγωνικών μέτρων, σε τέσσερις ή πέντε ορόφους. Η ΓΑΙΑΟΣΕ θα επιδιώξει και μία μικρή παρέκκλιση κατά 10% στους όρους δόμησης λόγω της ιδιομορφίας των αποβαθρών που φτάνουν σε ύψος τα 9,5 μέτρα.

Ο πολυχώρος που θα έχει χαρακτηριστικά mall θα περιλαμβάνει εμπορικές χρήσεις, χώρους αναψυχής, εστίασης, κινηματογράφων, παρκινγκ κ.ά.

Το εμπορικό κέντρο θα δημιουργηθεί σε οικόπεδο 15 στρεμμάτων, στο σημείο όπου βρίσκεται ο τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός του Πειραιά. Όπως ανέφερε ο κος Σχίζας ζητείται η ευρύτερη αποδοχή τόσο από τον Δήμο Πειραιά και τη νέα δημοτική αρχή όσο και από τους φορείς της πόλης.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει και τη διαχείριση του έργου για διάστημα 30 ετών, με δυνατότητα ανανέωσης. Από την ΓΑΙΑΟΣΕ εξετάζεται η απευθείας σύνδεση με το κτίριο του σταθμού του πρώην ΗΣΑΠ (του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ της Γραμμής 1).

Η τελική μορφή του σχήματος, που θα αναλάβει την υλοποίηση του σχεδίου, θα προκύψει από τη διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους. Πάντως η ΓΑΙΑΟΣΕ θα διατηρήσει συμμετοχή στο εταιρικό σχήμα με ποσοστό τα οποίο θα καθοριστεί επίσης από την διαπραγμάτευση. Σε κάθε περίπτωση το όλο στοίχημα θα ξεκινήσει το ερχόμενο Φθινόπωρο.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επόμενος κεντρικός σταθμός που θα δούμε να αξιοποιείται είναι ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης, πιθανότατα μέσα στο 2015 να δούμε να ξεκινά κάποιος διαγωνισμός σύμπραξης.

Αναφορικά με τον Κεντρικό Σταθμό Αθηνών (Λαρίσης) προς το παρόν απαιτείται πολεοδομική τακτοποίηση και ενδεχομένως να φτάσουμε στο 2016 για να δούμε κάποιο σοβαρό σχέδιο αξιοποίησης μέσω ΣΔΙΤ.

Σχέδια αξιοποίησης έχουν δοκιμαστεί και στο παρελθόν αλλά ποτέ δεν προχώρησαν.

Πλέον με τις συνθήκες να είναι πιο ώριμες και τους επενδυτές να είναι πιο θερμοί, πιστεύεται πως οι διαγωνισμοί αυτοί θα μπορέσουν να τρέξουν με καλύτερες πιθανότητες.

ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟ ΘΡΙΑΣΙΟ
Την 1η Αυγούστου (και μέχρι τις 10 του μήνα) αναμένεται να ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο. "Είναι ο μεγαλύτερος ανοιχτός χώρος στην Αττική μετά το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος" ανέφερε στο ypodomes.com o κος Σχίζας.

Είναι μία φιλόδοξη προσπάθεια για να αναδειχθεί το εμπορευματικό κομμάτι του ΟΣΕ και παράλληλα του Λιμανιού του Πειραιά. Η πρόσφατη έναρξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι δημιουργεί πολύ μεγάλες προοπτικές για τη δημιουργία ενός hub που θα κάνει τον Πειραιά, την Θριάσιο και την Αττική ένα από τα μεγαλύτερα διαμετακομιστικά κέντρα της Ευρώπης.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com