Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Η άλλη πρόταση για την σιδηροδρομική γραμμή «Κρυονέρι - Αγρίνιο»

Στο ότι η Αιτωλοακαρνανία και το Αγρίνιο και το Μεσολόγγι οφείλω να συμπληρώσω και να συμφωνήσω μαζί σας Κύριε Φωτάκη χρειάζεται να βγει από την απομόνωση και να τεθεί σε «τροχιά» ανάπτυξης
Επίσης η σύνδεση των λιμένων είναι στρατηγικής σημασίας εθνικό θέμα και στις σύγχρονες συνδυασμένες μεταφορές, τα μεγάλα λιμάνια μιας χώρας είναι συνδεδεμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Όμως στην Αιτ/νια δεν έχει αποφασιστεί ακόμη η τύχη του Πλατυγιαλίου από τους κυβερνώντες και έτσι έχει εγκαταλειφτεί στην τύχη της μια επένδυση η οποία έχει στοιχίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο και η οποία από μόνη της με τους σύγχρονους οδικούς άξονες οι οποίοι επιτέλους κατασκευάζονται στην Αιτ/νια, θα μπορούσε να αποτελέσει το όχημα ανάπτυξης της περιοχής.

Οπότε η Αιτωλοακαρνανία είναι εκτός σχεδιασμού στην χάραξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας (το ότι δεν προβλέφτηκε στην γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου μόνο τυχαίο δεν είναι), αλλαγή σκεπτικού θα δούμε όταν αποσαφηνιστεί η τύχη του Πλατυγιαλίου

Στο θέμα όμως της την αξιοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου, η οποία κατασκευάστηκε όχι σαν Δυτικός Άξονας αλλά σαν τουριστική ατραξιόν, μη Βιώσιμη γραμμή άρα και μη λειτουργική, και όποια σκέψη για λειτουργία της παραπέμπει σε έργα και πρακτικές τα οποία βύθισαν αυτή την χώρα και τους πολίτες της στην «ελεγχόμενη χρεοκοπία» και πληρώνονται με αίμα από τους Έλληνες πολίτες.

Άλλωστε αποτελεί ένα έργο το οποίο σαν φορολογούμενοι πολίτες το έχουμε ήδη πληρώσει με 13 εκατομμύρια ευρώ από το1997εως το 2004 και δεν είναι βιώσιμη τεχνοκρατικά η λειτουργία του σύμφωνα με τον ΟΣΕ.

Υπάρχει εξ άλλου και εναλλακτική πρόταση αξιοποίησης η οποία απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο της Ι. Π. Μεσολογγίου, ενώ κοινοποιήθηκε και στον Δήμο Αγρινίου από τον υπογράφοντα, ενώ υπάρχει και απάντηση του ΟΣΕ η οποία συνηγορεί στην αλλαγή χρήσης της σιδηροδρομικής γραμμής χαρακτηρίζοντας την γραμμή «ανενεργή» και συμβουλεύει τον εισηγητή (ο οποίος δεν είναι μηχανικός) ότι για την αλλαγή χρήσης της σε σύγχρονο ποδηλατόδρομο δεν απαιτείται η απόσυρση των σιδηροτροχιών αλλά η επικάλυψη τους κάθετα και οριζόντια με φελιζόλ.

Σύμφωνα δε με δεδομένα της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Ι.Π Μεσολογγίου η κατασκευή του ποδηλατοδρόμου με χρήση ελαφρομπετού είχε κόστος 20 € περίπου το τρέχον μέτρο, άρα δημιουργείται ποδηλατόδρομος 65 χιλιόμετρων με κόστος 1.300.000 €.

Περισσότερα στην πλήρη εισήγηση μου, «για να μην μας βρίζουν οι νέες γενιές για τα πεταμένα λεφτά των 15 εκατομμυρίων τα οποία είναι αναξιοποίητα μέσα στα βάτα».

Θέμα: «Λήψη πολιτικής απόφασης μετατροπής – αλλαγής χρήσης της Σιδηροδρομικής γραμμής Κρυονέρι –Αγρινίου σε σύγχρονο ποδηλατόδρομο»

Η πρόταση αποσκοπεί στη δημιουργία ενός σύγχρονου ποδηλατοδρόμου στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας μήκους περίπου 60 Χμ με αντίστοιχη πολιτική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου.

Το έργο είναι ώριμο, διότι δεν χρειάζεται νέα χάραξη, απαλλοτριώσεις κ.λ.π, απαιτεί αποφάσεις αλλαγής χρήσης και έναρξη διαδικασιών με ΟΣΕ, Περιφέρεια, Υπουργεία προκειμένου άμεσα να απομακρυνθούν οι σιδηροτροχιές, να γίνει μελέτη και άμεση δημοπράτηση του έργου με ένταξη του στο σχεδιασμό της περιφερείας.

Οι σταθμοί του τραίνου, κάλλιστα μπορούν να αποτελέσουν σταθμούς αναψυχής υποστήριξης του ποδηλατοδρόμου και τουριστικά περίπτερα.

Με την ολοκλήρωση του η Αιτ/νια θα καταστεί ελκυστικός ποδηλατικός-τουριστικός προορισμός για χιλιάδες επισκέπτες διότι διασχίζει την ωραιότερη πλευρά της Αιτωλοακαρνανίας με φανταστικές εναλλαγές φυσικού τοπίου, αρχαιολογικούς χώρους και περιοχές με μεγάλη ιστορία

Ενώ θα δημιουργήσει μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές για την Αιτωλοακαρνανία, με την ανάληψη μεγάλων ποδηλατικών αθλητικών γεγονότων Ελληνικών και Ευρωπαϊκών, διότι θα είναι ο μεγαλύτερος ποδηλατοδρόμος της Ελλάδος και από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης.

Εξάλλου συντελείτε στην Ευρωζώνη μια μεγάλη διεργασία σχετικά με τη ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού με παράλληλη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της και την Πράσινη Ανάπτυξη, με δράσεις οποίες σχετίζονται με την υγεία και με χαράξεις νέων ποδηλατικών διαδρομών.

Τελειώνοντας, με τη λήψη της πολιτικής απόφασης ανοίγει η προοπτική ένα «νεκρό έργο» για το οποίο δαπανήθηκαν εκατομμύρια Ευρώ και το οποίο με τις σημερινές συνθήκες της χώρας μας, δεν είναι βιώσιμο και θα παραμείνει σε αχρηστία

για πολλές δεκαετίες ή για πάντα, να μετατραπεί σ’ ένα έργο το οποίο αναβαθμίζει συνολικά την Αιτωλοακαρνανία.

Επίσης το έργο αυτό δύναται να αποτελέσει εργαλείο αναπτυξιακής προοπτικής για όλη την Αιτωλοακαρνανία.

Με εκτίμηση
Σπύρος Κουφός
Γεωπόνος
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος Ι. Π Μεσολογγίου.

"Αιχμή"