Δευτέρα 14 Ιουλίου 2014

«Ισοπεδώνουν» τις σιδηροδρομικές διαβάσεις…

ΞΗΛΩΝΟΝΤΑΙ ΡΑΓΕΣ, ΠΡΟΧΩΡΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ

Δεν είναι απλό «μερεμέτι». Ολόκληρο εργοτάξιο στήθηκε πάνω στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας- Βόλου, από το πρωί της Παρασκευής και ανακατασκευάζει τις τρεις ισόπεδες διαβάσεις, στο ύψος της οδού Κάρλας, στη συνοικία Αγίου Γεωργίου της Λάρισας.
Οι χρόνοι τρέχουν και τα συνεργεία δουλεύουν εντατικά, ώστε μέχρι αύριο Δευτέρα, να παραδοθούν οι διαβάσεις και την Τρίτη η σιδηροδρομική γραμμή, προς χρήση.
Σύμφωνα και με προηγούμενο ρεπορτάζ της «Ε», το έργο δεν συνιστά πλήρη ανακατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά πλήρεις ανακαινίσεις των τριών ισόπεδων διαβάσεων, που σημαίνει και «κατέβασμα» της σιδηροδρομικής γραμμής, λόγω ηλεκτροκίνησης, όπου χρειάζεται. Οι εργασίες αφορούν κυρίως στην οριζοντιογραφία και την υψομετρική στάθμιση της γραμμής. Εργασίες γίνονται στις ισόπεδες διαβάσεις μεταξύ των οδών Μεθοδίου και Κάρλας, μεταξύ των οδών Θεοτοκά, Καβάφη, Καββαδία και Κάρλας και μεταξύ των οδών Πολυξένης Ζήλου, Αμαλιάδος και Κάρλας.

 Η μεγαλύτερη παρέμβαση γίνεται στην τελευταία διάβαση (Ζήλου, Αμαλιάδος κλπ.), η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στην οδική γέφυρα της παλιάς εθνικής οδού Λάρισας- Αθήνας. Για να περάσουν, στη β΄ φάση της ηλεκτροκίνησης, τα ηλεκτροφόρα καλώδια κάτω από τη γέφυρα, απαιτείται το χαμήλωμα της σιδηροδρομικής γραμμής. Εντός του τριημέρου, πρέπει να ολοκληρωθούν οι εργασίες, διότι συγχρόνως, έχει διακοπεί και η σιδηροδρομική συγκοινωνία Λάρισας- Βόλου, μέχρι και την Τρίτη, σύμφωνα με ανακοίνωση.
Η γραμμή, σε μήκος μερικών εκατοντάδων μέτρων, «ξηλώθηκε» και η υποδομή της ανασκάφηκε εκ βάθρων. Τοποθετείται νέο υλικό, πέτρες κλπ και οι ράγες θα επανατοποθετηθούν, αλλά θα βρίσκονται πιο χαμηλά. Ως προς τις τρεις συγκριμένες διαβάσεις, αυτές θα έρθουν στο κατάλληλο ύψος, που απαιτείται.
Δεν πρόκειται όμως να τοποθετηθούν ελαστικοί τάπητες για τα αυτοκίνητα, όπως στις διαβάσεις στον κεντρικό ιστό της Λάρισας, λόγω μεγάλου κόστους. Ευκαιρία ήταν, να γίνει η τοποθέτηση ταπήτων, τουλάχιστον στη διάβαση, που βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο της πόλης (Ζήλου, Αμαλιάδος), η οποία και δέχεται το μεγαλύτερο φόρτο αυτοκινήτων, καθημερινά.
Ε. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ

«Ελευθερία» Λάρισας