Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

Το μαχαίρι στο προσωπικό μείωσε τις ζημίες στον ΟΣΕ

  • ΕΧΑΣΕ ΕΣΟΔΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΠΟΣΧΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
  • Οι εργαζόμενοι μειώθηκαν κατά 847 άτομα

Καθαρές ζημίες 486,2 εκατ. σημείωσε ο ΟΣΕ (μητρική εταιρεία), έναντι 609,7 εκατ. το 2012, αν και σε επίπεδο λειτουργικού αποτελέσματος παρουσίασε κέρδη (52,6 εκατ., έναντι 29,8 εκατ.), όπως φανερώνει ο δημοσιευμένος ισολογισμός.
Ζητήματα εύρυθμης λειτουργίας και ελλείψεις προσωπικού θέτουν οι σιδηροδρομικοί. Ακούει κανείς;Αντίστοιχα, τα έσοδα κατήλθαν στα 45,4 εκατ., έναντι 66,2 εκατ., ενώ εντυπωσιακή ήταν η μείωση του προσωπικού, καθώς το 2013 ο οργανισμός απασχολούσε 1.627 άτομα, έναντι 2.474 άτομα το 2012, κυρίως λόγω της απόσχισης της ΕΕΣΣΤΥ (τεχνική βάση) και της ΓΑΙΑΟΣΕ (ακίνητη περιουσία).

Αξιο προσοχής αποτελεί το γεγονός ότι το σύνολο των υποχρεώσεων φτάνει τα 11,7 δισ., λόγω των δανείων που υποχρεωνόταν να συνάψει ο ΟΣΕ για την κατασκευή των σιδηροδρομικών έργων, αλλά και το ότι, εναντίον του οργανισμού, υπάρχουν δικαστικές διεκδικήσεις 296 εκατ.!

Παρ' όλη τη λειτουργική κερδοφορία, πληροφορίες φέρουν τον οργανισμό να κινείται σε «τεντωμένο οικονομικό σχοινί», σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση της ετήσιας κρατικής επιδότησης.

Ο οργανισμός, μέσα σε λίγους μήνες, έχασε δύο κύριες πηγές εσόδων. Με την απόσχιση της ΕΕΣΣΤΥ, δηλαδή της τεχνικής βάσης, απώλεσε έσοδα περί τα 20 εκατ. ετησίως. Το ποσό αυτό πλήρωνε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη συντήρηση των βαγονιών της.

Επίσης, με τη μεταφορά του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ στο ελληνικό Δημόσιο, ο οργανισμός έχασε περίπου το ίδιο ποσό από τα ενοίκια, δηλαδή τη μίσθωση των βαγονιών, που χρησιμοποιούσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Εάν σε όλα αυτά προστεθεί και η μείωση της ετήσιας κρατικής επιδότησης, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο οργανισμός περνά «δύσκολες στιγμές».

Πάντως, στελέχη του ΟΣΕ, περιγράφοντας τη γενικότερη στρατηγική του οργανισμού, επισημαίνουν ότι «στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται στη χώρα μας, στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών, σε συνάρτηση με τη σημαντική γεωπολιτική θέση της Ελλάδας, είναι σαφές ότι πολλά εξαρτώνται από το σιδηροδρομικό δίκτυο».

Για τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο ενημερώθηκε ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος συναντήθηκε με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. Η συνάντηση, η οποία διήρκεσε 45 λεπτά, διεξήχθη σε θετικό κλίμα, σύμφωνα με στελέχη της ομοσπονδίας.

Οι σιδηροδρομικοί ενημέρωσαν τον υπουργό για τα ακόλουθα θέματα:

* ζήτησαν λύση για τις τροπολογίες και τις κοινές υπουργικές αποφάσεις που εκκρεμούν (π.χ., για το επίδομα θέσης, συμπληρωματικών ωρών, ανθυγιεινό επίδομα), για τις οποίες ο υπουργός Μεταφορών υποσχέθηκε ότι θα αναλάβει πρωτοβουλία, ώστε να συναντηθεί με στελέχη του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες επίλυσής τους.

* έθεσαν, εκ νέου, ζητήματα εύρυθμης λειτουργίας των εταιρειών και έλλειψης προσωπικού. Στη συζήτηση αναδείχτηκε η ανάγκη προσλήψεων στις τρεις εταιρείες (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥ), όπως και η ανάγκη επιστροφής ορισμένων, υποχρεωτικά μεταταχθέντων, μηχανοδηγών και συνοδών αμαξοστοιχιών.

«Μέσα από τη συζήτηση διαφάνηκε ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες που υπάρχουν και δεσμεύτηκε ότι, αφού ενημερωθεί, θα οριστεί νέα συνάντηση για να υπάρξουν οριστικές απαντήσεις», αναφέρει η ΠΟΣ.

Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
enet.gr