Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

«Εκτροχιάστηκαν» 17 νέοι συρμοί

ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ, ΑΝ ΚΑΙ ΚΟΣΤΙΣΑΝ 170 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

Στα... αμαξοστάσια «κάθονται» οι 17 νέοι συρμοί του μετρό, οι οποίοι κόστισαν 170 εκατ. ευρώ και μόνο οκτώ από αυτούς δρομολογήθηκαν μόνο για δύο εβδομάδες και μετά... παροπλίστηκαν.

Οι συρμοί οι οποίοι αγοράστηκαν για να καλύψουν τις ανάγκες των επεκτάσεων του δικτύου και των νέων σταθμών αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία προκειμένου να περάσουν από επιθεώρηση, καθώς ένας από αυτούς παρουσίασε κατά τη δρομολόγησή του κάποια προβλήματα.

Ως αποτέλεσμα είναι να σημειώνονται καθυστερήσεις στα δρομολόγια καθώς οι συρμοί είναι λιγότεροι και ήδη έχει εφαρμοστεί και το θερινό πρόγραμμα.

Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, η έλλειψη συρμών τόσο στις γραμμές του μετρό όσο και σε αυτήν του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου έχει σχεδόν διπλασιάσει τους χρόνους αναμονής στις αποβάθρες, ειδικά στη γραμμή 1.

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) επισημαίνει ότι οι καινούριοι συρμοί HYUNDAI ROTEM ήδη επιστρέφουν σταδιακά στην κυκλοφορία. Σημαντικό πρόβλημα έλλειψης συρμών παρουσιάζει και ο ΗΣΑΠ.

Ενώ μέχρι πριν από περίπου τρία χρόνια δρομολογούνταν 30 τρένα, πλέον δρομολόγια εκτελούν μόνο 19. Τα 9 πιο καινούρια τρένα που είχαν ενταχθεί στον στόλο το 2004 σταδιακά αποσύρονταν καθώς υπήρξε πρόβλημα στο κυρίως σύστημα ισχύος τους, το οποίο δεν μπορούσε να επισκευαστεί εξαιτίας της διένεξης που υπήρχε με τη Siemens.

Αποτέλεσμα ο χρόνος για την άφιξη του τρένου στους σταθμούς να έχει αυξηθεί στα έξι λεπτά, όταν πέντε χρόνια πριν η χρονο-απόσταση δεν ξεπερνούσε τα τέσσερα λεπτά. Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τέσσερα από αυτά τα τρένα αναμένεται να επαναδρομολογηθούν ώστε οι χρονο-αποστάσεις να μειωθούν στα 4,5 λεπτά.

Μαρία Μόσχου

"Η"