Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Κλείνει η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως τον Οκτώβριο

Mέσα στον Ιούλιο η ημερομηνία των δεσμευτικών προσφορών. Ποιοι μνηστήρες είναι ζεστοί, ποιών το ενδιαφέρον υποχωρεί


της Άννης Καρολίδου 

Μέσα στον Ιούλιο αναμένεται να δοθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στους υποψήφιους αγοραστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το 100% της Εταιρείας, καθώς στόχος της κυβέρνησης και του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων είναι η πώληση να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου. 

Όπως πληροφορείται η Voria.gr, έχουν πλέον καταρτισθεί οι συμβάσεις εκείνες μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ, αλλά και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δημοσίου, που αφορούν στη χρήση του τροχαίου υλικού καθώς και στην παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών, που έπρεπε να γίνουν πριν προχωρήσει η β’ φάση του διαγωνισμού. 

Εν τω μεταξύ, μετά και τις δηλώσεις του ισχυρού άνδρα των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, των RZD, Bλαντιμίρ Γιακούνιν, όπως και όσων, φέρονται να μετέφεραν συνεργάτες, θεωρείται βέβαιο ότι ο ρωσικός μεταφορικός γίγαντας θα παίξει πολύ δυνατά για να πάρει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Άλλωστε το ενδιαφέρον των Ρώσων για τον τομέα των μεταφορών και μάλιστα των συνδυασμένων, στην Ελλάδα, είναι γνωστό. 

Η RZD, έχει περάσει στη β’ φάση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με εταίρο τον ελληνικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και, οι δυο τους, επίσης διεκδικούν τη ROSCO, δηλαδή την εταιρεία συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού που επίσης έχει βγει προς πώληση στο 100%.

Στο παιχνίδι των τριών διεκδικητών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι και η ιδιωτική ρουμανική S.C. Grup Feroviar Roman, η οποία, σύμφωνα πάντοτε με πληροφορίες, συνεχίζει να έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς στη στρατηγική της είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου σιδηροδρομικού δικτύου πέραν της Ρουμανίας. 

Αυτοί που μάλλον δεν δείχνουν πλέον τόσο ζεστοί, είναι οι Γάλλοι της SNCG Participations SAS, ίσως επειδή το δυνατό τους σημείο και το μεγάλο ενδιαφέρον τους δεν βρίσκεται στις εμπορικές μεταφορές τόσο, αλλά στις επιβατικές. Ουδείς όμως μπορεί να ξέρει, τι τελικώς θα καταθέσουν στο …ταμείο, των δεσμευτικών προσφορών. 

Ωστόσο, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι κάτι που επισήμαναν ορισμένοι καλά γνωρίζοντες, ότι δηλαδή εάν ο διαγωνισμός προκηρύσσονταν σήμερα, οι ενδιαφερόμενοι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ήταν πολύ περισσότεροι, ίσως διπλάσιοι και παραπάνω. Τούτο δε επειδή:

- Η εταιρεία έχει πετύχει σημαντικότατο νοικοκύρεμα των οικονομικών της (το ίδιο άλλωστε και ο ΟΣΕ, κάποτε η πιο ζημιογόνος ΔΕΚΟ).

- H Eλλάδα αναδεικνύεται σε μεγάλο κόμβο διαμετακομιστικού εμπορίου μέσω των συνδυασμένων μεταφορών.

- Το κλίμα το οικονομικό, για τη χώρα μας, έχει βελτιωθεί και αναμένεται να βελτιωθεί περαιτέρω.

voria.gr