Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Βρήκε κέρδη στο λιμάνι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η συνεργασία με την COSCO βελτίωσε εντυπωσιακά τις επιδόσεις της

Σε εβδομαδιαία βάση αυτό το διάστημα αναχωρούν τρία εμπορικά τρένα, ενώ η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμά ότι με τη ζήτηση που εκδηλώνεται, ώς το τέλος του χρόνου είναι εφικτό η εταιρεία να πιάσει τον στόχο της αποστολής τριών τρένων την ημέρα!
Την πραγματική της αξία αρχίζει να δείχνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα έχει επιτύχει εντυπωσιακή βελτίωση των επιδόσεών της στις εμπορευματικές μεταφορές.
Από την αρχή του χρόνου η εταιρεία, που οδεύει προς πώληση μέσω του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), συνεχίζει στον δρόμο της κερδοφορίας στον οποίο μπήκε μέσω της συνεργασίας της κυρίως με την κινεζική COSCO και το λιμάνι του Πειραιά. Ετσι, την ώρα που συζητείται η πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ανάπτυξη του κλάδου της σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων οδηγεί σε απογείωση των μεγεθών της. Ηδη, ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντίμιρ Γιακούνιν δήλωσε χτες πως η ρωσική πλευρά είναι έτοιμη να αποκτήσει τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO (εταιρεία συντήρησης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού). Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για την απόκτηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO σε κοινοπραξία με τις ΓΕΚ και ΤΕΡΝΑ, ενώ ενδιαφέρονται συνδυαστικά και για την απόκτηση και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, «για να υπάρξει το μέγιστο αποτέλεσμα από τις διαστάσεις της συμφωνίας, αλλά και για να δημιουργηθεί ένα νέο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών».
Σημειώνεται ότι τα περίπου 16 εκατ. ευρώ στα οποία ανήλθε πέρυσι ο συνολικός τζίρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται σύντομα να υπερδιπλασιαστούν! Ηδη, στο πρώτο τετράμηνο του 2014 η εταιρεία πέτυχε τα μεγέθη που είχε επιτύχει στο σύνολο της περασμένης χρονιάς.
Οπως τα ίδια τα στελέχη της τονίζουν, «η μεγάλη ευκαιρία για την εταιρεία είναι οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές». Το σχέδιο που η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκπόνησε μεθοδικά τα τελευταία χρόνια υπόσχεται δυνατές επιχειρηματικές συγκινήσεις για μια εταιρεία, στις δυνατότητες της οποίας λίγοι πίστευαν μέχρι πρότινος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερες πολυεθνικές εταιρείες δείχνουν ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά και τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται εταιρείες - κολοσσοί όπως η Dell, η LG, η Samsung, η Lenovo, η Sony και η Hyundai.

Συμφωνιες. Ηδη, η εταιρεία έχει προχωρήσει στη σύναψη συμφωνιών με την αμερικανική πολυεθνική HP και με τις κινεζικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών Huawei και ΖΤΕ. Οι πιλοτικές αποστολές προϊόντων της HP μέσω του λιμανιού του Πειραιά προς την Τσεχία, που ξεκίνησαν εντατικά την περασμένη εβδομάδα, θα διαρκέσουν όλο το καλοκαίρι. Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το πρώτο διάστημα θα αναχωρούν δύο αμαξοστοιχίες την εβδομάδα που θα μεταφέρουν στην Τσεχία περίπου 80 containers με προϊόντα της ΗΡ σε πέντε ημέρες. Αρχικά προβλέπεται η μεταφορά 20.000 κοντέινερ ετησίως, κάτι που θα ενισχύσει σημαντικά την κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ανάγκη των Κινέζων της COSCO να διανείμουν σε όλη την Ευρώπη τα εμπορεύματα που φτάνουν μέσω θαλάσσης στην Ελλάδα είναι για την εταιρεία μεγάλη πρόκληση στην οποία για να απαντήσει με επιτυχία θα πρέπει να ξεπεράσει σειρά σημαντικών εμποδίων που, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει, παραμένουν. Σε κάθε περίπτωση, η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την PCT, θυγατρική της COSCO στον Πειραιά, έδωσε το πράσινο φως προκειμένου να εξασφαλίσει μαζική μεταφορά containers σε σταθερή βάση με δρομολογημένες - τακτικές αμαξοστοιχίες από το λιμάνι του Νέου Ικονίου προς την Κεντρική Ευρώπη.
Ορόσημο για τις μεταφορές εκτός συνόρων αποτέλεσε η 26η Απριλίου, όταν δρομολογήθηκε η πρώτη αμαξοστοιχία με containers από το λιμάνι του Νέου Ικονίου προς την Ουγγαρία (Gyor). Στο δίμηνο διάστημα που μεσολάβησε δρομολογήθηκαν 11 αμαξοστοιχίες με προορισμό την Ουγγαρία (Gyor, Budapest), τη Σλοβακία (Bratislava) και την Τσεχία (CeskaTrebova).
Τα φορτία που έχουν μεταφερθεί αφορούν αποστολές των εταιρειών Huawei, Sony και ΗΡ. Κάθε εμπορική αμαξοστοιχία που αναχωρεί από το Ν. Ικόνιο μεταφέρει κατά μέσον όρο περίπου 31 containers. Σε εβδομαδιαία βάση αυτό το διάστημα αναχωρούν τρία εμπορικά τρένα ενώ η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμά ότι με τη ζήτηση που εκδηλώνεται ώς το τέλος του χρόνου είναι εφικτό η εταιρεία να πιάσει τον στόχο της αποστολής τριών τρένων την ημέρα! Στην περίπτωση που οι στόχοι αυτοί επιτευχθούν είναι βέβαιο ότι η εταιρεία θα πρέπει να προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού. Οι εθελούσιες έξοδοι αλλά και οι υποχρεωτικές αποχωρήσεις εργαζομένων την τελευταία τετραετία είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός του προσωπικού σε οριακά επίπεδα και να απαιτούνται εσωτερικές μετακινήσεις για να καλυφθούν τα κενά. Ωστόσο, τα περιθώρια μετακινήσεων έχουν πλέον στενέψει και σύντομα θα πρέπει να γίνουν νέες προσλήψεις. Κάτι τέτοιο όμως αναμένεται ότι θα γίνει μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης της εταιρείας από το ΤΑΙΠΕΔ.


Ο χρόνος είναι χρήμα

Ο μικρότερος χρόνος διακίνησης έως και 7-10 ημέρες σε σχέση με τη χρήση άλλων ευρωπαϊκών λιμανιών μέχρι τα προϊόντα να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους αποτελεί τον κύριο λόγο για την επιλογή των συνδυασμένων μεταφορών μέσω της χώρας μας. Οι συμφωνίες που έχει υπογράψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπουν ότι τα εμπορεύματα θα φτάνουν στον προορισμό τους σε 5 ημέρες Ωστόσο, κατά τις πρώτες διαδρομές η εταιρεία έχει επιτύχει πολύ καλύτερους χρόνους, αφού τα δρομολόγια διεκπεραιώθηκαν σε μόλις 3 ημέρες! Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός η διοίκηση είχε εξαντλητικές επαφές το προηγούμενο διάστημα με τις αρμόδιες Αρχές των χωρών διαμέσου των οποίων διέρχονται τα τρένα. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θ. Ζηλιασκόπουλο, η σύναψη των συμφωνιών αυτών έχει ως αποτέλεσμα τη γρήγορη διέλευση των συρμών, αφού οι τοπικές σιδηροδρομικές Αρχές δίνουν υψηλή προτεραιότητα, σχεδόν αντίστοιχη με αυτή των επιβατικών τρένων.

ΤΑ ΝΕΑ.gr