Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

ΕΡΓΟΣΕ: Απέρριψε το δικαστήριο την προσφυγή κατά ΜΕΤΚΑ

της Μάρως Τσαντήλα
Δικαστικό «όχι» στο αίτημα προσωρινών μέτρων. Στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο έχει σταλεί η σύμβαση. Πρόκειται για έργο – σκούπα που θα ολοκληρώσει έργα που άφησαν στη μέση εργολαβίες οι οποίες διαλύθηκαν στο παρελθόν.
Απορριπτική ήταν τελικά η δικαστική απόφαση για τα προσωρινά μέτρα που είχε καταθέσει το κοινοπρακτικό σήμα ΑΚΤΩΡ-J&P ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ - ΙΝΤΡΑΚΑΤ εναντίον της ΜΕΤΚΑ για το σιδηροδρομικό έργο – σκούπα στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Η εταιρεία του ομίλου Μυτιληναίου, σε κοινό σχήμα με τις εταιρείες ΞΑΝΘΑΚΗΣ και THALES, ήταν μειοδότης και είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος στο διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για την ανάθεση σιδηροδρομικού έργου στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη. Ωστόσο η ανταγωνίστρια κοινοπραξία προσέφυγε εναντίον της επικαλούμενη, κατά πληροφορίες, τυπικούς κυρίως λόγους. Το δικαστήριο, όμως, δεν έκανε δεκτή την αίτηση προσωρινών μέτρων του σχήματος ΑΚΤΩΡ-J&P ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Κατόπιν της δικαστικής απόφασης η σύμβαση του έργου εστάλη την Παρασκευή στο Ελεγκτικό Συνέδριοαπό την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Εφόσον δεν διαπιστωθούν προβλήματα, τότε θα προωθηθεί για έγκριση από την Βουλή, προκειμένου να προχωρήσει, στη συνέχεια, η συμβασιοποίηση του έργου. Ωστόσο το κοινοπρακτικό σχήμα ΑΚΤΩΡ-J&P ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει το δικαίωμα και θεωρείται πολύ πιθανό να προχωρήσει σε νέα προσφυγή στο Ελεγκτικό Συνέδριο αυτή τη φορά.

Εφόσον υπάρξει νέα προσφυγή είναι πολύ πιθανό ότι θα «ξεχειλώσει» το χρονοδιάγραμμα του έργου, αφού ο αρχικός στόχος ήταν η υπογραφή της σύμβασης να γίνει εντός του καλοκαιριού. Σε περίπτωση που δεν προχωρήσει γρήγορα η υπογραφή της σύμβασης υπάρχει φόβος απώλειας κοινοτικών κονδυλίων καθώς πρόκειται για έργο - γέφυρα. Το συγκεκριμένο έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας Β του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Υπολειπόμενες εργασίες

Ο διαγωνισμός αφορά στην ανάθεση του έργου – σκούπα που θα ολοκληρώσει τις υπολειπόμενες εργασίες, οι οποίες παρέμειναν εκκρεμείς από προηγούμενες, διαλυμένες εργολαβίες στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη.
Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 273 εκατ. Ευρώ το οποίο δημοπρατήθηκε στο τέλος του προηγούμενου χρόνου.

Προσωρινός ανάδοχος του έργου είχε αναδειχθεί η μειοδότρια κοινοπραξία: METKA - ΞΑΝΘΑΚΗΣ ΑΤΕ - ΤHALES που προσέφερε έκπτωση 17,24%. Μικρότερες εκπτώσεις περιλάμβαναν οι προσφορές του σχήματος ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ - J&P - ΙΝΤΡΑΚΑΤ με έκπτωση 8,5% και της ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ με έκπτωση 9,5%.

Ο προγραμματισμός του έργου προβλέπει περίοδο κατασκευής δύο έτη από την υπογραφή της σύμβασης. Στην καλύτερη περίπτωση δηλαδή αναμένεται ότι τα έργα, που αποτελούν προϋπόθεση προκειμένου να φτάσει έως το Αίγιο η διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, θα ολοκληρωθούν περί τα τέλη του2016.
Αντικείμενο

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνονται τα εξής:
- Η κατασκευή των υπολειπόμενων εργασιών για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής υποδομής (επιχώματα, ορύγματα, τεχνικά έργα, υδραυλικά έργα αποστράγγισης και αποχέτευσης, σήραγγες και Κτίρια Εξυπηρέτησης των σηράγγων),
- Η ολοκλήρωση της αποκατάστασης του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου
- Η κατασκευή της σιδηροδρομικής επιδομής
- Η κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός των σηράγγων και των κτιρίων εξυπηρέτησής τους.

Το έργο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Πάτρας και αποσκοπεί:

- Στη μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνας-Πάτρας σε 2 ώρες από 3 ώρες 25', μετά και την ολοκλήρωση των έργων έως τη Πάτρα.
- Στην επέκταση του εκσυγχρονισμού του υπάρχοντος δικτύου, καθώς και στην εξασφάλιση της διαλειτουργικότητάς του (ενιαίο εύρος γραμμής), με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι το διάστημα σε εξέλιξη βρίσκονται τα κατασκευαστικά έργα σε δύο μέτωπα. Στο τμήμα Διακοπτό - Ροδοδάφνη αλλά και στο τμήμα Ροδοδάφνη -Ψαθόπυργος. Με επόμενη εργολαβία αναμένεται ότι θα γίνει η ανάθεση των έργων ηλεκτροκίνησης της γραμμής.