Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Σιδηρόδρομος: Φρενάρει το έργο σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη λόγω προσφυγής

Σε μπλεξίματα εισέρχεται το έργο

Νέα δεδομένα είχαμε -όπως αναμενόταν- στο σιδηροδρομικό έργο «Κατασκευή υπολειπομένων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη». Η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ-J&P-ΤΕΡΝΑ κατέθεσαν προσωρινά μέτρα ενάντια στον μειοδότη του διαγωνισμού που είναι η εταιρεία ΜΕΤΚΑ.

Με αυτόν τον τρόπο το έργο κολλάει και πάμε για σημαντικές χρονικές καθυστερήσεις καθώς σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com το έργο θα υπογραφόταν μέσα στο καλοκαίρι. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού ύψους 273.000.000 ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας Β του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ 2007-2013, και έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης εντός 24 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

Πλέον κρίσιμο ζήτημα είναι η άμεση λύση του προβλήματος καθώς είναι έργο-γέφυρα από το ένα ΕΣΠΑ στο άλλο και όσο καθυστερεί η εκκίνηση των εργασιών τόσο το μεγαλώνει το ποσό που θα απατείται από το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ δηλαδή).

Να θυμίσουμε πως το έργο αποτελεί την ολοκλήρωση διαλυμένων εργολαβιών και η ολοκλήρωση τους θεωρείται άμεσης προτεραιότητας για να μπορέσει να λειτουργήσει η σύγχρονη διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων τουλάχιστον μέχρι την περιοχή της Ροδοδάφνης Αιγίου. Υπό κατασκευή αυτή την εποχή είναι το έργο στο τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη που σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com είναι μπροστά από το επίσημο χρονοδιάγραμμα ενώ σε πολύ καλούς ρυθμούς κινείται και η εργολαβία στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος με την σήραγγα Παναγοπούλας να διανοίγεται. Τα δύο έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν το πρώτο το 2015 και το δεύτερο το 2016 όμως χωρίς την εργολαβία σκούπα στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη δεν μπορεί να λειτουργήσει η σύγχρονη γραμμή μετά το Κιάτο.

ypodomes.com