Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

Να ξεκινήσει ξανά το τρένο, αλλά πώς;


Διαβάζω τις τελευταίες μέρες ότι υπάρχει σκέψη να ξαναλειτουργήσουν οι σιδηροδρομικές γραμμές για Πάτρα και Αθήνα. Μέχρι εδώ όλα καλά. Το θέμα είναι με ποια τρένα και ποιο σκεπτικό. 
Θεωρώ ότι το σκεπτικό πρέπει να είναι το εξής: το τρένο να είναι ανταγωνιστικό και από άποψη χρόνου αλλά και από άποψη κόστους και όχι να πούμε ότι απλά ξεκίνησε.
Τυγχάνει να γράφω αυτές τις σειρές από το Βέλγιο. Εδώ, όπως και στις πιο πολλές ευρωπαϊκές χώρες, κάτοικοι αλλά και τουρίστες χρησιμοποιούν το τρένο σε καθημερινή βάση. 
Είναι τρένα γρήγορα, ασφαλή και στην ώρα τους. Αν το τρένο αργήσει, ο πελάτης θα αποζημιωθεί, οι δε γραμμές είναι παντού κλειστές, ενώ μου έκανε φοβερή εντύπωση ότι πουθενά δε συνάντησα διασταύρωση τρένου με δρόμο, αφού υπάρχει υψομετρική διαφορά. 
Κλείνοντας να σημειώσω ότι δεν υπάρχει λόγος να ξεκινήσει το τρένο που θα κάνει την Πάτρα 4,5 ώρες και την Αθήνα 5, αφού κανείς δε θα το προτιμά, με αποτέλεσμα να είναι ζημιογόνο. 
Π.Μπ. 

tharrosnews.gr