Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2013

Διαχειριστικός έλεγχος απο την ΕΡΓΟΣΕ

Αχαϊα: «Ξεψαχνίζουν» τα παγωμένα έργα για τη νέα σιδηροδρομική γραμμής Πελοποννήσου-Διαχειριστικός έλεγχος σε δύο συμβάσεις για τη γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη Διαχειριστικός έλεγχος απο την ΕΡΓΟΣΕ
Αχαϊα: «Ξεψαχνίζουν» τα παγωμένα έργα για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Πελοποννήσου.
Διαχειριστικός έλεγχος σε δύο συμβάσεις για τη γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη. 


Στη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στις διαλυθείσες συμβάσεις 510/2006 και 511/2007 για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου με ανάδοχο τη Μηχανική προχωρεί το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς υπέπεσαν στην αντίληψη της διοίκησης ενδείξεις προβληματικής διαχείρισης των έργων.


Πρόκειται για τις συμβάσεις: «Κατασκευή Υποδομής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη από χ.θ. 28+000 ως χ.θ. 67+870 και από χ.θ. 79+000 ως χ.θ. 91+500 (με σήραγγες Δερβενίου), εκτός σήραγγας Αιγίου» (Αριθμός Σύμβασης 511/2007), προϋπολογισμού 150,5 εκατ. ευρώ, και «Κατασκευή Υποδομής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη από χ.θ. 21+200 ως χ.θ. 28+000, συμπεριλαμβανομένης της σήραγγας Μελισσίου» (Αριθμός Σύμβασης 510/2006), προϋπολογισμού 37,65 εκατ. ευρώ.


Σύμφωνα με το δημοσιεύμα του vima.gr τα συγκεκριμένα έργα ήταν παγωμένα για χρόνια. Στις 7 Ιουνίου 2012 το τότε διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ είχε εγκρίνει κατά πλειοψηφία την οριστική διακοπή των εργασιών κατασκευής του έργου και τη διάλυση των δύο εργολαβιών που είχαν ανατεθεί στη Μηχανική έπειτα από εισήγηση του τότε προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Γιάννη Πετρόπουλου (1966-2013).


Το πρώτο έργο, που είχε σημαντικό οικονομικό αντίτιμο, αφορούσε την κατασκευή της υποδομής της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων και την αποκατάσταση του Τοπικού Οδικού Δικτύου. Ειδικότερα, προέβλεπε την κατασκευή των χωματουργικών έργων της σιδηροδρομικής γραμμής σε όλο το μήκος αυτής, εργασίες για την απόδοση στην κυκλοφορία όλων των οδών καθώς και των οδικών τμημάτων που εξυπηρετούν την κυκλοφορία της Νέας Εθνικής Οδού, σιδηροδρομικές γέφυρες, μικρά τεχνικά έργα, προσωρινές παραλλαγές της γραμμής για την κατασκευή των έργων, έργα αποχέτευσης-αποστράγγισης καθώς και αποκατάσταση του τοπικού αρδευτικού δικτύου, όπου αυτό διακόπτεται από τις εργασίες κατασκευής της Σιδηροδρομικής Γραμμής και σήραγγες στην περιοχή του Δερβενίου και συγκεκριμένα, τέσσερα στόμια εισόδου και εξόδου και δύο υπόγεια τμήματα μήκους 592,50 μ. και 464 μ., αντίστοιχα, αλλά και ένα cut & cover στην περιοχή του Καθαρονερίου.


Το δεύτερο έργο, μικρότερης οικονομικής αξίας, αφορούσε την κατασκευή των έργων υποδομής επί της Σιδηροδρομικής Γραμμής από χ.θ. 21+200 ως 28+000, την κατασκευή της σήραγγας Μελισσίου, συνολικού μήκους 1.815,6 μ., τη σήραγγα διαφυγής συνολικού μήκους 297,7 μ., την κατασκευή των απαραίτητων έργων για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου, έργα αποχέτευσης των ομβρίων υδάτων και αποκατάσταση του υφιστάμενου υδρογραφικού δικτύου στις περιοχές που επηρεάζονται από το έργο.


Διεκδικήσεις για διαφορές


Παρ' όλο που οι εργασίες είχαν σταματήσει επί χρόνια, η Μηχανική έχει σοβαρές διεκδικήσεις από την ΕΡΓΟΣΕ. Σύμφωνα με ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας, τουλάχιστον ως τον Μάρτο του 2012, από το έργο της σήραγγας Μελισσίου αξίωνε 9,1 εκατ. ευρώ, ενώ για τις σήραγγες Δερβενίου ζητούσε 36,4 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύμβαση 511/2007 προέκυψε διαφορά 17 εκατ. ευρώ, η οποία, σύμφωνα με την υπηρεσία, οφείλεται σε λάθη στις προσμετρήσεις. Δηλαδή εγκρίθηκαν και πληρώθηκαν στον ανάδοχο 17 εκατ. ευρώ, όμως οι ποσότητες του έργου δεν αντιστοιχούν στις εγκεκριμένες. Πρακτικά, αν το έργο συνεχιζόταν, θα οδηγούσε μαθηματικά στην ανάγκη για συμπληρωματική σύμβαση.


Αντίστοιχα, και στη σύμβαση 510/2006 έχουν εντοπιστεί προβλήματα στη διαχείριση του έργου. Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η έρευνα θα δείξει αν η διαχείριση του έργου έγινε με σωστό τρόπο. Μάλιστα, όπως σημειώνουν, αν εντοπιστούν προβλήματα, θα συνυπολογιστούν στην οριστική παραλαβή του έργου.


Στόχος είναι, εξηγούν, να γίνει η σωστή μεταφορά του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου στην επόμενη σύμβαση, η οποία θα αφορά την «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη», προϋπολογισμού 280 εκατ. ευρώ.


Το δίκτυο στη Βόρεια Πελοπόννησο θα ολοκληρωθεί με άλλη εργολαβία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο τα έργα κατασκευής της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Ψαθόπυργος - Αγυιά και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο - Αγυιά.

Bestnews.gr