Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Ξέμεινε από ανταλλακτικά και… ορυκτέλαια η ROSCO

     
  Της Χαράς Τζαναβάρα
 Ομολογία της απίστευτης προχειρότητας με την οποία αποσχίστηκε η ROSCO από τον ΟΣΕ αποτελεί η νομοθετική ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, που κατατέθηκε στη Βουλή.
Επιβεβαιώνοντας το σχετικό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» (29/8), θεσπίζονται εκ των υστέρων διαδικασίες για την πιστοποίηση του προσωπικού στη συντήρηση του τροχαίου υλικού, που εδώ και ένα μήνα έχει τυπικά αναλάβει αυτή την αρμοδιότητα, προφανώς χωρίς να καλύπτονται οι προϋποθέσεις του ευρωπαϊκού κανονισμού.
 Τα σοβαρά οργανωτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η νεοσύστατη εταιρεία αποκαλύπτονται από τα έγγραφα που έχουν ανταλλάξει τις τελευταίες ημέρες οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της ROSCO. Η διοίκηση της τελευταίας ζητά επειγόντως την υπογραφή διεταιρικής σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών από την πρώην μητρική εταιρεία και, επειδή οι ανάγκες είναι άμεσες, στην ουσία ζητούνται… δανεικά στελέχη για τέσσερις βασικές διευθύνσεις, Εφοδιασμού, Προσωπικού, Οικονομικών και Πληροφορικής.
 Μέσα από τα έγγραφα, που έχει στα χέρια της η «Εφ.Συν.», αποκαλύπτεται ότι η ROSCO δημιουργήθηκε όπως όπως και η οργανωτική της δομή δεν έχει δημιουργηθεί, παρά το γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει καλέσει τους ενδιαφερόμενους να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στις 30 Σεπτεμβρίου. Θα έχει προηγηθεί, στις 16 του μηνός, η ανάλογη διαδικασία για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ολα αυτά, με την προϋπόθεση ότι δεν θα ανακοινωθούν αναβολές στις προθεσμίες, καθώς πληθαίνουν οι πληροφορίες ότι το πολυδιαφημισμένο ενδιαφέρον από Ρώσους και Κινέζους δεν θα εκφραστεί στην πράξη. Για τις συγκεκριμένες προσφορές λέγεται πως υπάρχουν ενστάσεις από τις Βρυξέλλες.
 H ROSCO, λόγω των οργανωτικών ελλείψεων, αντιμετωπίζει και άλλα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας. Οι επισκευαστικές βάσεις έχουν ξεμείνει από… ορυκτέλαια, ανταλλακτικά και αναλώσιμα, αφού οι αρμόδιοι δεν είχαν φροντίσει να κάνουν ικανές προμήθειες όταν ο τομέας ανήκε στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ. Φρόντισαν όμως να προσλάβουν προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, που λήγουν στο τέλος Δεκεμβρίου, και άγνωστο ύψος αμοιβών.
 Οι ελλείψεις σε βασικά υλικά, όπως τροχοί και μετωπικοί υαλοπίνακες, είχαν επισημανθεί από αρμόδια στελέχη του ΟΣΕ σε υπηρεσιακή σύσκεψη που είχε γίνει τον Μάρτιο, αλλά οι αρμόδιοι δεν φρόντισαν να πάρουν μέτρα και πλέον αναλαμβάνουν όλη την ευθύνη για ενδεχόμενο πρόβλημα ασφάλειας στο τροχαίο υλικό που κινείται στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και δεν τηρεί τα προβλεπόμενα από την κοινοτική και ελληνική νομοθεσία.


«Η Εφημερίδα των Συντακτών»