Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σήμερα η προθεσμία για μνηστήρες

της Μάρως Τσαντήλα
Οι εκτιμήσεις που έχουν διατυπωθεί τις τελευταίες ημέρες τοποθετούν στα 25 με 35 εκατομμύρια ευρώ το τίμημα, το οποίο φέρονται ως διατεθειμένες να προσφέρουν οι εταιρίες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Σήμερα η εκδήλωση ενδιαφέροντος.


Κληρώνει σήμερα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Η ώρα έφτασε και μένει πλέον να επιβεβαιωθεί το ενδιαφέρον που εδώ και τόσους μήνες έχει εκδηλωθεί σε θεωρητικό επίπεδο από Γαλλία, Ρωσία, Κίνα, ΗΠΑ, Ρουμανία και όχι μόνο.
Μεταξύ των εταιρειών που, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον περιλαμβάνονται η κινεζική CΟSCO από κοινού με την China Railways Corporation Company (CRCC), οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF), η ρουμανική Grup Feroviar Roman (GFR), ενώ έχουν ακουστεί και τα ονόματα των ελληνικών εταιρειών ΤΕΡΝΑ και ομίλου Κοπελούζου.
Το Δημόσιο σε μια προσπάθεια να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας την έχει «προικίσει» με μετρητά και ακίνητα, καθώς εκτός της ετήσια κρατική επιδότηση ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, για την εκτέλεση των άγονων γραμμών, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περάσουν και σημαντικά ακίνητα τα οποία θα αποτελέσουν την «μαγιά» για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέτος αναμένει ότι θα έχει κέρδη περίπου 1,5 – 2 εκατομμύρια ευρώ, ποσά που απέχουν σημαντικά από τις αρχικές εκτιμήσεις της διοίκησης που έκανε λόγο για κερδοφορία της τάξης των 7 εκατομμυρίων ευρώ.
«Κλειδί» οι εμπορευματικές μεταφορές
Οι εκτιμήσεις που έχουν διατυπωθεί τις τελευταίες ημέρες τοποθετούν στα 25 με 35 εκατομμύρια ευρώ το τίμημα το οποίο φέρονται ως διατεθειμένες να προσφέρουν οι εταιρίες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Πάντως σε πρόσφατες δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Ζηλιασκόπουλος σημείωσε ότι μεγαλύτερη σημασία από το τίμημα έχει το σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας που θα καταθέσουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές. Παράλληλα ο ίδιος εμφανίστηκε βέβαιος για τις προοπτικές της εταιρείας, σημειώνοντας ότι ένα σχέδιο ανάπτυξης που θα εστιάζει στην διεύρυνση των εμπορευματικών μεταφορών προς τα Βαλκάνια, την Αυστρία και τη Γερμανία, με εκμετάλλευση του δικαιώματος έλξης που διαθέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως ευρωπαϊκή εταιρεία, θα μπορέσει μέσα σε μια τετραετία περίπου να οδηγήσει σε θεαματική αύξηση της απασχόλησης σε 3.000 – 4.000 εργαζόμενους.
Η ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών είναι ο τομέας που ποντάρει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, όπως φαίνεται, είναι το σημείο που προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, αφού η Ελλάδα αναπτύσσει σημαντική δυναμική στο χώρο αυτό τελευταία. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται ότι σύντομα να ξεκινήσουν τα, πιλοτικά έστω, δρομολόγια για την μεταφορά εμπορευμάτων της ΗΡ στην Τσεχία, ενώ η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την ανάληψη σημαντικών έργων όπως π.χ. η μεταφορά σωλήνων για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ.
Παράλληλα η εταιρεία καταρτίζει και σχέδια για την ανάπτυξη των επιβατικών μεταφορών σχεδιάζοντας να εκμεταλλευτεί το αυξημένο τουριστικό ρεύμα που καταγράφεται από τα Βαλκάνια και την Τουρκία με προορισμό τη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό, στα μέσα του 2014, σκοπεύει να ξεκινήσει την δρομολόγηση τρένων με τα οποία η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται καθημερινά με τα Σκόπια, την Σερβία, τη Βουλγαρία και την Τουρκία.