Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: λιγότεροι επιβάτες, λιγότερα κέρδη στο εξάμηνο


Πηγή «Η Εφημερίδα των Συντακτών»

Μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 20% στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατέγραψε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρώτο εξάμηνο του 2013 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και η τάση αναμένεται να γίνει ακόμα πιο έντονη με τη νέα περικοπή που ξεκινά από σήμερα στις γραμμές Θεσσαλονίκη-Λάρισα και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα.
Οι μόνες γραμμές πάντως που παρά την οικονομική κρίση παρουσιάζουν ικανοποιητική κίνηση είναι αυτές του προαστιακού (Αεροδρόμιο-Κιάτο, Αθήνα-Χαλκίδα).

Τα οικονομικά στοιχεία δεν είναι ενθαρρυντικά για την πρώτη από τις πρώην θυγατρικές του ομίλου του ΟΣΕ που οδεύει προς ιδιωτικοποίηση, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ καλεί τους «μνηστήρες» να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την απόκτηση των μετοχών της ώς τις 16 του μηνός, εάν δεν υπάρξει αναβολή. Τα καθαρά κέρδη το πρώτο εξάμηνο του 2013 περιορίστηκαν στα 365.000 ευρώ και όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει άπιαστο όνειρο ο στόχος για κερδοφορία 7,5 εκατ. ευρώ ώς το τέλος του χρόνου. Μοναδική ελπίδα για αύξηση της επιβατικής κίνησης, και επομένως των κερδών, είναι η αναμενόμενη από το φθινόπωρο αναστολή πτήσεων της Olympic Air. Αρνητική επίδραση στα οικονομικά του οργανισμού αναμένεται να έχει ενδεχόμενη επίθεση στη Συρία, που θα φέρει άνοδο στις τιμές των καυσίμων που είναι απαραίτητα για την κίνηση των τρένων στα τμήματα του δικτύου χωρίς ηλεκτροκίνηση.

Μέσα στον Σεπτέμβριο πάντως θα φτάσουν στο λιμάνι του Πειραιά τα πρώτα φορτία που θα ενεργοποιήσουν τη συμφωνία με τη Hewlett-Packard και την Cosco, τα οποία θα παραλάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να τα μεταφέρει στη Βόρεια Ευρώπη με δικά της τρένα. Ως τώρα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τους σιδηρόδρομους της Ουγγαρίας, όπου βρίσκεται το ευρωπαϊκό κέντρο συναρμολόγησης υπολογιστών της ΗΡ.

Χ.ΤΖ.