Από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και το υπουργείο Μεταφορών
αφήνουν να εννοηθεί ότι στο διαγωνισμό για την πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ, την
ΕΕΣΣΤΥ, θα κατέβουν η γερμανική Siemens και γαλλική Alstom.
Επίσης, ακούγεται ότι ενδιαφέρον μπορεί να εκδηλώσει η
ιταλική AnsaldoBreba και η καναδέζικη Bombardier, αν και δεν αποκλείεται είτε
να συστήσουν κοινοπρακτικό σχήμα με τις Siemens ή Alstom είτε να καταστούν
«υπεργολάβοι τους».
Στο σημείο αυτό, στέλεχος που παρακολουθεί από κοντά την
αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνει τα ακόλουθα: «Αραγε, θα αφήσουν
Siemens και Alstom, δηλαδή Γάλλοι και Γερμανοί, να κατέβουν Κινέζοι για την
ΕΕΣΣΤΥ; Θα αφήσουν Γάλλοι και Γερμανοί να εισχωρήσουν, στην ευρωπαϊκή σιδηροδρομική
αγορά, Κινέζοι, με δεδομένο ότι η Ευρώπη μονοπωλείται στο σιδηροδρομικό τροχαίο
υλικό και στα ανταλλακτικά από 2-3 εταιρείες;».
Μάλιστα το ίδιο στέλεχος σημειώνει με νόημα: «Γιατί ο ΟΣΕ
και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να αναγκάζονται να προμηθεύονται ακριβά ανταλλακτικά και
βαγόνια από τις γνωστές 2-3 ευρωπαϊκές εταιρείες;». Ενα είναι σίγουρο, οι
ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα απαιτούν (και) οικονομική διπλωματία.
Φ. ΦΩΤΕΙΝΟΥ.