Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

Γαλλογερμανικός άξονας στο σιδηρόδρομο

Από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και το υπουργείο Μεταφορών αφήνουν να εννοηθεί ότι στο διαγωνισμό για την πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ, την ΕΕΣΣΤΥ, θα κατέβουν η γερμανική Siemens και γαλλική Alstom.

Επίσης, ακούγεται ότι ενδιαφέρον μπορεί να εκδηλώσει η ιταλική AnsaldoBreba και η καναδέζικη Bombardier, αν και δεν αποκλείεται είτε να συστήσουν κοινοπρακτικό σχήμα με τις Siemens ή Alstom είτε να καταστούν «υπεργολάβοι τους».
Στο σημείο αυτό, στέλεχος που παρακολουθεί από κοντά την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνει τα ακόλουθα: «Αραγε, θα αφήσουν Siemens και Alstom, δηλαδή Γάλλοι και Γερμανοί, να κατέβουν Κινέζοι για την ΕΕΣΣΤΥ; Θα αφήσουν Γάλλοι και Γερμανοί να εισχωρήσουν, στην ευρωπαϊκή σιδηροδρομική αγορά, Κινέζοι, με δεδομένο ότι η Ευρώπη μονοπωλείται στο σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό και στα ανταλλακτικά από 2-3 εταιρείες;».
Μάλιστα το ίδιο στέλεχος σημειώνει με νόημα: «Γιατί ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να αναγκάζονται να προμηθεύονται ακριβά ανταλλακτικά και βαγόνια από τις γνωστές 2-3 ευρωπαϊκές εταιρείες;». Ενα είναι σίγουρο, οι ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα απαιτούν (και) οικονομική διπλωματία.
Φ. ΦΩΤΕΙΝΟΥ.