Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Κίνα. Σιδηροδρομική γραμμή προς την Ευρώπη βελτιώνει τις εμπορευματικές μεταφορές

Πηγή:  China Daily

 Με τη μείωση του χρόνου μεταφοράς και χαμηλότερο κόστος για τις εμπορευματικές μεταφορές, διεθνείς σιδηροδρομικές γραμμές που συνδέουν κεντρική και δυτική Κίνα με την Κεντρική Ασία συνέβαλαν στη βελτίωση της διασύνδεσης και του εμπορίου μεταξύ των περιφερειών.

Ξεκινώντας από το Chongqing, το Chongqing-Xinjiang-Europe διεθνή σιδηροδρομικό δίκτυο περνά μέσα από Xi'an, Lanzhou, Urumqi και το πέρασμα Alataw, όπου εισέρχεται στο Καζακστάν, πριν συνεχίσει για τη Ρωσία, τη Λευκορωσία και την Πολωνία, τελειώνοντας τελικά στο Duisburg  της Γερμανίας.
Η διαδρομή των 11.179 χιλιόμετρα, διαρκεί μόλις 16 ημέρες κατά μέσο όρο για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Κίνα προς την Ευρώπη με τρένο, 20 ημέρες λιγότερες από ό, τι από τη θάλασσα από τα ανατολικά λιμάνια της Κίνας, καθιστώντας την ιδανική γραμμή για μεταφορά εμπορευμάτων σιδηροδρομικώς.
Το κόστος είναι το ένα πέμπτο ότι για τη μεταφορά φορτίων από αέρα, και υπάρχει μόνο ένας τελωνειακός έλεγχος κατά μήκος ολόκληρης της διαδρομής μεταξύ Chongqing και την Κεντρική Ασία. Από τότε που άρχισε να λειτουργεί το 2011, το κόστος μεταφοράς των προϊόντων στη γραμμή έχει επίσης μειωθεί, από 80 σεντς ανά 22 μετρικούς τόνους φορτίου για κάθε χιλιόμετρο, έως 70 σεντς.
Τα εμπορεύματα που μεταφέρονται κατά μήκος της διαδρομής περιλαμβάνουν ηλεκτρονικά, αυτοκίνητα, και  ιατρικός εξοπλισμός.
Έχει σχέση με το δεύτερο δίκτυο της  Ευρασίας Continental Bridge, μια σιδηροδρομική γραμμή που ξεκινά από Lianyungang, Jiangsu της Ανατολικής Κίνας  και περνά μέσα από το πέρασμα Alataw στο Xinjiang, πριν φτάσει στο Ρότερνταμ στην Ολλανδία.
Η γραμμή Chongqing-Xinjiang-Europe έδωσε μια ώθηση στην οικονομία του Chongqing. Σύμφωνα με Yuxinou Logistics, η οποία παρέχει υπηρεσίες logistics κατά μήκος της σιδηροδρομικής, από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του τρέχοντος έτους, των εμπορευμάτων που μεταφέρονται από Chongqing αυξήθηκαν 5,9 τοις εκατό, και εμπορευματικών μεταφορών μέσα στην πόλη αυξήθηκε κατά 8,3 τοις εκατό.
Κατασκευή της γραμμής συνδέσεις της Νότιας Κίνας κέντρο και βιομηχανική ζώνη νοτιοδυτικά της Κίνας με τις ευρωπαϊκές αγορές. Κατά μήκος της διαδρομής στην Ευρώπη είναι Νίζνι Νόβγκοροντ, ένα σημαντικό κόμβο μεταφορών και της διανομής στη Ρωσία.
Με την ταχεία ανάπτυξη των σινο-ρωσικών οικονομικών και εμπορικών σχέσεων κατά τα τελευταία χρόνια, ένα αυξανόμενο φάσμα των κινεζικών προϊόντων έχουν διανεμηθεί μέσω του Nizhny Novgorod σιδηροδρομικό σταθμό, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8 τοις εκατό.
Από τα 2.627 εμπορευματοκιβώτια που πέρασαν μέσω του σταθμού κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, 846 προέρχονταν από την Κίνα, που μεταφέρουν οικοδομικά υλικά, αυτοκίνητα, είδη παντοπωλείου και τα χημικά προϊόντα.
Καζακστάν σταυροδρόμι
"Αλλάζει τα δίκτυα μεταφορών στο Καζακστάν και μετατρέπει τη χώρα σε σταυροδρόμι που συνδέει την Κίνα και τη Ρωσία, καθώς και την Ευρώπη", δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Καζακστάν κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων KTZ.
Ο σιδηρόδρομος είναι πολύ σημαντικός παράγοντας  για το Καζακστάν, και η χώρα θα λάβει περαιτέρω μέτρα για να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας του εκτελωνισμού και να φέρει σε πιο ισχυρούς κινητήρες τρένων, είπε.
Σύμφωνα με την Κεντρική Ασία TREND παροχής ειδήσεων, σε μια συνεδρίαση του Μαΐου, οι τελωνειακές αρχές της Κίνας και το Καζακστάν συμφώνησαν να καθιερώσουν ένα σύστημα για τη διεξαγωγή της διαδικασίας εκτελωνισμού και ελέγχου κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής. Οι δύο τελωνειακές αρχές σκοπεύουν να αναπτύξουν ένα στρατηγικό σχέδιο συνεργασίας για την περίοδο 2014-18, είπε.
"Η οικονομική συνεργασία και τις επενδύσεις μεταξύ της Κίνας και των χωρών της Κεντρικής Ασίας έχουν αναπτυχθεί πολύ γρήγορα τα τελευταία χρόνια, η οποία βοηθά στην αύξηση της ζήτησης για την καλύτερη και ταχύτερη logistics των χωρών αυτών», δήλωσε ο Κυρ. Zhuangzhi, ένας ερευνητής της Κεντρικής Ασίας μελέτες με την Κινεζική Ακαδημία Κοινωνικών Επιστημών .
"Χώρες της Κεντρικής Ασίας είναι όλα εσωτερικά των κρατών, έτσι σιδηρόδρομοι είναι ιδιαίτερα σημαντικό γι 'αυτούς, επειδή ο σιδηρόδρομος τους προσφέρει την καλύτερη συνδεσιμότητα με τον έξω κόσμο, έτσι ώστε να μπορούν να συμμετέχουν αποτελεσματικότερα στην παγκόσμια οικονομική συνεργασία», είπε.
Επιπλέον, η Chongqing-Xinjiang-Europe σιδηροδρομική γραμμή επιτρέπει οι χώρες της Κεντρικής Ασίας να αποκτήσουν πρόσβαση στα λιμάνια της Κίνας, καθώς και τις ευρωπαϊκές χώρες, είπε.
Προκλήσεις για το μέλλον
Παρά τη φαινομενική επιτυχία του, η γραμμή αντιμετωπίζει μερικά προβλήματα τα επόμενα χρόνια.
Μια σταθερή ροή των εισαγωγών και των εξαγωγών που απαιτούνται για να κρατήσει το Chongqing-Europe σιδηροδρομική μετάβαση, αλλά σήμερα υπάρχουν λίγες εξαγωγές από τις ευρωπαϊκές χώρες. Chongqing προσπαθεί να λύσει αυτό με την προώθηση της γραμμής στην Ευρώπη, και δεν υπάρχει καμία εγγύηση επιτυχίας.
Υπάρχει επίσης κάποιος ανταγωνισμός με άλλες γραμμές που παρέχουν συγκριτικά χαμηλού κόστους χερσαίας μεταφοράς στην Ευρώπη. Μια γραμμή που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη ξεκίνησε τον Ιούλιο, που τρέχει από το Zhengzhou, ένα επιχειρηματικό κέντρο και logistics στην Κεντρική Κίνα, στο Αμβούργο, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης.
Η διαδρομή φτάνει η Γερμανία μέσω του Καζακστάν, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία και την Πολωνία, λαμβάνοντας 18 ημερών για την κάλυψη του 10.214 χιλιόμετρα, περισσότερο από δύο φορές τόσο γρήγορα όσο από τη θάλασσα. Είναι, επίσης, περίπου 80 τοις εκατό φθηνότερα από ό, τι των αεροπορικών μεταφορών και σημαντικά φθηνότερα από ό, τι πηγαίνει οδικώς.
Όπως και η γραμμή που συνδέει Chongqing και Duisburg, η Zhengzhou-Europe σιδηροδρόμων πρέπει να αλλάξει μετρητές δύο φορές, ένα κατόρθωμα που επιτυγχάνεται με γερανό.
Η πρώτη μεταφορά είναι μια αλλαγή στη ρωσική ευρεία σειρά μετρητή στο πέρασμα Alataw στα σύνορα μεταξύ της Κίνας και του Καζακστάν. Το δεύτερο είναι μια μεταφορά με το πρότυπο μετρητή στην Πολωνία-Λευκορωσία στα σύνορα.
Η μεταφορά μετρητή και τεχνική υπηρεσία παρέχεται από την DB Schenker, ο βραχίονας των μεταφορών και της εφοδιαστικής των εθνικών σιδηροδρόμων της Γερμανίας Deutsche Bahn, μέσω του δικτύου των υπηρεσιών της στην Κεντρική Ασία και την Ανατολική Ευρώπη, μετά τα τρένα παραδίνονται  στην Κίνα.
Η πρώτη αμαξοστοιχία κατά μήκος αυτής της διαδρομής είχε 41 εμπορευματοκιβώτια, συμπεριλαμβανομένων 11 μέρη οχημάτων που μεταφέρουν, βιομηχανική νήματα, high-end παπούτσια και είδη ένδυσης στη διαδρομή προς το Αμβούργο, και ένα δοχείο από τα ρούχα που προορίζονται για το Ρότερνταμ. Τα εμπορεύματα αξίας 2,33 εκατομμυρίων $.