Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Οι Ρώσοι θέλουν τα τρένα, αλλά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Στα φαβορί ο άνθρωπος του Πούτιν για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡAIΝΟΣΕ

της Μαριάννας Τζάννε

Ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΤΡAIΝΟΣΕ πακέτο με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εμφανίζονται να εκδηλώνουν οι Ρώσοι που θεωρούνται από τα φαβορί για την ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Κυβερνητικές πηγές επιβεβαιώνουν το ενδιαφέρον και δεν αποκλείουν στο ίδιο σχήμα να ενταχθεί και η Γαλλική Alstom για να χτυπήσουν από κοινού και την Rosco την εταιρεία διαχείρισης τροχαίου υλικού. Για την τελευταία ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλώσουν και οι Siemens, η Bombardier και η AnsaldoBreda.
Στην κυβέρνηση επικρατεί αισιοδοξία για την σοβαρότητα των μνηστήρων στη διεκδίκηση του ελληνικού σιδηροδρόμου αλλά και για το ξένο ενδιαφέρον που εκδηλώνεται και σε άλλα σημαντικά περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου. Επιβεβαιώνουν μάλιστα την διεκδίκηση από το Καναδικό συνταξιοδοτικό fund “PSP Investemenets” επιπλέον 30% στο Ελευθέριος Βενιζέλος (πέραν του 26,7% που ήδη έχουν αποκτήσει) από το 55% που κατέχει σήμερα το ελληνικό δημόσιο. Η πώληση εκτιμάται ότι μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο α' εξάμηνο του 2014 και θα συνδυαστεί με επέκταση της παραχώρησης που σήμερα είναι μέχρι το 2025, προκειμένου να δώσει μεγαλύτερη αξία στο ποσοστό που θα πουληθεί.
Οι Ρωσικοί σιδηρόδρομοι της RZD που ενδιαφέρονται για την ΤΡAIΝΟΣΕ αποτελούν μια πανίσχυρη κρατική εταιρεία με πάνω από 1 εκατομμύριο εργαζόμενους και με επικεφαλής τον κ. Βλαντίμιρ Γιακούνιν. Πρόκειται για ένα πανίσχυρο και βαθιά χριστιανό Ρώσο αξιωματούχο που πρόσφατα επισκέφτηκε την χώρας μας για να μεταφέρει την εικόνα του Σταυρού του Αγίου Ανδρέα στη Ρωσική εκκλησία που αποτελεί και σύμβολο της σημαίας του Ρωσικού πολεμικού ναυτικού. Πιστώνεται στο περιβάλλον του Πούτιν και θεωρείται τέταρτος στην τάξη στην Ρωσική κυβέρνηση καθώς οι Ρωσικοί σιδηρόδρομοι είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας, διαθέτοντας ένα εξελιγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο που ενώνει απομακρυσμένες και αραιοκατοικημένες περιοχές της Σιβηρίας και της ρωσικής Άπω Ανατολής που έχουν προβληματικό οδικό δίκτυο και είναι πολύ μακριά από τα κέντρο της χώρας.
Ο Γιακούνιν εμφανίζεται με ένα γεωστρατηγικό σχέδιο στην περιοχή, το οποίο λέγεται ότι έχει παρουσιάσει αναλυτικά και στον Πρωθυπουργό. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει ζητήσει κρατική χρηματοδότηση για την εξαγορά της ΤΡAIΝΟΣΕ ενώ στα ενδιαφέροντά εκτός από τον ΟΛΘ φαίρεται να είναι και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης όπου σε λίγους μήνες θα είναι έτοιμη η νέα πύλη εμπορευμάτων της χώρας μας.
Πρόκειται για την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου. Το καλοκαίρι ο Ρώσος κυβερνητικός αξιωματούχους σε ιδιωτικές συναντήσεις του στην χώρα μας είχε αποκαλύψει ότι συνομιλεί για την συγκρότηση σχήματος με Έλληνες συμμάχους και είχε κατονομάσει την ΓΕΚ –Τέρνα. Ενδιαφέρον φέρεται να υπάρχει και από Αμερικανικές εταιρείες μεταξύ των οποίων φέρεται να είναι η Broe Group, ένα επενδυτικό fund το οποίο έχει επενδύσει σε εμπορικά ακίνητα, στις μεταφορές και στην ενέργεια, διαθέτοντας μάλιστα την OmniTrax μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρείες εμπορικών μεταφορών της Βόρειας Αμερικής.
Στην εταιρεία Αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είναι ο κ. Άλεξ Γέρου. Στο παιχνίδι εξακολουθούν να βρίσκονται οι Κινέζοι της Cosco οι οποίοι γνωρίζουν από πρώτο χέρι την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου και ενδιαφέρονται για ένα αξιόπιστο εταίρο που θα μεταφέρει τα εμπορεύματα από το λιμάνι του Πειραιά προς τον προορισμό τους όπως και οι Γαλλικοί σιδηρόδρομοι της SNCF με μειονέκτημα τα μεγάλα ελλείμματα που έχουν τα οποία δεν τους καθιστούν αξιόμαχους παίκτες σε αυτόνομη βάση. Το πάζλ των σοβαρών διεκδικητών συμπληρώνουν οι Ρουμανική Grampet έχοντας ένα ιδιωτικό σιδηρόδρομο αλλά και ένα αξιόλογο δίκτυο που τους κατατάσσει στους επιθετικούς παίκτες σε ολόκληρη την Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη.


newmoney.gr