Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

Ο απολογισμός έργου του Γιώργου Αθανασόπουλου στην ΕΡΓΟΣΕ



 Σε απολογισμό του έργου του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε ο Βοηθός Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, αρμόδιος Μεγάλων Έργων Υποδομών και Υδρογονανθράκων Γιώργος Αθανασόπουλος. Στην ανακοίνωσή του αναφέρει τα εξής:

«Μετά  την ολοκλήρωση μιας τριετούς  θητείας  ως Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, θεωρώ υποχρέωσή μου να ενημερώσω τους πολίτες της Περιφέρειάς μας , επί των πεπραγμένων της θητείας αυτής , δεδομένης και της ιδιότητάς μου ως Περιφερειακού Συμβούλου της ΠΔΕ.
Εκφράζω κατ αρχή  την βαθύτατη λύπη μου για τον πρόωρο και απρόσμενο θάνατο του πρ. Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ,  του αείμνηστου Γιάννη Πετρόπουλου, με τον οποίο μαζί αναλάβαμε ένα εξαιρετικά δύσκολο και πολυσύνθετο έργο από τον Μάρτιο του 2010 .
Ήταν μια θητεία, στην πιο δύσκολη συνολικά για την χώρα μας συγκυρία και εποχή , έχοντας αναλάβει  την ευθύνη διοίκησης της  μεγαλύτερης ουσιαστικά εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου, που έχει την αποκλειστική  ευθύνη ανακατασκευής και εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μας.
Η ΕΡΓΟΣΕ στο διάστημα αυτό, εκτός των  έργων και δραστηριοτήτων στην υπόλοιπη Ελλάδα, είχε σημαντικότατη παρουσία και ενασχόληση με τα έργα ανακατασκευής και εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού δικτύου  στην περιοχή της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας ειδικότερα, με την κατασκευή τόσο της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΝΣΓΥΤ) Κιάτου -Νέου Λιμένα Πατρών, όσο και της αναβάθμισης και κανονικοποίησης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Ν. Λιμένα Πατρών- Καλαμάτας.
Επί της θητείας μας , δρομολογήθηκαν και προωθήθηκαν συνοπτικά, τα κάτωθι  που έχουν σχέση,  ευρύτερα με την  Περιφέρειάς μας :
Αντιμετωπίστηκαν  όλα τα εκκρεμή ζητήματα που αφορούσαν το τμήμα από χθ 79+135 μέχρι χθ 79+750 (διέλευση Διακοπτού - παράκαμψη Ελαιώνα)  σιδηροδρομικοί σταθμοί και στάσεις   και αποφασίστηκε η δημοπράτηση του έργου  τον Μάρτιο 2011 με συνολικό προϋπολογισμό 115,374  εκ. ευρώ. Η ανάθεση του έργου έγινε τον  Ιούλιο του ιδίου έτους και οι εργασίες του έργου εξελίσσονται ομαλά. Είναι χαρακτηριστικό ότι αποδεχθήκαμε ως Διοικητικό Συμβούλιο τα σημαντικότερα αιτήματα των τοπικών φορέων και των κατοίκων και εγκρίναμε πρόσθετες εργασίες και παρεμβάσεις, κυρίως εντός του Διακοπτού, κόστους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την συνολικότερη ανάπλαση και αναβάθμιση του Διακοπτού, που θα μετατραπεί μετά την ολοκλήρωση του έργου, σε σημαντικό αστικό κέντρο, με υψηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών και με σημαντικότατη αξιοποίηση και ανάδειξη του μοναδικού  οδοντωτού Διακοπτού-Καλαβρύτων. Το έργο αναμένεται να  ολοκληρωθεί εντός  του 2014.
Αντιμετωπίστηκαν όλα τα προβλήματα εμπλοκής των έργων του νέου αυτοκινητόδρομου και της ΝΣΓΥΤ ,στο Τμήμα Ροδοδάφνης - Ρίου και τον Φεβρουάριο του 2012 εγκρίθηκε  η  δημοπράτηση του έργου : «Κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος από Χ.Θ. 91+500 έως Χ.Θ. 113+000 και Σήραγγας Παναγοπούλας »,    συνολικού    προϋπολογισμού  405 εκ.  ευρώ.
Το σημαντικότατο αυτό έργο, συνολικού μήκους 21,5 km ,συμπεριλαμβάνει την δίδυμη Σιδηροδρομική Σήραγγα Παναγοπούλας, με συνολικό υπόγειο μήκος των δύο κλάδων 8.759,67 μέτρων,  με  στοά ενδιάμεσης προσβολής/διαφυγής μήκους 550 μέτρων  και οκτώ συνδετήριες στοές ανά 500 μέτρα.
Στις 13-9-2012 το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε ομόφωνα την ανάθεση της Σύμβασης του έργου στην μειοδότρια Κοινοπραξία, με εξασφαλισμένες πιστώσεις.            Το γεγονός ότι παρά την λήψη της απόφασης κατακύρωσης από την ΕΡΓΟΣΕ πριν αρκετούς μήνες, το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών δεν έχει δώσει ακόμα την πολιτική εντολή προώθησης των διαδικασιών οριστικής κατακύρωσης, προφανώς σχετίζεται με τις πρόσφατες απόψεις στελεχών του ΟΣΕ, που διατυπώθηκαν προ δύο περίπου μηνών σε επίσημες συσκέψεις, σύμφωνα με τις οποίες, η ΝΣΓΥΤ προτεινόταν να σταματήσει στην Ροδοδάφνη και στην συνέχεια να υπάρξει απλή βελτίωση της υφιστάμενης Μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής προς Πάτρα και Πύργο. Με την πρόταση αυτή που διατυπώθηκε, θα εξασφαλιζόταν εξοικονόμηση  σημαντικότατων κονδύλιων, προκειμένου αυτά να προωθηθούν για ένταξη νέου τμήματος  από Θριάσιο προς Θήβα και επέκτασης έτσι , της σιδηροδρομικής γραμμής Ικονίου-Θριασίου . Η ΕΡΓΟΣΕ και με την δική μου πίεση, ήταν  σαφώς υπέρ της συνέχισης του έργου στην περιοχή μας, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.
Μετά την άμεση ενημέρωση και την καθοριστική αντίδραση του Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα και την δημόσια παρέμβαση του  προς τον αρμόδιο Υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, ο ΟΣΕ φαίνεται ότι εγκατέλειψε προσωρινά την προαναφερθείσα πρόταση- η οποία θα αποτελούσε σε περίπτωση υλοποίησης της, την ταφόπλακα ουσιαστικά στην προοπτική ανάπτυξης της περιοχής μας, με την μεταφορά για άλλη μια φορά εγκεκριμένων κονδυλίων για ανάπτυξη της περιφέρειας , στην Αθήνα και στον  Ανατολικό Σιδηροδρομικό Άξονα - και αναμένεται η  εξέλιξη των διαδικασιών οριστικής ανάθεσης του έργου και έναρξης της κατασκευής του.
Σε κάθε περίπτωση  οφείλουμε , ως Δυτική Ελλάδα και όχι μόνο, να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στο κρισιμότατο αυτό ζήτημα.
Εγκρίθηκε τον Ιανουάριο του 2012 η Προκήρυξη  της Μελέτης   κανονικοποίησης  και αναβάθμισης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Αλφειού –Κυπαρισσίας – Καλαμάτας,   προϋπολογισμού  2,259 εκ. ευρώ.
Εγκρίθηκε τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2012,  η  Προκήρυξη  δύο Μελετών  Β' Φάσης κανονικοποίησης και αναβάθμισης της υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής  Πάτρας- Πύργου- Αλφειού- Ολυμπίας,  συμπεριλαμβανομένης και της σύνδεσης Πύργου-Κατακόλου,  συνολικού προϋπολογισμού 6,31 εκ. ευρώ.
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής της σιδηροδρομικής σήραγγας του Αιγίου και είναι σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Αιγίου.
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής της γέφυρας Λαδοποτάμου επι της Ε.Ο. Πούντας-Καλαβρύτων και πρόσφατα διανοίχτηκε πλήρως η σιδηροδρομική σήραγγα της Τράπεζας, μετά την επιτυχή αντιμετώπιση των προβλημάτων που δεν είχαν προβλεφτεί στις αρχικές μελέτες. Επίσης με απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ και μετά την διαπιστωμένη αδυναμία της Αναδόχου εταιρείας, διενεργήθηκε πραγματογνωμοσύνη για την απ' ευθείας αποζημίωση των πληγέντων  της περιοχής του ρέματος Θολοποτάμου , κατά την πλημμύρα της 6ης Φεβρουαρίου 2012.
Έχουν  ουσιαστικά ολοκληρωθεί πλήρως από τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ ,οι διαδικασίες ωρίμανσης για την δημοπράτηση στο αμέσως προσεχές διάστημα , του υπόλοιπου τμήματος της νέας  Σιδηροδρομικής Γραμμής  από Ψαθόπυργο μέχρι Ρίο, καθώς και των λοιπών έργων ολοκλήρωσης των έργων υποδομής και επιδομής,  του συνόλου  της γραμμής από Κιάτο μέχρι Ρίο και αναμένεται η έγκριση των μελετών από την διαχειριστική αρχή του Υπουργείου Μεταφορών,  για την δημοπράτηση των έργων αυτών,  τα οποία ουσιαστικά ολοκληρώνουν το τμήμα Αθήνα - Ρίο της ΝΣΓΥΤ.
Τονίζεται ιδιαίτερα ότι ο προγραμματισμός της ΕΡΓΟΣΕ , εξασφαλίζει πλήρως την ολοκλήρωση των έργων και την χρήση της ΝΣΓΥΤ συνολικά  από Κιάτο μέχρι Ρίο εντός  του 2016 , με τμηματικές παραδόσεις της ΝΣΓΥΤ Κιάτου-Διακοπτού  εντός του  2014 και Διακοπτού- Αιγίου  εντός του 2015.
Τέλος μετά την  σχετική θετική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου ΄΄ Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Κορίνθου-Πάτρας. Τμήμα από νέο Σ.Σ. Πάτρας- μέχρι τη σύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο (Χ.Θ. 126+750 Έως 132+049)΄΄  (Διέλευση Πάτρας με υπογειοποίηση ) και την αναμενόμενη έγκριση του αρμόδιου Υπουργείου, ολοκληρώνονται   ουσιαστικά όλες οι απαιτούμενες προϋποθέσεις για την εξεύρεση των απαιτούμενων πόρων δημοπράτησης  και κατασκευής του τεραστίου σε μέγεθος και σημασίας  αυτού έργου και της πλήρους  αντιμετώπισης  των προβλημάτων διέλευσης της Σιδηροδρομικής Γραμμής από την Πόλη της Πάτρας, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και την ταυτόχρονη εξασφάλιση της χρήσης  της για την λειτουργία  του Προαστιακού.
Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό να τονίσω ότι ο τρόπος διέλευσης της Σιδηροδρομικής Γραμμής από την πόλη της Πάτρας είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο και πολυδιάστατο θέμα το οποίο πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο συστηματικής ενασχόλησης των αρμόδιων τοπικών  φορέων , αφού αποτελεί κομβικό ζήτημα για την επέκταση της Σιδηροδρομικής σύνδεσης προς Πύργο και Καλαμάτα.
Οι τοπικοί φορείς οφείλουν να εξετάσουν όλες τις πτυχές του ζητήματος σε συνδυασμό με την διαμορφωθείσα  οικονομική συγκυρία και με γενναιότητα να αντιμετωπίσουν ρεαλιστικές προτάσεις,  με στόχο την εξασφάλιση της κατασκευής του έργου εντός της επόμενης προγραμματικής περιόδου , συνολικά μέχρι την Καλαμάτα, με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις στην λειτουργία του Προαστιακού, με προσεκτική αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών συνεπειών αλλά και την εξασφάλιση της  συμβολής του έργου  στην ανάταξη και σωστό επαναπροσδιορισμό της λειτουργίας της Πόλης με μόνιμες και όχι προσωρινές λύσεις.»
Bestnews.gr