Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Σιδηροδρομικοί: «Φάγαμε ήδη μειώσεις 25% το 2011, δεν θα ανεχθούμε νέες»



Ορατό είναι το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων σε ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών. Οι εργαζόμενοι σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζήτησαν να μην υπάρξουν περικοπές στη μισθοδοσία του Μαρτίου, πριν από την κατάληξη των διαπραγματεύσεων για τη νέα ΣΣΕ.

«Αποκλείεται» τους απάντησαν οι διοικήσεις, εξαιτίας της ένταξης (και) των σιδηροδρομικών στο ενιαίο μισθολόγιο, με τους σιδηροδρομικούς να προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις, τονίζοντας ότι "επικρατεί μια παράλογη αντίληψη σχετικά με τη βάση εφαρμογής της ένταξης στο ενιαίο μισθολόγιο, σύμφωνα με την οποία η μείωση των βασικών αποδοχών μας κατά 25% που μας επιβλήθηκε σύμφωνα με το νόμο 4024/11, θα πρέπει να επαναληφθεί εκ νέου στο ίδιο ποσοστό (25%) από 1.1.2013 !!!".



Αναλυτικά, το δελτίο τύπου της ΠΟΣ
«Σε συνάντηση του προεδρείου της Π.Ο.Σ με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, τέθηκε το θέμα της μισθοδοσίας του Μαρτίου για το οποίο η Π.Ο.Σ ζήτησε να μην υπάρξει καμία μονομερής ενέργεια από την πλευρά των Διοικήσεων ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο διαρκούν οι συνομιλίες για τη ΣΣΕ.
Οι Διοικήσεις των εταιρειών απάντησαν ότι με εντολή του Υπουργείου θα προχωρήσουν σε μείωση των αποδοχών.
Μετά από αυτή την εξέλιξη και με ευθύνη των Διοικήσεων του Οργανισμού και της πολιτικής ηγεσίας, διακόπτονται οι συνομιλίες για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, στο έκτακτο αυριανό Διοικητικό της Συμβούλιο και Συμβούλιο Διοικήσεων, θα καθορίσει τη στάση της για τη μορφή των κινητοποιήσεων».
Οι θέσεις της ΠΟΣ για το ενιαίο μισθολόγιο
«Όπως γνωρίζετε η Π.Ο.Σ. έχει εκφράσει με έντονο και κατηγορηματικό τρόπο τη διαφωνία της με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και καθορίζουν με διοικητικό τρόπο τις αποδοχές των εργαζομένων.
Η πολιτική αυτή το 2010 (νόμοι 3833/10, 3845/10 και 3899/10) περιέκοψε σε ποσοστό άνω του 20% τους μισθούς των σιδηροδρομικών. 
Το 2011 με την εφαρμογή του ν. 4024/11 οι μισθοί μας μειώθηκαν περαιτέρω κατά 25% και συνολικά σε 45%. 
Με το ν.4093/12 ορίστηκε ότι οι διατάξεις του ν.4024/11 που αφορούν το βαθμολογικό και μισθολογικό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τις ΔΕΚΟ και έπαυσαν να ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 31 του ν.4024/11.
Ο γενικευμένος αυτός τρόπος ένταξης στο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, (δηλαδή σ΄ ένα σύστημα που σχεδιάστηκε για τη λειτουργία δημοσίων υπηρεσιών που λειτουργούν Δευτέρα με Παρασκευή 7 - 15), του προσωπικού επιχειρήσεων, όπως είναι ο ΟΣΕ, η ΕΕΣΣΤΥ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που εργάζεται καθημερινά όλο το 24ωρο, είναι φανερό ότι δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη λειτουργία των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων. 
Υπάρχουν πάρα πολλά ζητήματα που πρέπει να ρυθμιστούν (όπως ανθυγιεινό και επικίνδυνο, υπερωρίες, νυχτερινά, πρόσθετη μείωση λόγω αυξημένων ασφαλιστικών εισφορών κ.λ.π.), προκειμένου να διασφαλιστούν τα στοιχειώδη δικαιώματα των εργαζομένων και φυσικά η λειτουργικότητα του σιδηροδρόμου και για το σκοπό αυτό, παρά τις γενικότερες διαφωνίες μας, πήραμε την πρωτοβουλία να ζητήσουμε την έναρξη των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Όμως με την έναρξη των διαπραγματεύσεων φάνηκε ότι επικρατεί μια παράλογη αντίληψη σχετικά με τη βάση εφαρμογής της ένταξης στο ενιαίο μισθολόγιο, σύμφωνα με την οποία η μείωση των βασικών αποδοχών μας κατά 25% που μας επιβλήθηκε σύμφωνα με το νόμο 4024/11 θα πρέπει να επαναληφθεί εκ νέου στο ίδιο ποσοστό (25%) από 1.1.2013 !!!
Είναι φανερό ότι μια τέτοια ερμηνευτική προσέγγιση του θέματος εκτός από παράλογη είναι και εντελώς αυθαίρετη αφού κάτι τέτοιο δεν προκύπτει απ΄ το νόμο, όπως μπορούμε αναλυτικά να τεκμηριώσουμε νομικά.
Εν όψει των ανωτέρω, προκειμένου να συνεχιστούν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις, αλλά και η κανονική λειτουργία του σιδηροδρόμου, σας καλούμε μέχρι την ολοκλήρωσή τους να μην προχωρήσετε σε μονομερή και μη νόμιμη εφαρμογή της ένταξης στο ενιαίο μισθολόγιο».
Metaforespress.gr


«Σ.Ν». Δεν γνωρίζουμε για πιο λόγο δεν μας στάλθηκε το δελτίο τύπου από την ΠΟΣ. Ελπίζουμε να μας ενημερώσει κάποιος από την Ομοσπονδία.