Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Υπόμνημα του Ταμείου Αλληλεγγύης και Νομικής Προστασίας Σιδηροδρομικών Εξωτερικής Υπηρεσίας (ΤΑΝΠΣΕΥ) προς κάθε αρμόδιο φορέα.


Με πολυσέλιδο υπόμνημά του προς κάθε αρμόδιο φορέα το Ταμείο Αλληλεγγύης και Νομικής Προστασίας σιδηροδρομικών  Εξωτερικής Υπηρεσίας θέτει μια σειρά από γεγονότα και καταστάσεις που συνηγορούν στην απένταξη της ειδικότητας του μηχανοδηγού από το ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.



Παραθέτουμε αυτούσιο το υπόμνημα του ΤΑΝΠΣΕΥ.
«Κύριοι,
σας γνωστοποιούμε δια του παρόντος το ελάχιστο πλαίσιο ευθύνης και αναφοράς, το οποίο δυστυχώς ο πρόσφατος νομοθέτης αγνόησε παντελώς και ενέταξε ως εκ τούτου εντελώς εσφαλμένα, άδικα και άστοχα την εργασία του Μηχανοδηγού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στο Ενιαίο Μισθολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων.


Οι Μηχανοδηγοί μέχρι σήμερα έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες μισθολογικές μειώσεις από κάθε άλλο υπάλληλο σε ολόκληρη  την Επικράτεια ήτοι μειώσεις που αγγίζουν το 65%!
Οι αξιοπρεπείς όμως όροι διαβίωσης για το επάγγελμα του Μηχανοδηγού αποτελούν προαπαιτούμενο για την αποδοτική και κυρίως ασφαλή παροχή των υπηρεσιών του.
Σας παραθέτουμε αμέσως παρακάτω ενδεικτικές και μόνο καταστάσεις και γεγονότα που επιβάλλουν την άμεση απένταξη των Μηχανοδηγών από το πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου.

  1. ΑΚΑΤΑΣΤΑΤΟ ΩΡΑΡΙΟ
Παρά το γεγονός ότι από αλλεπάλληλες δικαστικές αποφάσεις έχει αναγνωριστεί ότι οι Μηχανοδηγοί υποβάλλονται στην καταπόνηση ενός εντελώς ακατάστατου ωραρίου και όχι σε ένα εύρυθμο σύστημα αποτελούμενο από σταθερές βάρδιες, καμία απολύτως μέριμνα δεν έχει ληφθεί για την αποκατάσταση τους.
Αποτέλεσμα της καταπόνησης από τις επαναλαμβανόμενες αλλαγές του ωραρίου της εργασίας είναι οι συνεχείς διαταραχές στην υγεία τους, (επιστημονικά αποδεδειγμένες), οι οποίες και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη καταπόνηση λόγω της επιβάρυνσης από μαγνητικά πεδία στο δίκτυο (εργασία υπό τάση 25 ΚV) μπορούν να προκαλέσουν σφάλματα κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας. 

  1. ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ, ΝΕΚΡΟΙ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΕΣ.
Σήμερα δεν υπάρχει Μηχανοδηγός που να μην έχει βιώσει τουλάχιστον μια τέτοια εμπειρία στην εκτέλεση της υπηρεσίας του, κατά την οποία συλλαμβάνεται, οδηγείται στα κρατητήρια σαν εγκληματίας του κοινού ποινικού δικαίου και αφού φέρει το αρχικό στίγμα και την κοινωνική απαξίωση μίας πρωτόδικης καταδίκης ταλαιπωρείται για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι την τελική αθώωση του σε δεύτερο βαθμό.

  1. ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΣΕ ΑΨΥΧΟ ΚΑΙ ΕΜΨΥΧΟ ΥΛΙΚΟ
Οι Μηχανοδηγοί καθημερινά διακινούν εμπορεύματα με ελκτικές μονάδες εκατομμυρίων Ευρώ και αμαξοστοιχίες με 500-600 επιβάτες χωρίς ποτέ να έχουν αξιώσει για το μέγεθος αυτής της τεράστιας ευθύνης τους ιδιαίτερη μισθολογική μεταχείριση. Η μισθολογική τους όμως απαξίωση με την ένταξη στο ενιαίο μισθολόγιο είναι φανερό ότι απαξιώνει πρωτίστως το επίπεδο μέριμνας προς το επιβατικό κοινό και τις ασφαλείς μεταφορές των εμπορευμάτων.

  1. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Ως γνωστόν μετά την πετρελαιοκίνηση και επί 15 χρόνια υφίσταται πλέον η ηλεκτροκίνηση των τρένων.
Ο Μηχανοδηγός αποτελεί εξειδικευμένο προσωπικό, υψηλά καταρτισμένο μέσω της αναγκαίας εκπαίδευσης, συνεχών σεμιναρίων και εξετάσεων.
Ως εκ τούτου είναι ο μοναδικός γνώστης για την αντιμετώπιση των ηλεκτρικών ατυχημάτων του δικτύου (βλ. πχ ατυχήματα εξαιτίας των συχνών κλοπών καλωδίων υψηλής τάσης 25 ΚV) και ο μόνος που είναι σε θέση να προφυλάξει αποτελεσματικά το επιβατικό κοινό.
Σε περίπτωση βλάβης, σε ανοικτή γραμμή, σε δύσβατες περιοχές, και κάτω από οποιαδήποτε καιρικές συνθήκες φέρει πάντα την ευθύνη της αμαξοστοιχίας και είναι επιφορτισμένος με την επισκευή της ελκτικής μονάδας ή των βαγονιών με πρώτο και τελευταίο μέλημα την ασφαλή άφιξη της αμαξ/χιας στον προορισμό της.
Ο Έλληνας  Μηχανοδηγός, είναι ο μοναδικός Μηχανοδηγός στην Ευρώπη που έχει τεχνικές γνώσεις για όλους τους τύπους μηχανών που διαθέτει σήμερα ο Ο.Σ.Ε..
Κύριοι,
 μετά την ενδεικτική απαρίθμηση των παραπάνω δεδομένων που καθιστούν άμεση την νομοθετική εξαίρεση των Μηχανοδηγών από το ενιαίο μισθολόγιο σας υπενθυμίζουμε επιπλέον ότι:
-       Ο Μηχανοδηγός ΔΕΝ δικαιούται και δεν πρέπει να κάνει λάθη, διότι κάθε σφάλμα του οδηγεί σε απώλειες ανθρώπινων ζωών και τεράστιες οικονομικές ζημίες.
-       Ο Μηχανοδηγός εργάζεται όλες τις αργίες, Χριστούγεννα και Πάσχα εξασφαλίζοντας σ’ όλους ασφαλείς μεταφορές.
-       Η άδεια αναψυχής του Μηχανοδηγού  δεν υπερβαίνει τις 8 ημέρες λόγω ελλείψεως προσωπικού.
-       Οι ημέρες εβδομαδιαίας ανάπαυσης (ρεπό) των Μηχανοδηγών μεταφέρονται κατά κανόνα στον επόμενο μήνα με αποτέλεσμα την συρρίκνωση τους και την αδυναμία απόδοσης τους από την Υπηρεσία.                                                       

Είναι σαφές λοιπόν πως καθήκον της Πολιτείας σήμερα είναι να εξασφαλίσει τους αναγκαίους όρους για την εύρυθμη και ασφαλή εκτέλεση των καθηκόντων του Μηχανοδηγού, η οποία με τη σειρά της θα αποδώσει ασφαλείς και αξιόπιστες μεταφορές ανθρώπων και εμπορευμάτων. Είναι επιτακτική ανάγκη να αποκατασταθεί το επίπεδο καθημερινής διαβίωσης των Μηχανοδηγών με την αναγνώριση των ιδιαίτερα επαχθών συνθηκών εργασίας τους και την ένταξη του σε ειδικές ρυθμίσεις που αφορούν την  ιδιαιτερότητα του κλάδου. 
Είναι κατανοητό λοιπόν ότι η Πολιτεία οφείλει να ενεργήσει άμεσα και αποτελεσματικά προς άρση κάθε  μισθολογικής αδικίας με βασικό γνώμονα τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους Μηχανοδηγούς προς όφελος πάντα του εξυπηρετούμενου κοινού.


Τ.Α.Ν.Π.Σ.Ε.Υ.


Ο                                                                                                         Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ.                                                                             Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΥΘΗΜΗΣ ΕΥΑΓ.                                                                         ΠΟΜΑΚΗΣ ΒΑΣ.




ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΟ
-       Γραφείο Πρωθυπουργού
-       Γραφείο Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων
-       Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
-       Υπουργό Οικονομικών
-       Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου
-       Κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου
-       Διοίκηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ