Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012

Θεσσαλονίκη – Φλώρινα με τρένο


Ταξιδεύουμε στη Δυτική Μακεδονία και συγκεκριμένα στο νομό Φλώρινας, απολαμβάνοντας το δυόμισι ωρών ταξίδι μας, στις αναπαυτικές πολυθρόνες του τρένου.
Η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη - Αμύνταιο - Φλώρινα επαναλειτουργεί, ήδη, από τις 14 Οκτωβρίου 2012, με τρία δρομολόγια καθημερινά, εξυπηρετώντας τόσο τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, τους φοιτητές αλλά και τους εκδρομείς που επιθυμούν να επισκεφτούν τη Φλώρινα και την ευρύτερη περιοχή.


Με αφορμή την επαναλειτουργία της συγκεκριμένης γραμμής, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιχειρεί να αναδείξει το ρόλο του σιδηρόδρομου, όχι μόνο για τις απλές μετακινήσεις αλλά και ως μέσου τουριστικής μεταφοράς.
Εκτός από την απλή μετακίνηση, το τρένο μπορεί να αποτελέσει ιδανικό μέσο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, αναδεικνύοντας την οικολογική του διάσταση, και μάλιστα, παντός καιρού.
Όσον αφορά τη συγκεκριμένη γραμμή, Θεσσαλονίκη - Φλώρινα και αντίστροφα, αποτελεί και τουριστική δραστηριότητα, καθώς περνάει από περιοχές σπάνιας ομορφιάς (Λίμνη Βεγορίτιδα, λίμνη Πετρών κ.ά.) που δύσκολα μπορεί να απολαύσει ο ταξιδιώτης μετακινούμενος με κάποιο άλλο μέσο.
«Σκοπός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πέρα της απλής μετακίνησης, είναι το τρένο να αποτελέσει κομμάτι της τουριστικής δραστηριότητας», εξηγεί στα «Ταξίδια» του ΑτΚ ο αντιπρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Νίκος Αθανασόπουλος, επισημαίνοντας ότι το τρένο είναι οικολογικό, οικονομικό, οικογενειακό, σε κάθε εποχή του χρόνου και με όλες τις καιρικές συνθήκες.

Τουριστικές διαδρομές

Ολοι όσοι έχετε βρεθεί στο Πήλιο, σίγουρα θα έχετε ακούσει, ή ακόμη καλύτερα, θα έχετε απολαύσει μια βόλτα με το θρυλικό «Μουντζούρη» στη διαδρομή Ανω Λεχώνια – Μηλιές και αντίστροφα. Το ίδιο και με τον «Οδοντωντό» στη διαδρομή Διακοπτό - Καλάβρυτα, καθότι αυτά τα τρένα και οι συγκεκριμένες διαδρομές αποτελούν από μόνα τους ολόκληρη ιστορία. Μια ακόμη δημοφιλής τουριστική διαδρομή είναι Κατάκολο - Ολυμπία στην Πελοπόννησο.
«Κάνουμε προσπάθεια να ''καλλιεργήσουμε'' το σιδηροδρομικό δίκτυο, από την Πελοπόννησο μέχρι τη Μακεδονία, και εκτός από τα τακτικά δρομολόγια να αξιοποιήσουμε και τουριστικές διαδρομές», επισημαίνει ο σύμβουλος διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Λευτέρης Μαρούσης, συμπληρώνοντας ότι το παραπάνω εγχείρημα έχει ήδη ξεκινήσει στην Πελοπόννησο και εξετάζουν τις προοπτικές αξιοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου και στο Νέστο, στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας (συνδυασμός Καλαμπάκας με Μετέωρα) κ.α.
Μάλιστα, σε συνεργασία με ταξιδιωτικά γραφεία, μπορούν να δημιουργηθούν ελκυστικά τουριστικά πακέτα, μονοήμερα ή και διήμερα, για τη γνωριμία της ευρύτερης περιοχής, όπως το χιονοδρομικό κέντρο Πισοδερίου, το Νυμφαίο, οι Πρέσπες, οι λίμνες Ζάζαρη και Χειμαδίτιδα, οι «δρόμοι του κρασιού» στο Αμύνταιο κ.ά.
«Αγγελιοφόρος»