Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

Γαλλο-ιταλική συμφωνία για τη σήραγγα Λυών-Τορίνο


ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΣΤΑ 8,5 ΔΙΣ.
Το σχέδιο για την κατασκευή μιας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Ταχύτητας (LGV) ανάμεσα στη Λυών και το Τορίνο επικύρωσαν σήμερα κατά την συνάντησή τους στη Λυών ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ και ο Ιταλός πρωθυπουργός Μάριο Μόντι.

 Μια "κοινή δήλωση σχετική με τη σήραγγα Λυών-Τορίνο", το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 8,5 δισ. ευρώ, υπογράφηκε από τους υπουργούς Μεταφορών των δύο χωρών, παρουσία του Γάλλου προέδρου και του Ιταλού πρωθυπουργού, καθώς και του Γάλλου ομολόγου του, του Ζαν-Μαρκ Ερό.
Καμιά διευκρίνιση δεν δόθηκε όσον αφορά την κατανομή του κόστους των 8,5 δισεκατομμυρίων ανάμεσα στην Ιταλία (υπολογίζεται ότι θα αναλάβει τα 2,9 δισ. ευρώ) και τη Γαλλία (2,2 δισ.), ενώ το υπόλοιπο (δηλαδή το 40%) θα διατεθεί κατ' αρχήν από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό.
Η κατασκευή της γραμμής αυτής είχε συζητηθεί στη διάρκεια μιας γαλλο-ιταλικής συνόδου κορυφής το 1991. Επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία το 2025, όμως φαίνεται πως θα καθυστερήσει έως το 2028-2029.
Το έργο, θα συνδυάζει σύμφωνα με τους εμπνευστές του, μεταφορές φορτίων και επιβατών. Υπολογίζεται ότι θα αφαιρέσει από τους δρόμους τουλάχιστον ένα εκατομμύριο φορτηγά το χρόνο και θα συντομεύσει το δρομολόγιο Παρίσι - Μιλάνο σε λίγο περισσότερο από 4 ώρες, από τις 7 που είναι σήμερα.
Η Ιταλία και η Γαλλία υπέγραψαν άλλες πέντε διμερείς συμφωνίες που αφορούν την αστυνομική συνεργασία, ένα "επιχειρησιακό οδικό χάρτη" στον τομέα της άμυνας, την ανώτερη εκπαίδευση και την έρευνα, καθώς και την οδική σήραγγα του Φρεζίς, τα διόδια αυτής της σήραγγας καθώς και αυτής του Λευκού Όρους.