Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

Τουριστικά τρένα σφυρίζουν και...αποκαλύπτουν τις ομορφιές της Μακεδονίας


 ΡΕΠΟΡΤΑΖ  ΤΙΜΟΣ ΦΑΚΑΛΗΣ 
Στο φυλάκιο που ο Στρατής  Μυριβήλης υπηρέτησε τη στρατιωτική  του θητεία όπως γράφει στο βιβλίο του πολέμου «Η ζωή εν τάφω»,  εκεί που ο αείμνηστος Θόδωρος  Αγγελόπουλος αιχμαλωτίστηκε από το φυσικό κάλλος και…
αναγκάστηκε να γυρίσει τρεις ταινίες, στα υγρολίβαδα που φωλιάζουν οι αργυροπελεκάνοι και στα χωράφια που ξεδιπλώνονται οι αμέθυστοι δρόμοι του κρασιού, μια ανάσα από τους γείτονές μας, αναλαμβάνει να μας ταξιδέψει η Τραινοσέ, στη Φλώρινα.  Έξι πόλεις (Θεσ/νικη, Βέροια, Νάουσα, Έδεσσα, Αμύνταιο, Φλώρινα) και αντίστοιχες λίμνες της Βόρειας Ελλάδας (Χειμαρίτιδα, Ζάζαρη Πετρών, Βεγορίτιδα, μεγάλη και μικρή Πρέσπα), επιβλητικοί ορεινοί όγκοι, ένα νησάκι (Άγιος Αχίλλειος), ποτάμια, ένα χιονοδρομικό κέντρο (Πισοδέρι) και πάνω από 13 τούνελ «ξαναμπήκαν» εδώ και τρεις βδομάδες στις ράγες, φιλοδοξώντας να γεμίσουν τα βαγόνια με ταξιδιώτες. 
Αν και η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Φλώρινας είναι παλιά  καθώς κατασκευάστηκε πριν από 80 περίπου χρόνια από Γάλλους μηχανικούς, η τουριστική φιλοσοφία της είναι εντελώς φρέσκια. Διανύοντας μια διαδρομή δυόμιση ωρών  επιχειρεί όχι μόνο να ταξιδέψει, αλλά και να γνωρίσει τη Μακεδονική γη στους επιβάτες της παντρεύοντας τον πολιτισμό, τον τουρισμό και τη φύση.   
Η αμαξοστοιχία επανασυνδέει τρεις  φορές τη μέρα την Κεντρική με τη Δυτική Μακεδονία από τις 14 Οκτωβρίου  φιλοδοξώντας αυτή τη φορά να κερδίσει μέσα από το πρόγραμμα «Τραίνο  και τουρισμός» όχι μόνο επιβάτες και εμπορεύματα αλλά και ταξιδιώτες. «Θέλουμε να προσελκύσουμε σχολικές εκδρομές, ΚΑΠΗ, μεμονωμένα αλλά και οργανωμένα τουριστικά γκρουπ τονίζει στο ageliogoros.gr   ο αντιπρόεδρος της Τραινοσέ Νίκος Αθανασόπουλος και προσθέτει «Ήδη έχουμε έρθει σε συνεννόηση με τον Γ. Μπουτάρη προκειμένου ο δήμος να ενημερώσει τις διευθύνσεις και τα γραφεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για τα πλεονεκτήματα που έχει μια μαθητική εκδρομή με τραίνο». 
«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ελκυστικά μονοήμερα ή διήμερα  τουριστικά πακέτα, εκμεταλλευόμενοι το το σιδηροδρομικό δίκτυο. Για το λόγο αυτό βρισκόμαστε σε συνεννόηση με ταξιδιωτικούς πράκτορες προκειμένου να σχεδιάσουν και να προσφέρουν πακέτα μέσω τρένου. Βάζουμε το τρένο και περιμένουμε από τους πράκτορες και τους τοπικούς φορείς να δρομολογήσουν λεωφορεία προώθησης των τουριστών στις Πρέσπες, στο Πισοδέρι αλλά και σε άλλα ενδιαφέροντα σημεία του νομού» υπογραμμίζει από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος τη εταιρίας και υπεύθυνος για τουριστικές γραμμές Λευτέρης Μαρούσης. .
Ήδη θεματικά τρένα λειτουργούν  από το Σεπτέμβριο στην Πελοπόνησο αλλά και στο Πήλιο με τον Οδοντωτό προκαλώντας το ενδιαφέρον των Γερμανών, Αυστριακών, Άγγλων και Ούγγρων τουριστών. Υπάρχουν τουρίστες που με το που  βγάλουμε τα δρομολόγια έρχονται για αυτό το λόγο στην Ελλάδα και κάνουν το γύρο της Πελοποννήσου λέει ο Λευτέρης Μαρούσης.
Το τρένο για Φλώρινα φεύγει από τη Θεσσαλονίκη στις 7:14, στις 12:23 και στις 19:30, περνώντας διαδοχικά  από Πλατύ, Αλεξάνδρεια, Βέροια, Νάουσα, Σκύδρα, Έδεσσα, Άρνισσα, Άγιο Παντελεήμονα, Αμύνταιο, Ξινό Νερό, Βεύη και Φλώρινα. . Από τη κει αναχωρεί για την πρωτεύουσα της Μακεδονίας στις 6:15, στις 10:00 και στις 19:30. Το ολόκληρο εισιτήριο κοστίζει 16 ευρώ με επιστροφή, το φοιτητικό 7,5 το μαθητικό 5 ενώ η απλή μετάβαση έχει 10 ευρώ. Η έκδοση εισιτηρίου μέσω internet έχει έκπτωση 10% 
Orient Express  
Την ίδια ώρα η Τραινοσέ «κοιτάει»  και προς Νέστο. Μέσω του προγράμματος  «Τραίνο και τουρισμός» φιλοδοξεί  να επισκευάσει δύο συλλεκτικά, ιστορικά βαγόνια του θρυλικού Orient Express που βρίσκονται στη Δράμα και να τα ρίξει στις ράγες.  Τα συγκριμένα βαγόνια τα έφεραν οι Γερμανοί το 1943 με σκοπό να τα πάρουν πίσω αλλά ποτέ δεν γύρισαν… θυμάται ο 82χρονος πρόεδρος του σιδηροδρομικού μουσείου Θεσσαλονίκης Ευθύμιος Κοντόπουλος.  Αυτά βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση. Θα αναπαλαιωθούν και θα χρησιμοποιηθούν σε ειδικό θεματικό συρμό που θα κάνει βόλτα στο Νέστο, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της διοίκησης.
 «Αγγελιοφόρος»