Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

Σε φάση ολοκλήρωσης τα μεγάλα έργα εκσυγχρονισμού του Σιδηρόδρομου

Με την χτεσινή δημοπράτηση κλείνει μία σειρά από έργα που ξεκίνησαν από το Α`ΚΠΣ την δεκαετία του 1980 και ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη


Σε καλό δρόμο φαίνεται ότι πηγαίνει η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής βασικής γραμμής από την Πάτρα μέχρι την Θεσσαλονίκη.
Εχτές είχαμε την δημοπράτηση του μεγάλου έργου ολοκλήρωσης του τμήματος από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό και την ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη.


Αυτό δεν είναι και το μοναδικό καλό νέο. Σε προχωρημένο στάδιο είναι και οι άλλοι δύο διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ για το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος και την επιδιόρθωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρνές-Τιθορέα. Με αυτά τα έργα πλησιάζουμε σε μεγάλο βαθμό στην ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας.

Με την χτεσινή δημοπράτηση κλείνει μία σειρά από έργα που ξεκίνησαν από το Α`ΚΠΣ την δεκαετία του 1980 και ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη που είναι άλλωστε και η «καρδιά» του δικτύου. Το έργο βρίσκεται στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, είναι μήκους 106χλμ και περιλαμβάνει όλες τις εκκρεμότητες που άφησαν άλλες εργολαβίες και την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 415εκ.ευρώ (χωρίς το ΦΠΑ) και ο χρόνος ολοκλήρωσης οι 32 μήνες. Αν η σύμβαση υπογραφεί μέχρι την Άνοιξη τότε στα τέλη του 2015 θα έχουμε τις πρώτες βόλτες του σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου με ταχύτητες κατά τόπους τα 200χλμ. Το έργο θα κατασκευάσει η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-J&P ΑΒΑΞ-ΤΕΡΝΑ που έδωσε έκπτωση 8%.

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται η σύμβαση για το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που με προϋπολογισμό 315εκ.ευρώ είναι ένα εξίσου πολύ μεγάλο έργο. Αντικείμενο του έργου είναι η υποδομή με διπλή γραμμή στο παραπάνω τμήμα μήκους 21χλμ. Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται η μεγάλη σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5χλμ.

Η διάρκεια της σύμβασης είναι 36 μήνες και η ολοκλήρωση τοποθετείται στα τέλη του 2015. Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ- ΑΚΤΩΡ- J&P ΑΒΑΞ.

Τέλος σε φάση υπογραφής είναι και ο διαγωνισμός για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα από τις Αχαρνές μέχρι την Τιθορέα. Ο προϋπολογισμό του έργου είναι 21,8εκ.ευρώ με διάρκεια σύμβασης τους 16 μήνες. Ανάδοχος του έργου είναι η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ
Με την παρούσα κατάσταση στα τέλη του 2015 θα έχουμε εγκατεστημένη ηλεκτροκίνηση και διπλή γραμμή από το Κιάτο μέχρι τη Θεσσαλονίκη.  Το 2013 έρχονται και άλλες δύο σημαντικές δημοπρατήσεις που ουσιαστικά ολοκληρώνουν τα έργα στην βασική γραμμή.

Το πρώτο αφορά την δημοπράτηση του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο που θεωρείται ένα από τα ώριμα έργα που παίρνουν θέση για δημοπράτηση. Το μήκος του έργου είναι 6χλμ και ο προϋπολογισμός του είναι 53εκ.ευρώ με τη χρηματοδότηση να είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ. Το έργο αν δημοπρατηθεί σύντομα θα μπορέσει να είναι και αυτό έτοιμο στα τέλη του 2015.

Το δεύτερο και πιο σημαντικό είναι το έργο-σκούπα στο τμήμα Κιάτο-ΡοδοδάφνηΔιακοπτό με ότι έχουν αφήσει οι υπόλοιπες εργολαβίες και την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Ρίο. Αφορά τμήμα μήκους 80χλμ και ο προϋπολογισμός του υπολογίζεται σε περίπου 200εκ.ευρώ.

Ypodomes.gr