Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Μια δημοπράτηση κρίνει το..μέλλον


Πολύς λόγος τελευταία για τη σημασία των σιδηροδρομικών απολήξεων στα λιμάνια, για τα λιμάνια. Εξ αιτίας της πρόσφατα ανακοινωθείσας συμφωνίας COSCO-HP-ΤΡΑΙΝΟΣΕ που πυροδότησε συζητήσεις για τη σημασία της συνδυασμένης μεταφοράς (πλοίου – σιδηροδρόμου) αλλά και για το χαμένο χρόνο και κονδύλια στις δεκαετίες που προηγήθηκαν όπου ο ανταγωνισμός «φρόντισε» όχι απλώς να «φέρει» τα τρένα στα λιμάνια του αλλά και να εκσυγχρονίσει και τις σχετικές υποδομές.

Χίλια μέτρα εναπομένουν για τη γραμμή Πειραιά-Ικονίου που θα εξακοντίσει στα ύψη την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού του Πειραιά και τριακόσια μέτρα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Το πολυσυζητημένο για την πλέον προωθημένη θέση του προς ανατολάς για την ΕΕ για τον αγωγό που «ναυάγησε» και τελευταία για τη σύνδεσή του με Βουλγαρικό λιμάνι που θα παρακάμπτουν τα φορτία τη διέλευση από το Βόσπορο.
Συζητήσεις που όσο διαρκούν και δεν γίνονται πράξεις στερούν από την πολύπαθη εθνική οικονομία αξιοσέβαστα ποσά σε εκατομμύρια ευρώ και βέβαια θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με πληροφορίες για την Αλεξανδρούπολη η δημοπράτηση των τριακοσίων μέτρων που εναπομένουν για να φτάσει η σιδηροδρομική γραμμή στο λιμάνι θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2013 και ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης έχει οριστεί το δωδεκάμηνο από της ολοκλήρωσης της διαδικασίας της δημοπρατήσεως και της ανάδειξης του αναδόχου.
Να σημειωθεί ότι ήδη στα νότια Βαλκάνια εξελίσσονται πυρετώδεις διαδικασίες εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών δικτύων ενώ συμβαίνουν επενδύσεις εκατομμυρίων δολαρίων και ευρώ από επενδυτές που διαβλέπουν τη σημασία των συνδυασμένων μεταφορών (πλοίου-σιδηρόδρομου)τόσο για τα Βαλκάνια όσο και για τις αναδυόμενες αγορές στην βορειο-ανατολική πλευρά της Μ. Θάλασσας.

theseanation.gr