Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Η Τουρκία επενδύει στο σιδηρόδρομο και τα Logistics


Της Βάσως Βεγιάζη
Αν και ο σιδηρόδρομος στην Τουρκία υστερεί σε αναπτυξιακές υποδομές, εξαιτίας του μεγέθουςτης χώρας, το κράτος επενδύει μαζικά στην βελτίωσή τους, προκειμένου να αυξήσει τις ροές της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.Για το σκοπό αυτό, το 2012, η Τουρκία αύξησε κατά 62% τις επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές, σε σύγκριση με το 2011 και κατά 32% τις επενδύσεις σε υποδομές logistics.Ας σημειωθεί ότι, στην τελευταία έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας για τα Logistics (LPI), η χώρα καταλαμβάνει την 27η θέση στην παγκόσμια κατάταξη.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Διεθνούς Ένωσης Υπηρεσιών Διαμεταφοράς και Logistics (UTIKAD), Cavit Uğur, η Τουρκία κατέχει στρατηγική γεωγραφική θέση, όσον αφορά στις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Αρκεί να επισημανθεί ότι, για το 2011, το τουρκικό κράτος εισέπραξε περί τα 240 δισ. ευρώ από τις εισαγωγές και 135 δισ. ευρώ από τις εξαγωγές.

Για το 2023, η Τουρκία υπολογίζει να έχει κέρδη 500 δισ. δολαρίων από τις εξαγωγές και περίπου 620 δισ. δολάρια από το κομμάτι των εισαγωγών.
Κατασκευή 19 logistics centers
Για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κλάδου των μεταφορών, η Τουρκία προχώρησε στην κατασκευή 19 logistics centers. Το πρώτο βήμα έγινε με την έναρξη λειτουργίας τριών κέντρων logistics στις πόλεις Samsun, Denizli, Izmit.
Επί του παρόντος έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής αντίστοιχων logistics centers στο Εσκισεχίρ και την Καισάρεια, ενώ παράλληλα εκπονούνται μελέτες σχεδιασμού άλλων κέντρων logistics ανά την Τουρκία.
Σε εμβρυακό στάδιο τα logistics στην Ελλάδα
Στον αντίποδα με τη γείτονα χώρα, η διείσδυση των logistics στη χώρα μας βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό στάδιο, αφού το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων απέχουν πολύ από την κατανόηση της αναγκαιότητάς τους.
Παρόλο που η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο «χάρτη» των συνδυασμένων μεταφορών, δυστυχώς, στην έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας (LPI), η Ελλάδα καταλαμβάνει την 69η θέση.
Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρά τη ραγδαία ανάπτυξη που παρουσίασε την τελευταία δεκαετία –με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 19,68% την περίοδο 1998-2008– βιώνει δυστυχώς τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.

metaforespress.gr