Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

ΟΣΕ Η κρίση γεμίζει τα... βαγόνια


Στροφή στη μετακίνηση με τρένο έκαναν οι πολίτες που ταξιδεύουν στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αθήνα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης αλλά και κυρίως λόγω των ειδικών εκπτώσεων στο εισιτήριο της γραμμής, αν ο επιβάτης το κλείσει έγκαιρα μέσω διαδικτύου.


 Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η προσφορά των 9,19 ευρώ στο εισιτήριο για έγκαιρες διαδικτυακές κρατήσεις, που ξεκίνησε από πέρσι τον Ιούλιο, οδήγησε τους μετακινούμενους στα τρένα. Πέρσι το καλοκαίρι χρησιμοποιούσαν τις αμαξοστοιχίες της γραμμής Θεσσαλονίκης - Αθηνών περίπου 120.000 επιβάτες το μήνα.
 Το φετινό καλοκαίρι παρουσιάστηκε μια μικρή κάμψη στην κίνηση, με τον αριθμό των επιβατών να φθάνει στους 110.000 το μήνα. Κύριες αιτίες της ελαφριάς μείωσης του επιβατικού κοινού, σύμφωνα με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο που προκαλούν βραδυπορίες των τρένων αλλά και γενικότερα ο περιορισμός των μετακινήσεων λόγω της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, προβλέπεται η κίνηση να επανέλθει στα περσινά υψηλά επίπεδα με την εφαρμογή της νέας πολιτικής του οργανισμού από τον Σεπτέμβριο, που προβλέπει έκπτωση 25% στην αγορά του επόμενου εισιτηρίου, σε περίπτωση που ένα τρένο έχει καθυστέρηση μεγαλύτερη της μισής ώρας.
Οι προσφορές, και κυρίως η αύξηση της εμπορευματικής κίνησης στο δίκτυο Θεσσαλονίκης - Αθηνών, έχουν οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο του 2012 για πρώτη φορά κέρδη προ φόρων 96.000 ευρώ. Το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουλίου 2012 είχε έσοδα 82,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 5,77 εκατ. σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προγραμματίζει νέες κινήσεις, ώστε μέχρι το τέλος του χρόνου να συνεχίσει να έχει θετικό αποτέλεσμα. Στο πλαίσιο αυτό σκοπεύει να δρομολογήσει τακτικό δρομολόγιο εμπορευματικού τρένου στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Αθήνα, σε μια κίνηση για περαιτέρω αύξηση στην εμπορευματική κίνηση, η οποία εμφανίζεται κερδοφόρα. Συγκεκριμένα, οι εμπορευματικές μεταφορές στο πρώτο επτάμηνο του 2012 εμφάνισαν κέρδη 2,6 εκατ. ευρώ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σκοπεύει να τοποθετήσει και ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των μεταφορών και εμπορευμάτων σε όλο το δίκτυό της μέχρι τον Φεβρουάριο του 2013. Με την εφαρμογή του συστήματος στα εμπορεύματα αναμένεται να μειωθεί κατά 20% το λειτουργικό κόστος των διανομών. Συγκεκριμένα, πρόκειται να τοποθετηθούν σένσορες RFID σε συγκεκριμένα σημεία, όπως οι σταθμοί, όπου με ακτίνες θα είναι δυνατή η καταγραφή των φορτίων που διέρχονται από αυτούς μέσω των εμπορευματικών βαγονιών, όπως το είδος του φορτίου, η ποσότητα, ο χρόνος άφιξης. Έτσι, θα δίνεται η δυνατότητα στις μεταφορικές εταιρείες να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή όλες τις πληροφορίες για τα εμπορεύματά τους.