Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Γιώργος Βαρεμένος. "Να αξιοποιηθεί ο σιδηρόδρομος Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου "


Τις δυνατότητες ανακαίνισης και επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου συζήτησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος, με τον πρόεδρο του Ομίλου Φίλων Σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Ελλάδας «Χαρίλαος Τρικούπης», Βαγγέλη Πυρπύλη, σε συνάντηση που είχαν σήμερα.

Ο Γ. Βαρεμένος εξέφρασε την εκτίμησή του στις προσπάθειες που καταβάλλει ο Όμιλος για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής, ακόμη και με προσωπική εργασία των μελών του, για την αντιμετώπιση της εγκατάλειψης και των καταστροφικών παρεμβάσεων που σημειώνονται σ’ αυτήν. Δήλωσε, δε, την υποστήριξή του στο σχέδιο επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου ως προαστιακού και τουριστικού, εξέλιξη που θα αποτελούσε μια θετική συμβολή στη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής.
«Η σταδιακή απαξίωση του σιδηροδρόμου σε όφελος των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, η εγκατάλειψη μεγάλων τμημάτων του δικτύου και η υπαναχώρηση της ελληνικής πλευράς από το συγχρηματοδοτούμενο έργο του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα, υπήρξαν εγκληματικές επιλογές, καθώς ο σιδηρόδρομος αποτελεί το πιο οικονομικό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς», τόνισε σχετικά ο Γ. Βαρεμένος, προθέτοντας ότι «οι συνέπειες αυτών των επιλογών γίνονται ιδιαίτερα αισθητές σήμερα, στις συνθήκες της βαθιάς οικονομικής κρίσης και της μεγάλης αύξησης της τιμής των καυσίμων».
«Στην περίπτωση, μάλιστα, του σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Ελλάδας», επισήμανε ο βουλευτής, «η εγκατάλειψη της γραμμής, η σταδιακή φθορά της και οι παρεμβάσεις σ’ αυτήν, σημαίνουν την καταστροφή μιας σύγχρονης και ιδιαίτερα ακριβής υποδομής, καθώς η γραμμή ανακαινίσθηκε πλήρως στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με κόστος 13 εκατομμυρίων ευρώ για τους Έλληνες φορολογούμενους».
Ο Γ. Βαρεμένος αντάλλαξε απόψεις με τον πρόεδρο του Ομίλου για τους τρόπους προώθησης του σχεδίου συντήρησης της γραμμής, η οποία εντάσσεται ακόμη από τον ΟΣΕ στο «ενεργό δίκτυο υπό προσωρινή αναστολή», και για τις μορφές αξιοποίησής της με αναφορά σε καλές πρακτικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπου αντίστοιχα έργα έχουν συμβάλει σημαντικά στην τοπική ανάπτυξη. Ήδη στην Πελοπόννησο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αρχίσει με επιτυχία τουριστικά δρομολόγια σε τμήματα του δικτύου που είχαν κλείσει.

Agrinio Voice.gr