Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών: η πλήρης λειτουργία του υπέρ-σταθμού πάει για το τέλος της δεκαετίας


Τα μεγαλόπνοα σχέδια της προηγούμενης δεκαετίας για τον ΣΚΑ στο ψυγείο

Στον πάγο φαίνεται ότι μπαίνει προς το παρόν το σχέδιο για την ανάπτυξη ενός υπέρ-σταθμού  στην περιοχή των Αχαρνών. Ο Συγκοινωνιακός Κόμβος Αχαρνών την προηγούμενη δεκαετία είχε σχεδιαστεί ως ο μεγαλύτεροςΕλληνικός Σιδηροδρομικός σταθμός της χώρας.


Σήμερα με τα έργα του ΟΣΕ να βρίσκονται σε περιπέτειες λόγω διαφόρων προβλημάτων, η συνολική κατασκευή αυτού του σταθμού δείχνει να παγώνει τουλάχιστον προς το παρόν. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com από το ΕΣΠΑ έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της μελέτης για την παράκαμψη Αχαρνών έργο που κρίνεται απαραίτητο για την λειτουργία του σταθμού.
Για την δημοπράτηση του έργου η ΕΡΓΟΣΕ κοιτά στο επόμενο ΚΠΣ για την απαραίτητη χρηματοδότηση του έργου που αναμένεται να έχει και ένα σημαντικό προϋπολογισμό. Ζητούμενο είναι η ολοκλήρωση του μεγάλου αυτού σταθμού.
Ο ΣΚΑ έχει έτοιμες τις υποδομές αλλά δεν μπορεί να λειτουργήσει σαν ο μεγάλος σταθμός που είχε σχεδιαστεί. Διαθέτει 8 αποβάθρες οι οποίες είναι έτοιμες αλλά προς το παρόν δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Στην τελική τους μορφή θα διαθέτουν άνω διαβάσεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Στην παρούσα φάση λειτουργεί ήδη ο νότιος σταθμός του ΣΚΑ, ο ΣΚΑ/Αχαρναί. Όταν σχεδιαζόταν ο σταθμός προέβλεπε να υπάρχει το κλασσικό αστικό δρομολόγιο για τον Προαστιακό Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ και από εκεί να διακλαδωνόταν προς όλες τις κατευθύνσεις.
Ένα άλλο ερώτημα είναι πως θα μπορέσει η περιοχή να υποστηρίξει την λειτουργία ενός τόσο μεγάλου σταθμού. Οι πέριξ δρόμοι είναι πολύ στενοί ενώ αυτό που έχει καταφέρει η ΕΡΓΟΣΕ με την παρούσα εργολαβία είναι την κατασκευή ενός μεγάλου παρκινγκ που η χωρητικότητα του θα ξεπερνά τις 500 θέσεις.
Η υλοποίηση πάντως της ολοκλήρωσης του σταθμού μας παραπέμπει κατ` ελάχιστο στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας και ίσως παραπέρα.


ypodomes.gr