Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: ομάλα πάει η υπόθεση των ενισχύσεων στην ΕΕ


Σε καλό δρόμο φαίνεται ότι βαδίζει η υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει τεθεί στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ενισχύσεις που έχει δεχθεί από το ελληνικό δημόσιο.
Η απόφαση της Ε.Ε. είναι πολύ πιθανόν να εκδοθεί ως το τέλος του μήνα και εφόσον είναι θετική θα σημάνει την έναρξη των διαδικασιών αποκρατικοποίησης σε πρώτη φάση για τη ROSCO και στη συνέχεια για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το θέμα εξετάστηκε στη συνάντηση που είχε την προηγούμενη εβδομάδα στις Βρυξέλλες ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπο για θέματα ανταγωνιστικότητας Joacquin Almunia.

Αναζητείται νομικά ασφαλής λύση
Αντικείμενο της συνάντησης ήταν οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν ώστε οι υποθέσεις κρατικών ενισχύσεων που βρίσκονται στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. να κλείσουν το συντομότερο και με νομικά ασφαλή τρόπο, ώστε να καταστεί δυνατή η αποκρατικοποίηση των υπό εξέταση εταιρειών χωρίς να υπάρχουν εμπόδια στη συνέχεια, αφού όσο το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων παραμένει ανοικτό δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει καμία κίνηση προς την κατεύθυνση της εξόδου του Δημοσίου από τις εταιρείες αυτές.

Η υπόθεση ξεκίνησε έναν χρόνο νωρίτερα όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε στην ελληνική κυβέρνηση πρόσκληση υποβολής παρατηρήσεων, ζητώντας διευκρινίσεις για το σχέδιο εξυγίανσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, θεωρώντας ότι αυτό περιλαμβάνει κρατικές ενισχύσεις.

Να θυμίσουμε ότι η Ελλάδα έχει ζητήσει από την Κομισιόν να εγκρίνει τη διαγραφή χρεών ύψους 714 εκατ. ευρώ του ΟΣΕ, τα οποία συσσωρεύτηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τέλη χρήσης υποδομής και προμήθειας, καθώς και τη συντήρηση τροχαίου υλικού μεταξύ των ετών 2007 και 2010, αλλά και τη μεταβίβαση στην εταιρεία πέντε σημαντικών ακινήτων συνολικής αξίας 110 εκατ. ευρώ.

Μόλις δοθεί η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναλάβει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων να προχωρήσει τη διαδικασία της αποκρατικοποίησης. Η αρχή θα γίνει από τη Μονάδα Συντήρησης Τροχαίου Υλικού και Σιδηροδρομικού Εξοπλισμού (ROSCO), η οποία πρόκειται να μετατραπεί σε Εταιρεία Ειδικού Σκοπού.

Μάλιστα για την εν λόγω εταιρεία εξετάζεται η ενοποίησή της με τις αντίστοιχες μονάδες των σταθερών συγκοινωνιών (μετρό - τραμ - ΗΣΑΠ), ώστε το διευρυμένο σχήμα που θα προκύψει να έχει το απαιτούμενο μέγεθος να προσελκύσει ενδιαφέρον από υποψήφιους επενδυτές.

Σε δεύτερη φάση το ΤΑΙΠΕΔ θα προωθήσει τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία, εφόσον προχωρήσει στη σύναψη των συμφωνιών που αυτήν την εποχή βρίσκονται σε στάδιο διαπραγματεύσεων για εμπορικές μεταφορές, αναμένεται ότι θα συγκεντρώσει ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρείες του χώρου.

Ypodomes.gr