Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2012

7 μεγάλες εκκρεμότητες για να ολοκληρωθεί ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας ΠΑΘΕΠ


Σε φάση μεγάλης ωρίμανσης τα έργα του Σιδηρόδρομου?

Tα έργα στον Σιδηρόδρομο έχουν φτάσει –έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες- σε μία μεγάλη ωριμότητα. Ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας της χώρας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι-Προμαχώνας, ο γνωστός ΠΑΘΕΠείναι σε φάση που μπορεί κάποιος να πει ότι φτάνει στην ολοκλήρωση του μέχρι το 2016.

ΠΑΤΡΑ-ΑΘΗΝΑ
Στο τμήμα Πάτρα- Αθήνα είναι ολοκληρωμένο το τμήμα Αθήνα-Κιάτο. Από το Κιάτο μέχρι την Ροδοδάφνη γίνονται έργα «σπασμένα» σε πολλές εργολαβίες ενώ υπάρχουν πέντε εκκρεμότητες:
1.Τα έργα που έχουν σταματήσει σε τμήματα του Κιάτο-Ροδοδάφνη από τις διαλυμένες εργολαβίες. Εδώ αναμένουμε την εργολαβία σκούπα που ίσως να βγει στον αέρα στις αρχές του 2013.

2. Να υπογραφεί η σύμβαση για το μεγάλο έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει την σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5χλμ. Ο ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-J&P-ΙΝΤΡΑΚΑΤ με έκπτωση 5,29%. Το έργο έχει προϋπολογισμό 315εκ.ευρώ.

Αυτή τη στιγμή η σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένουμε την υπογραφή της στα τέλη του έτους. Η κατασκευαστική περίοδος είναι 36 μήνες και αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις το τμήμα θα λειτουργήσει στις αρχές του 2016.

3.Το τμήμα  Ψαθόπυργος-Ρίο με μήκος 6 χλμ. Έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 80 εκατ. Ευρώ και περιμένουμε την δημοπράτηση του.

4.Το προβληματικό τμήμα Ρίο-Πάτρα μήκους 10χλμ το οποίο έχει μπλοκάρει λόγω του τεράστιου προϋπολογισμού του. Με απόφαση από το 2007 θα υπάρχει ένα υπόγειο τμήμα 5χλμ το οποίο ανεβάζει το κόστος (υπολογίζεται πάνω από μισό δις ευρώ). Εδώ δεν έχουμε καμία εξέλιξη.

5.Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα από το Κιάτο μέχρι το Ρίο ή την Πάτρα. Το έργο είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει το ηλεκτροκίνητο τρένο. Η δημοπράτηση του δεν είναι ακόμα αποφασισμένη αλλά αναμένεται τους επόμενους μήνες.

ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Πρόκειται για την «καρδιά» του σιδηροδρομικού μας δικτύου. Τα έργα υποδομής είναι σχεδόν ολοκληρωμένο σε όλο το τμήμα. Παραφωνία παραμένει το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται κατά τμήματα από το 1997.

Το τμήμα αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016 και έχουμε δύο εκκρεμότητες:

1.Το μεγάλο έργο-σκούπα Τιθορέα-Δομοκός που θα ολοκληρώσει ότι «άφησαν»  οι προηγούμενες εργολαβίες και θα γίνει και εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης. Πρόκειται για έργο-μαμούθ κόστους 415εκ.ευρώ.

2.Το έργο επανεγκατάστασης της ηλεκτροκίνησης από το Μενίδι μέχρι την Τιθορέα που σε μεγάλο μέρος έχει κλαπεί και πουληθεί. Το έργο κόστους 21εκ.ευρώ είναι σε φάση συμβασιοποίησης και θα είναι έτοιμο εντός του 2014.

Ypodomes.gr