Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

Συμπληρωματική σύμβαση 10,4 εκ.ευρώ για την σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιο-Ικόνιο

Ερώτημα παραμένει αν η ολοκλήρωση του έργου από τον Νοέμβριο μετατίθεται για το 2013 μετά την νέα σύμβαση με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ

 Μας ξάφνιασε η απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ που μόλις εχτές δημοσιεύτηκε και αφορά την πρώτη συμπληρωματική σύμβαση με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ για το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Θριάσιου Πεδίου με το λιμάνι του Ικονίου στο Πέραμα.

Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι "χωματουργικά και τεχνικά έργα για την γραμμή σύνδεσης του λιμένα Ν. Ικονίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τμήμα από Χ.Θ. 15+850 (στόμιο εισόδου Cut & Cover ΝΑΤΟ) έως τέλους συμπεριλαμβανομένων: του τμήματος από Χ.Θ. 10+100 έως Χ.Θ. 11+100 (παραλλαγή χάραξης στην περιοχή της κατολίσθησης), της γέφυρας Δαφνίου, της επιδομής - σηματοδότησης - τηλεπικοινωνιών, Η/Μ σηράγγων, εγκαταστάσεων ΟΛΠ (Γ' ΦΑΣΗ)".
Το ποσό της νέας αυτής σύμβασης είναι 10.400.000 (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Ερώτημα δημιουργείται για το αν τελικά η προβλεπόμενη ολοκλήρωση του έργου παραμένει για τον Νοέμβριο ή αν η συμπληρωματική σύμβαση «τραβάει» πίσω χρονικά την αποπεράτωση του.
Η σιδηροδρομική γραμμή Νέο Ικόνιο - Θριάσιο υλοποιείται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση αλλά και υπερβάσεις στο κόστος. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 143 εκατ. Ευρώ. Κατασκευάζεται εδώ και 12 (!!) χρόνια καθώς οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν το 20000 αλλά τρένο (εμπορικό) δεν έχει σφυρίξει ακόμα στο λιμάνι.
Η σιδηροδρομική γραμμή του Ικονίου, η οποία θα είναι αποκλειστικά για εμπορική και όχι επιβατική χρήση, έχει μήκος 17 χλμ. και με τη λειτουργία της, η οποία υπολογίζεται να γίνει τον Νοέμβριο, θα δώσει διέξοδο προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα για τα εμπορεύματα που φτάνουν στη χώρα μας στο λιμάνι του Πειραιά.
Μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης θα είναι δυνατόν προϊόντα που, κατά πολύ υψηλά ποσοστά εισάγονται στην Ελλάδα μέσω της θάλασσας, να προωθούνται στους τελικούς προορισμούς τους ανά τη χώρα με τρένο - ή, αντίστροφα, ελληνικά προϊόντα να διοχετεύονται με τρένο στον λιμένα Πειραιά για εξαγωγή ή για προώθηση στη νησιωτική Ελλάδα, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.
Οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας κατέχουν πολύ μικρό μερίδιο στο σύνολο των μεταφερόμενων εμπορευμάτων, που κατά κύριο λόγο πραγματοποιούνται οδικώς, με αποτέλεσμα να είναι μεγαλύτερο το οικονομικό κόστος και η περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Ypodomes.gr