Τετάρτη 13 Ιουνίου 2012

Στα συρτάρια η μελέτη για την υπόγεια διάβαση της οδού Αγίας Παρασκευής Μενεμένης

Όλα δείχνουν ότι η υλοποίηση της μελέτης για την υπογειοποίηση της διάβασης της οδού Αγίας Παρασκευής στην Μενεμένη θα αργήσει να πραγματοποιηθεί παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες των υπευθύνων του υπουργείου Υποδομών. Η πραγματοποίηση αυτού του έργου θα έδινε πραγματική ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Στα σχέδια της μελέτης παραλαμβάνονται δυο παράλληλα έργα. Το ένα έργο αφορά την  υπογειοποίηση της διάβασης της οδού Αγίας Παρασκευής για την διέλευση μόνον των πεζών και κατάργηση της διέλευσης των οχημάτων και το δεύτερο έργο αφορά την κατασκευή υπέργειας γέφυρας δυτικότερα της παραπάνω οδού με κατάληξη στην οδό Μοναστηρίου μπροστά από το ξενοδοχείο  grand hotel palace.

 Απομονωμένος ο Δήμος Αμπελοκήπων –Μενεμένης
Κατά καιρούς οι δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης έθεσαν το ζήτημα της υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών  από τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης μέχρι της εξόδου της πόλης, σε συνδυασμό φυσικά με την κατασκευή του Μετρό,  και την απόδοση των εκτάσεων στους κατοίκους για την δημιουργία χώρων πρασίνου και αναψυχής . Την πρόταση  υπογειοποίηση των γραμμών είχε  θέσει από το 1982  δήμαρχος Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, ο οποίος πρότεινε στη θέση των γραμμών να δημιουργηθεί ένα γραμμικό δάσος. Ακολούθησε ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Λάζαρος Κυρίζογλου, ο οποίος με την ανάληψη των καθηκόντων του ζήτησε την υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών στο τμήμα από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης μέχρι το ηλεκτραμαξοστάσιο της Μενεμένης, δηλαδή σε απόσταση 2.200 μέτρων, υποστηρίζοντας ότι είναι “η μοναδική λύση, για να ανασάνει η δυτική Θεσσαλονίκη από το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει και να αναβαθμιστεί το περιβάλλον”.
Το 2005 η πρόταση επανήλθε από τον βουλευτή της ΝΔ Κωνσταντίνο Γκιουλέκα, ο οποίος πρότεινε υπογειοποίηση γραμμών σε μήκος 10,9 χιλιομέτρων, από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης μέχρι τη Νέα Μαγνησία και τη Σίνδο. Ο κ. Γκιουλέκας υποστήριξε ότι με την υπογειοποίηση θα λυθούν τα σοβαρά προβλήματα ασφάλειας που συνεπάγεται η σημερινή κατάσταση, θα αποφευχθούν σοβαρές
περιβαλλοντικές επιπτώσεις, θα απελευθερωθούν εκατοντάδες στρέμματα, θα διευκολυνθεί το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείται, θα βελτιωθεί σημαντικά και θα αναβαθμιστεί το επίπεδο ζωής των κατοίκων
Το κόστος της υλοποίησης ενός τέτοιου έργου είναι απαγορευτικό κάτω από τις οικονομικές συνθήκες που βρίσκεται η χωρά. Μπορεί όμως να δημιουργηθούν εναλλακτικά έργα που είναι χαμηλού κόστος όπως αυτών των υπογείων διαβάσεων τύπου Αγίων Πάντων και της οδού Αγαμέμνονος στον Εύοσμο. Εκείνο που χρειάζεται είναι να υπάρχει πολίτικη βούληση. Υπάρχει;  Αυτό είναι το ζητούμενο.