Σάββατο 9 Ιουνίου 2012

Βραδυπορούν τα τρένα λόγω βραδυποριών

Ένα από τα πιο σημαντικά χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Ελληνικός σιδηρόδρομος  είναι και αυτό των πολλών και διάσπαρτων βραδυποριών που εκτείνονται σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο. Αυτό έχει σαν συνέπεια αντί να μειώνεται ο χρόνος των δρομολογίων των τρένων  διαρκώς να αυξάνεται.

Ειδικότερα,  στο σιδηροδρομικό τμήμα Αθήνας – Θεσσαλονίκης υπάρχουν καταγεγραμμένες 36 βραδυπορίες που στην πλειοψηφία τους είναι από 10 έως και 60 χιλιόμετρα την ώρα για την διέλυσε τους. Αντιλαμβάνεται κανείς πόσος χρόνος απαιτείτε για μια αμαξοστοιχία να μείωση και να ανάπτυξη ταχύτητα σε κάθε μια από αυτές τις περιπτώσεις. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα στο σιδηροδρομικό τμήμα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης όχι τόσο ως προς τον αριθμό των βραδυποριών αλλά ως προ το μήκος των τμημάτων των βραδυποριών. Όπως λένε μηχανοδηγοί «υπάρχει τμήμα και πάνω από 10 χιλιόμετρα και πρέπει να διέλθουμε με ταχύτητα 10 χιλιομέτρων την ώρα». Ακόμη πιο χαρακτηριστική βραδυπορία είναι αυτή των 6 χιλιομέτρων σε ισόπεδη διάβαση κοντά στο Κιλκίς που όπως αναφέρουν δεικτικά «σταματούμε για να περάσουν τα οχήματα».


Βεβαία το θέμα δεν είναι μόνο των καθυστερήσεων αλλά και τις ασφαλείας των αμαξοστοιχιών με την  διέλευση τους από αυτά τα σημεία. Δεν γνωρίζουμε πια είναι τα σχέδια του ΟΣΕ για την μειώσει αυτών των προβλημάτων  αλλά φαίνεται καθαρά ότι τα προβλήματα είναι υπαρκτά και σοβαρά και δεν επιδέχονται εφησυχασμό.  Θα περιμένουμε  από τον ΟΣΕ να μας ενημερώσει σχετικά. Ίδωμεν.
Χρήστος Γιαννακίδης