Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2011

Τρένο... για Ρουμανία παίρνουν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Ελλάκτωρ


Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Προσφορές για την αναβάθμιση τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανίας που εκτείνεται από την Σιγκισοάρα μέχρι την περιοχή Κοσλάριου της γειτονικής χώρας κατέθεσαν οι κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr. Το έργο είναι προϋπολογισμού 257,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορά την επανακατασκευή του τμήματος που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Σιγκισοάρα και Ατέλ στη Ρουμανία.
Πέραν των δύο ελληνικών εισηγμένων εταιρειών που αναζητούν διεξοδο από το υφεσιακό περιβάλλον της ελληνικής αγοράς, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί αντικείμενο του διεθνούς επιχειρηματικού ενδιαφέροντος.
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Capital.gr για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου προσφορές έχουν υποβάλλει 11 εταιρείες και κοινοπραξίες: -ο κατασκευαστικός βραχίονας Άκτωρ του ομίλου Ελλάκτωρ σε κοινοπραξία με την ρουμανική Arcade - ο κατασκευαστικός βραχίονας Τέρνα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - η αυστριακή Strabag με την ρουμανική Straco Group - το κονσόρτσιουμ που αποτελείται από την ιταλική Astaldi, τη γερμανική Porr και τη ρουμανική Technology Radion - η κοινοπραξία των ισπανικών Sociedad Anonima De Obras y Servicios, Copasa και Ortiz Y Proyectos Construcctiones - Servicios Y Contratas Ferovirios - το κονσότσιουμ των OHL, OHL ZS (Τσεχία), Comfort (Ρουμανία), Puentes (Ισπανία), - η κοινοπραξία των FCC Construction (Ισπανία), Alpine Bau (Αυστρία), Azvi (Ισπανία), - η Hochtief Solutions με την HF Wiebe (Γερμανία)
- η Corvi Corsan Construccion με την Comsa (Ισπανία)- η ιταλική Impresa Pizzarotti και
- η ιταλική Impregilo.
Μετά την υλοποίηση των εργασιών αναβάθμισης, τα επιβατικά τρένα θα αναπτύσσουν ταχύτητα 160 χλμ / ώρα και αυτά που μεταφέρουν αγαθά 120 χλμ / ώρα. Η κατασκευαστική περίοδος θα διαρκέσει 42 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, με την χρηματοδότηση να προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε ποσοστό 85% και κατά 15% από το ρουμανικό Δημόσιο.

Η ρουμανική κυβέρνηση σχεδιάζει την αναβάθμιση του συνόλου της σιδηροδρομικής γραμμής Κοσλάριου – Σιγκισοάρα και σε περίπτωση που η δημοπράτηση του έργου δεν προχωρήσει, θα πρέπει να επιστραφούν τα κονδύλια στην Ε.Ε.
Για το σύνολο του σιδηροδρομικού άξονα μήκους 95 χιλιομέτρων θα διατεθούν 1,1 δισ. ευρώ, ενώ οι κατασκευαστικές εργασίες θα διαρκέσουν τέσσερα χρόνια.
Πηγή:www.capital.gr