Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Στην βουλή το Θέμα των αφύλακτων διαβάσεων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ

Το πρόβλημα με τις αφύλακτες διαβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ έφεραν στην βουλή οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας μετά το δημοσίευμα της εφημερίδας «Μακεδονία» στο οποίο ο συντάκτης της Φώτης Κουτσαμπάρης επισήμανε τους κινδύνους από την μη φύλαξη των διαβάσεων γράφοντας σχετικά: «Σε κίνδυνο ατυχήματος είναι εκτεθειμένοι οι επιβάτες και το προσωπικό των μεταμεσονύχτιων αμαξοστοιχιών που κάνουν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς την Έδεσσα, όπως και οι οδηγοί που διέρχονται από τις διαβάσεις τις ώρες κίνησης των τρένων. Ο λόγος είναι ότι οι ισόπεδες διαβάσεις του ΟΣΕ, που διαθέτουν μπάρες, είναι αφύλακτες το βράδυ λόγω έλλειψης προσωπικού, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι».
                             Το θέμα  στην βουλή
Ερώτηση για τις αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις στο δίκτυο του ΟΣΕ κατέθεσαν στην βουλή οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κ.κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και Σάββας Αναστασιάδης στην οποία αναφέρουν: « Αυξάνονται συνεχώς τα προβλήματα λειτουργίας του ΟΣΕ, με την εφαρμογή από τη διοίκησή του της μνημονιακού τύπου εξυγίανσης του ομίλου, σε σημείο που να είναι, πλέον, ορατός ο κίνδυνος πρόκλησης σοβαρών ατυχημάτων. Το τελευταίο διάστημα, οι ισόπεδες διαβάσεις, που βρίσκονται σε διάφορα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως στη Μενεμένη, το Κορδελιό και τη Γέφυρα Θεσσαλονίκης και στις Μουριές του Κιλκίς, παραμένουν αφύλακτες, λόγω έλλειψης προσωπικού, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ. Οι υποχρεωτικές μετατάξεις και ο μικρός αριθμός των υπαλλήλων που απέμειναν, έχουν ως αποτέλεσμα τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών να γίνονται με ανοιχτές τις μπάρες και, μάλιστα, τις νυχτερινές ώρες, που ο κίνδυνος είναι αυξημένος. Ταυτόχρονα, η καθυστέρηση στην καταβολή του μισθού τους, έχει δημιουργήσει ένα αρνητικό κλίμα στις τάξεις των εργαζομένων, οι οποίοι στην απαξίωση που βιώνουν από τη διοίκηση και τις κυβερνητικές πρακτικές απαντούν με την αυστηρή και απαρέγκλιτη τήρηση του ωραρίου τους και τίποτε περισσότερο, με αποτέλεσμα οι διαβάσεις να αποτελούν συνεχή πηγή κινδύνων για τους διερχόμενους πολίτες. Στην προσπάθειά τους να προλάβουν δυσάρεστες καταστάσεις, οι μηχανοδηγοί των τραίνων αναγκάζονται να σταματούν στις ισόπεδες διαβάσεις, με συνέπεια να υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια, διαμαρτυρίες από τους επιβάτες και δυσφήμιση του ΟΣΕ, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και σε επίπεδο συνέπειας του συγκοινωνιακού έργου. Κατόπιν όλων αυτών, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
1. Πώς προτίθεται ο ΟΣΕ να επιλύσει το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στις ισόπεδες διαβάσεις του;
2. Ποιός θα είναι ο υπεύθυνος, στην απευκταία περίπτωση πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος, σε κάποια από τις αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις του ΟΣΕ;
 3. Θεωρεί ο κ. Υπουργός και η Κυβέρνηση ότι με πρακτικές όπως αυτή, της αποψίλωσης του ΟΣΕ από το απαραίτητο προσωπικό, γίνονται βήματα προς την εξυγίανση του Οργανισμού ή, αντίθετα, απαξιώνεται ένα από τα πιο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού λαού;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές
 Σάββας Ι. Αναστασιάδης 
 Μιχάλης Παπαδόπουλος