Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011

Αφύλακτες οι ισόπεδες διαβάσεις του ΟΣΕ

Με ανοιχτές μπάρες για τα αυτοκίνητα και χωρίς προσωπικό ασφαλείας κατά τη διάρκεια της νύχτας
.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Σε κίνδυνο ατυχήματος είναι εκτεθειμένοι οι επιβάτες και το προσωπικό των μεταμεσονύχτιων αμαξοστοιχιών που κάνουν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς την Έδεσσα, όπως και οι οδηγοί που διέρχονται από τις διαβάσεις τις ώρες κίνησης των τρένων. Ο λόγος είναι ότι οι ισόπεδες διαβάσεις του ΟΣΕ, που διαθέτουν μπάρες, είναι αφύλακτες το βράδυ λόγω έλλειψης προσωπικού, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι.
Οι υποχρεωτικές μετατάξεις εργαζομένων του ΟΣΕ και ο ανεπαρκής αριθμός υπαλλήλων σε ορισμένα τμήματα του σιδηρόδρομου είχαν ως αποτέλεσμα να μετατραπεί το ωράριο εργασίας των φυλάκων ισόπεδων διαβάσεων που κατεβάζουν τις μπάρες στη διέλευση τρένου. Η περιγραφή σταθμάρχη του ΟΣΕ για την επικινδυνότητα της κατάστασης είναι χαρακτηριστική: “Οι επιβάτες και το προσωπικό πρέπει να κάνουν τον σταυρό τους για να φθάσουν στον προορισμό τους αν έχουν την ατυχία να ταξιδέψουν με την αμαξοστοιχία 3731 Θεσσαλονίκη - Έδεσσα ή την αμαξοστοιχία 753. Εδώ και μερικές εβδομάδες ζούμε το εξής παράδοξο φαινόμενο, όσον αφορά την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών: Οι ισόπεδες διαβάσεις παραμένουν αφύλακτες λόγω έλλειψης προσωπικού από τη 1.30 έως τις 5.10 ή 6.30 της επομένης. Αποτέλεσμα είναι η πρωινή αμαξοστοιχία 3731 προς Έδεσσα και η βραδινή 753 με τον ίδιο προορισμό να συναντούν τις διαβάσεις αφύλακτες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια, αφού οι αμαξοστοιχίες διέρχονται από τις διαβάσεις είτε μετά τη λήξη της υπηρεσίας των φυλάκων είτε πριν από την ανάληψη των καθηκόντων τους”.
Το φαινόμενο αυτό, σύμφωνα με τον σταθμάρχη, συναντάται και σε άλλες γραμμές, όπως στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, όπου μένει αφύλακτη η ισόπεδη διάβαση στις Μουριές Κιλκίς, η οποία βρίσκεται σε καμπύλη χωρίς ορατότητα, και στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Ειδομένη στην ισόπεδη διάβαση Γέφυρας Θεσσαλονίκης. “Να υποθέσω για μια ακόμη φορά ότι αυτό είναι ένα ακόμη βήμα προς την εξυγίανση του ομίλου;” αναρωτιέται ο σταθμάρχης. Οι οδηγοί που πλησιάζουν με τα οχήματά τους τις διαβάσεις στα τμήματα των συγκεκριμένων γραμμών βλέπουν ανοιχτές τις μπάρες και δεν είναι βέβαιο ότι θα αντιληφθούν την έλευση των τρένων είτε από τον θόρυβο είτε από τη σειρήνα του και είναι πιθανό να περάσουν τις γραμμές χωρίς να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή.

Καταρρέει το δίκτυο

Εργαζόμενοι υπογραμμίζουν ότι τα μέσα που διαθέτει ο οργανισμός για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας των τρένων έχουν περιέλθει σε τραγική κατάσταση επικινδυνότητας. Η τηλεδιοίκηση της Θεσσαλονίκης λειτουργεί με ελλείψεις, η ρύθμιση της κυκλοφορίας των τρένων γίνεται από τους σταθμάρχες μέσω κινητών τηλεφώνων, η σηματοδότηση (πράσινο - κόκκινο) είναι ελλιπής, οι βλάβες στις γραμμές και στα σημεία αλλαγής τροχιάς είναι συχνές και πολλές παραμένουν για μεγάλο διάστημα χωρίς να αποκατασταθούν, ενώ τελευταία προστέθηκε και το ζήτημα των αφύλακτων ισόπεδων διαβάσεων. “Ο σιδηρόδρομος είναι το ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο και εμείς οι σιδηροδρομικοί κάνουμε το παν για να το διασφαλίσουμε. Όμως οι διορισμένοι στη διοίκηση μάλλον προσπαθούν να αποδείξουν το αντίθετο στην ελληνική κοινωνία με τη διαρκή απαξίωση του σιδηροδρόμου και τον παραγκωνισμό των εργαζομένων”, υπογραμμίζει σιδηροδρομικός.
"Μακεδονία"


.