Κυριακή, 11 Σεπτεμβρίου 2011

Είπαν και έγραψαν για τον ΟΣΕ


Ευριπίδης Στυλιανίδης Ήμουν αρχιτέκτονας της εργασιακής εφεδρείας
.. Ήταν μια μελέτη της οποίας αρχιτέκτονας μπορώ να πω ότι ήμουν εγώ, κατά το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ. Αυτό που υιοθετεί η κυβέρνηση είναι ο όρος, δηλαδή ουσιαστικά είναι το «καύκαλο» της ιδέας αφαιρώντας από μέσα το πραγματικό περιεχόμενο. Η κυβέρνηση θεωρεί ότι μέσα από τον όρο εργασιακή εφεδρεία μπορεί να βρει την μάσκα που χρειάζεται για να σκεπάσει την πολιτική
απολύσεων στο δημόσιο. Η εργασιακή εφεδρεία που εμείς εισηγηθήκαμε δεν προέβλεπε απολύσεις. Επανεκπαίδευση, επανένταξη, αξιοποίηση στον ιδιωτικό τομέα, συνταξιοδότηση ήταν το περιεχόμενο της εργασιακής εφεδρείας με οικονομικό όφελος για τον εργαζόμενο, για τον εργοδότη που είναι το κράτος αλλά βεβαίως και για τους οργανισμούς. Αυτά όλα στρεβλώνονται και δεν εφαρμόζονται σωστά..
Στον Παρατηρητή Της Θράκης

Όταν παγώνει η τσιμινιέρα, αριστερά στα FM
Tου Πάσχου Mανδραβέλη στην «Καθημερινή»
Ισως είναι θέμα σοσιαλιστικών προτεραιοτήτων. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ιδιοκτήτης του ραδιοσταθμού «Στο Κόκκινο», δεν έχει λεφτά να πληρώσει τους εργαζόμενους στον σταθμό, αλλά έχει λεφτά για να μισθώσει ολόκληρο τρένο του ΟΣΕ, ώστε να κάνουν οι οπαδοί του διαδηλωτικό τουρισμό στη Θεσσαλονίκη. Ποιος ξέρει; Μπορεί η ηγεσία του κόμματος να πιστεύει ότι στη ΔΕΘ γκρεμίζεται ο καπιταλισμός και αυτομάτως θα λυθούν τα προβλήματα του ραδιοσταθμού του: η στάση πληρωμών που κήρυξε θα πάψει να υπάρχει, οι εργαζόμενοί του θα πληρωθούν, οι απεργίες θα σταματήσουν και θα ζήσουν αυτοί σοσιαλιστικά και οι απλήρωτοι εργαζόμενοι καλύτερα..

Δουλέψτε, αποδώστε και μετράτε τα λόγια σας...

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΕΛΙΑ στην «Ελευθεροτυπία»
..Παράδειγμα πρώτο: μόλις χθες το υπουργείο Οικονομικών έδωσε στη δημοσιότητα έναν κατάλογο με 6.000 επιχειρήσεις που χρωστάνε στο κράτος περίπου 30 δισεκατομμύρια. Ετσι, χύμα. Χωρίς καμία ουσιαστική επεξεργασία, που να έχει και πρακτικό αντίκρισμα. Για παράδειγμα, τι νόημα έχει να μας λέει ένα κράτος (του υπουργείου Οικονομικών) ότι του χρωστάει ένα δισεκατομμύριο ευρώ ο ΟΣΕ, δηλαδή ένα άλλο κομμάτι του κράτους; Πρόκειται να τα πάρει ποτέ; Επίσης, τι νόημα έχει να μας λέει ότι μεταξύ των οφειλετών είναι χρεοκοπημένες, εδώ και δεκαετίες, ιδιωτικές επιχειρήσεις, από τις οποίες δεν πρόκειται να εισπράξει ούτε ευρώ τσακιστό; Η μόνη χρησιμότητα του καταλόγου είναι να μάθουν όσοι δεν ήξεραν ποιοι έχουν φεσώσει διαχρονικά τα κρατικά ταμεία, χωρίς το κράτος να τους έχει κυνηγήσει όταν υπήρχε δυνατότητα κάτι να τους πάρει.. .

«Από 2.300 ευρώ στα τρένα, 1.200 ευρώ ως φύλακας αρχαιοτήτων»

Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΔΑΜΑ «Ελευθεροτυπία»

Υπερήλικοι, τουρίστες κι επιβάτες με βαλίτσες συνωστίζονται στις ράγες του σταθμού του ΗΣΑΠ στην Ομόνοια.
Ο ιδρώτας τρέχει απ' τη ζέστη και την αγωνία. Εχει περάσει μισή ώρα. Κάποιοι επιτίθενται φραστικά στους εργαζομένους. Οι σεκιουριτάδες σε απόγνωση. Λένε ότι μέσα στο συνωστισμό οι πορτοφολάδες βρήκαν τη χαρά τους.
«Έχασα το λεωφορείο του ΚΤΕΛ για τον Ωρωπό», λέει η Κατερίνα. «Εμείς χάσαμε το πλοίο», της απαντάει μια παρέα. Αλλά ο Γάλλος έχασε το πορτοφόλι και το διαβατήριό του. Οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ λένε ότι θα κάνουν έρανο για να του πάρουν γάλα για το παιδί.
Με τον ήχο του τρένου που πλησιάζει, αρχίζει το σπρώξιμο. Τουρίστες, ηλικιωμένοι και βαλίτσες μετατρέπονται σ' ένα κουβάρι. Κάποιοι δεν χώρεσαν και θα χρειαστεί να περιμένουν άλλη μισή ώρα. Τα μεγάφωνα ζητούν την κατανόηση των επιβατών. «Χίλιους χωράει. Δύο χιλιάδες μπαίνουνε. Οι πορτοφολάδες ρημάξανε τον κόσμο», λέει ο οδηγός. «Παραλίγο να μας δείρουν. Δεν χωρούν και τους αφήνουμε έξω. Περιμένουν τρία τέταρτα. Έγιναν τα μισά δρομολόγια. Ο συρμός περνούσε κάθε 3-4 λεπτά. Σήμερα περιμένουν πάνω από 20 λεπτά», λέει ο προϊστάμενος.
Ο Κώστας Νικολάου κρατάει ένα μάτσο χαρτιά, κοιτάζοντας το σταθμαρχείο με απογοήτευση. Είναι μεταταγμένος υπάλληλος: «Δούλεψα 31 χρόνια προϊστάμενος αμαξοστοιχίας. Από σήμερα είμαι φύλακας στο υπουργείο Πολιτισμού». Λέει ότι στον σταθμό ήταν ένας ενεργός υπάλληλος, «πρόσφερα υπεύθυνο έργο. Έπεφταν επάνω μου 800 βολτ. Λόγω της επιρροής από τα μαγνητικά πεδία, υπέφερα από ημικρανίες, πονοκεφάλους. Ποτέ δεν μας έφεραν μηχάνημα αποηλεκτρισμού. Αλλά ήμουν η ασφάλεια όλου αυτού του πλήθους. Υπήρχε εποπτεία, ώστε να μην τρέχουν οι οδηγοί, γνωρίζαμε τις ιδιαιτερότητες των σταθμών. Τώρα με μετέτρεψαν σ' έναν τεμπέλη, ανενεργό υπάλληλο».
Ποιος πιστεύει ότι είναι ο στόχος των μετατάξεων, που είχαν το εμφανές αποτέλεσμα στη λειτουργία των συρμών; «Οι προϊστάμενοι των αμαξοστοιχιών πλήρωσαν το τίμημα των μετατάξεων. Από τους 144 μεταταχθέντες, οι 68 είναι προϊστάμενοι. Λόγω της αρχαιότητάς μου, ο μισθός με τις Κυριακές και τα επιδόματα έφτανε τα 2.300 ευρώ. Στο υπουργείο Πολιτισμού θα πληρώνομαι 1.200 ευρώ. Έχω δύο παιδιά που σπουδάζουν. Πήρα ένα σπίτι στο Πέραμα με δάνειο και τώρα δεν μπορώ να πληρώσω τις δόσεις. Τι επιλογές έχω;»