Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2011

Τεχνολογικά θαύματα παρουσίασε η Κίνα


Εγκαίνια χθες τόσο για τη μεγαλύτερη υπερθαλάσσια γέφυρα όσο και για το ταχύτερο τρένο παγκοσμίως
Κίνα: Η διαφθορά «σκιάζει» τους εορτασμούς για τα 90 χρόνια του Κομμουνιστικού Κόμματος

Tου Γιώργου Παυλόπουλου

Τετρακόσιοι πενήντα χιλιάδες τόνοι ατσάλι, 2,3 εκατομμύρια κυβικά μέτρα μπετόν, 5.200 κολόνες, τέσσερα χρόνια εργασιών, πάνω από ένα δισ. ευρώ κόστος και 42 χιλιόμετρα μήκος..
 Αυτή είναι η ταυτότητα της μεγαλύτερης υπερθαλάσσιας γέφυρας στον κόσμο, η οποία δόθηκε χθες στην κυκλοφορία στην παράλια πόλη Κινγκντάο της Κίνας -μαζί με ένα υποθαλάσσιο τούνελ. Και αυτό συνέβη την ίδια μέρα που εγκαινιάστηκε η μεγαλύτερη σε μήκος σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας, ανάμεσα στο Πεκίνο και τη Σαγκάη, στην οποία οι αμαξοστοιχίες μπορούν θεωρητικά να «πιάσουν» μέχρι και τα 350 χιλιόμετρα την ώρα -αν και οι Αρχές έδωσαν εντολή να μην ξεπερνούνται τα 300 χιλιόμετρα!
Έτσι, η Κίνα έσπασε δύο ακόμη παγκόσμια ρεκόρ, αποδεικνύοντας τη μεγάλη δυναμική της. Ενδεικτικά, αξίζει να αναφερθεί ότι η νέα γέφυρα -η οποία πήρε τα σκήπτρα από εκείνη που βρίσκεται στη Λουιζιάνα των ΗΠΑ και έχει μήκος μικρότερο κατά 4 χιλιόμετρα- θα μπορούσε άνετα να συνδέσει την Αγγλία με τη Γαλλία, καθώς η πιο μικρή απόσταση ανάμεσα στις ακτές των δύο χωρών στο Στενό της Μάγχης έχει μήκος 32 χιλιομέτρων.

Επίτευγμα

Όσο για την υπερταχεία, θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς χιλίων επιβατών σε κάθε διαδρομή, με συρμούς που θα αποτελούνται από 16 βαγόνια, μήκους 400 μέτρων και συνολικού βάρους 860 τόνων. Παρ' όλα αυτά, οι Κινέζοι ισχυρίζονται ότι τα δικά τους τρένα υπερτερούν των αντίστοιχων γαλλικών και γερμανικών -«έχουμε μάθει από τα λάθη των ανταγωνιστών μας», όπως λένε οι επιστήμονες και μηχανικοί που τα σχεδίασαν και τα κατασκεύασαν.
Φέρνουν δε ως παράδειγμα, ανάμεσα στα άλλα, τη σταθερή και αδιάλειπτη λειτουργία του κλιματισμού στους συρμούς ακόμη και σε συνθήκες καύσωνα -υπενθυμίζοντας ότι το αντίστοιχο σύστημα στη Γερμανία είχε «γονατίσει» πριν από δύο χρόνια, εξαιτίας των υπερβολικά υψηλών θερμοκρασιών.
Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι, σύμφωνα με τις ενδείξεις, τα ρεκόρ αυτά πολύ σύντομα θα καταρριφθούν εκ νέου από τους Κινέζους. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2016 σχεδιάζεται να εγκαινιαστεί υπερθαλάσσια γέφυρα με ακόμη μεγαλύτερο μήκος, η οποία θα συνδέει την επαρχία Γουανγκντόνγκ με το Χονγκ Κονγκ και το Μακάου -ενώ σε φάση κατασκευής βρίσκεται και μια υπέργεια γέφυρα, από την οποία θα διέρχονται μόνο τρένα και θα έχει μήκος 164 χιλιομέτρων και θα φτάνει σε ύψος τα 80 μέτρα -κατακτώντας έτσι την πρώτη θέση παγκοσμίως σε όλες τις κατηγορίες.