Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Στην βουλή το θέμα των Προσλήψεων συνταξιούχων, σε διευθυντικές θέσεις στον ΟΣΕ

Το θέμα της πρόσληψης συνταξιούχων σε διευθυντικές θέσεις στον ΟΣΕ με αποφάσεις της Διοίκησης του Οργανισμού έθεσαν στα Υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και Εσωτερικών, Ηλ. Διακυβέρνησης και Αποκέντρωσης οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη (Λάρισας) και Δημήτρης Παπαδημούλης (Β’ Αθήνας), και ζήτησαν την ανάκλησή τους, την παρέμβαση των αρμοδίων Υπουργών ώστε να προχωρήσει ο ΟΣΕ σε διενέργεια Συμβουλίου Προαγωγών, για την κάλυψη όλων των κενών θέσεων σε νευραλγικά πόστα μέσω κρίσεων από το υπάρχον προσωπικό και όχι με ανάθεση καθηκόντων, καθώς και ενημέρωση σχετικά με το ύψος του ποσού που θα κοστίσουν στον Οργανισμό οι συμβάσεις που πρόκειται να υπογράψουν οι συνταξιούχοι Μηχανικοί. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τους Υπουργούς
-Εσωτερικών, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Αποκέντρωσης
-Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων
11/03/2011

ΘΕΜΑ: Πρόσληψη συνταξιούχων σε διευθυντικές θέσεις στον ΟΣΕ
Μεγάλη έκπληξη αλλά και δυσαρέσκεια έχει προκαλέσει στους κύκλους των διπλωματούχων μηχανικών του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας η είδηση, μετά από ανάρτηση αποφάσεων στο διαδικτυακό τόπο του Προγράμματος Διαύγεια, σύμφωνα με τις οποίες 4 μηχανικοί συνταξιούχοι του ΟΣΕ κλήθηκαν να αναλάβουν διευθυντικά πόστα, σε ισάριθμες Διευθύνσεις του Οργανισμού.
Μπορεί οι αποφάσεις της Διοίκησης του ΟΣΕ να είναι νόμιμες (άρθρο 33, παρ. 6 του Ν.3697/2008, όπως αυτό συμπλήρωσε το άρθρο 13 του Ν.3429/2005), όμως τίθεται ζήτημα κατά πόσο είναι ηθικές και δεοντολογικές, την ώρα που εκατοντάδες υπάλληλοι του ΟΣΕ εξωθούνται σε υποχρεωτική μετάταξη σε άλλους φορείς του Δημοσίου, που καμία σχέση δεν έχουν με την ειδικότητά τους, ενώ άλλοι τόσοι που παραμένουν στον ΟΣΕ, έχουν να δούνε Συμβούλιο Προαγωγών από τον Ιανουάριο του 2006, με άλλα λόγια, έχουν στερηθεί το νόμιμο δικαίωμά τους για υπηρεσιακή εξέλιξη.Ήδη από αρχές Φεβρουαρίου είχε τεθεί από τη Διεύθυνση Προσωπικού το θέμα κάλυψης των 4 κενών θέσεων Διευθυντών Μηχανικών με τους ίδιους που κατείχαν τη θέση και είχαν συνταξιοδοτηθεί, πλην ενός -επίσης συνταξιούχου- που θα κάλυπτε την 4η θέση, με επίκληση του επείγοντος χαρακτήρα της στελέχωσης, λόγω ανάγκης εφαρμογής του Ν. 3891/2010 (ΦΕΚ 188 Α’-04.11.2010). Μέχρι όμως την 14η και την 28η Φεβρουαρίου, οπότε και εγκρίθηκαν οι πληρώσεις των θέσεων, υπήρχε μεγάλο χρονικό περιθώριο για την κάλυψή τους, μέσω προκήρυξης. Η διοίκηση αξιοποιώντας το Ν.3429/2005, παρέκαμψε τους πιθανούς ενδιαφερομένους για τις θέσεις, χωρίς να δώσει ίσες ευκαιρίες απέναντι σε εν ενεργεία διπλωματούχους μηχανικούς, με τα αντίστοιχα προσόντα, να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους.Κατά των συγκεκριμένων αποφάσεων της Διοίκησης, ήδη ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ πρόκειται να καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα και ζητάει να καταργηθούν ως αντιδεοντολογικές, ανήθικες, παράτυπες και παράνομες.Λόγω των προαναφερθέντων αλλά κι επειδή ο Ν. 3891/2010 κατάργησε τις συλλογικές συμβάσεις και τον κανονισμό προσωπικό του ΟΣΕ και διέλυσε το δημόσιο χαρακτήρα του Σιδηροδρόμου,
Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:
• Θα ζητήσουν την ανάκληση των σχετικών αποφάσεων της Διοίκησης του ΟΣΕ;
• Θα παρέμβουν ώστε να προχωρήσει η Διοίκηση του ΟΣΕ σε διενέργεια Συμβουλίου Προαγωγών, ώστε να καλυφθούν όλες οι κενές θέσεις σε νευραλγικά πόστα μέσω κρίσεων από το υπάρχων προσωπικό και όχι με ανάθεση καθηκόντων από συνταξιούχους του οργανισμού;
• Ποιο συνολικό ποσό που θα κοστίσουν στον Οργανισμό οι συμβάσεις που πρόκειται να υπογράψουν οι συνταξιούχοι Μηχανικοί;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ηρώ Διώτη
Δημήτρης Παπαδημούλης