Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας: «Υπάρχει προοπτική για το τρένο στον τόπο μας»

«Η Μεσσηνία οφείλει να πάρει το τρένο πάνω της, να το χρησιμοποιήσει για δικό της όφελος και να κερδίσει απ’ αυτό. Κάθε άλλη επιλογή που θα σημάνει την εξαφάνιση του σιδηροδρόμου από τον τόπο μας, είναι ανεπίτρεπτη και υποθηκεύει το μέλλον των επόμενων γενεών που θα στερηθούν τις πολλαπλές και ακόμα ανεκμετάλλευτες αρετές της σιδηροδρομικής μεταφοράς». Αυτό τονίζει ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας σε ανακοίνωσή του, στην οποία καταθέτει προτάσεις για την ανάπτυξη και την προοπτική του τρένου στο νομό και την Πελοπόννησο, στην κατεύθυνση της μείωσης της επιδότησης από την αυτοδιοίκηση για τη λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου. «Είναι προτάσεις ρεαλιστικές», είπαν στην "Ε" ο πρόεδρος του συλλόγου Κωνσταντίνος Τριαντάφυλλος, ο αντιπρόεδρος Ηλίας Νταίβις και ο γραμματέας Λεωνίδας Κυλιντηρέας. Επεσήμαναν ότι η πρότασή τους για εκδρομές εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία στη Βόρεια Ελλάδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Θεσσαλονίκη - χιονοδρομικό κέντρο Καϊμακτσαλάν) κι ετοιμάζεται να υλοποιηθεί και στην Ηλεία με ταξίδια από το Κατάκολο στην Αρχαία Ολυμπία για τους επιβάτες από τα κρουαζιερόπλοια.«Τα εκδρομικά ταξίδια θα είναι κερδοφόρα και θα καλύψουν τη ζημιά από τα τακτικά επιβατηγά δρομολόγια, μειώνοντας την επιδότηση από την αυτοδιοίκηση», εξήγησαν οι επικεφαλής του συλλόγου και παρατήρησαν: «Η γραμμή δεν είναι χαμένη υπόθεση. Ο σιδηρόδρομος δεν είναι μόνο τα επιβατηγά δρομολόγια». Αφού υπενθυμίζουν ότι το ποσό της απαιτούμενης επιδότησης για την επαναλειτουργία του προαστιακού της Μεσσηνίας ανέρχεται στα 670.000 ευρώ ετησίως και παρατηρούν πως «το μοντέλο επιδότησης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών από την αυτοδιοίκηση, εφαρμόζεται πολλά χρόνια στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης με ιδιαίτερη επιτυχία», σημειώνουν: «Θεωρούμε πως είναι καιρός πλέον να εφαρμοστεί αυτό το μοντέλο στη χώρα μας και η Μεσσηνία πρέπει να κάνει την αρχή. Είναι σαφώς κατανοητό πως η οικονομική συγκυρία είναι δύσκολη για τέτοιες δράσεις. Ομως η αυτοδιοίκηση οφείλει να σταθεί δίπλα στους πολίτες και να πράξει ό,τι δεν έπραξε η κεντρική κυβέρνηση, δηλαδή να αντιμετωπίσει το σιδηρόδρομο, όχι ως πρόβλημα, αλλά ως μέρος λύσης του προβλήματος για εύκολες, πρακτικές, γρήγορες και οικονομικές μετακινήσεις που να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση σε τοπικό επίπεδο». Οι προτάσεις που καταθέτει ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας είναι: «Αξιοποιώντας την πρόσφατη πρόταση του προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, πολλές τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να διαφημίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με αφίσες μέσα στο τρένο ή με τον ειδικό αυτοκόλλητο υμένα στην εξωτερική επιφάνεια των συρμών, όπως γίνεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας. Παράλληλα, με την επίδειξη του εισιτηρίου του τρένου, τοπικές επιχειρήσεις εστίασης, διασκέδασης, καταστήματα κ.λπ. μπορούν να παρέχουν εκπτώσεις στους σπουδαστές του ΤΕΙ, κάτι που δεν έχουν την ευελιξία να εφαρμόσουν οι πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Καλαμάτα. Σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να οργανώνονται τακτικά θεματικές σχολικές εκδρομές με το σιδηρόδρομο. Με την άδεια τουριστικού πρακτορείου που απέκτησε πρόσφατα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δίνεται πλέον η δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών με τρένο και λεωφορείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ετσι μπορούν να διοργανωθούν ημερήσιες μαθητικές εκδρομές σε αρχαιολογικούς χώρους (Αρχαία Ολυμπία, Μυκήνες), καθώς και σε άλλους προορισμούς ενδιαφέροντος όπως χιονοδρομικά κέντρα (Μαίναλο, Χελμός με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο), Λουτρά Καϊάφα, Ναύπλιο (συνδυασμός με τις παραστάσεις του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου), καθώς και στα τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους της ορεινής Αρκαδίας που διασχίζει ο σιδηρόδρομος. Εκτός από τα σχολεία, ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλωθεί από συλλόγους αθλητών, ορειβατών, ποδηλατών, προσκόπων, καθώς και από τον κλάδο του θρησκευτικού τουρισμού για την επίσκεψη μοναστηριών και θρησκευτικών εορτών. Μεσοπρόθεσμα, ο Δήμος Καλαμάτας πρέπει να δει ως κίνητρο προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της πόλης (με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την τοπική οικονομία) σε συνδυασμό και με το δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων, τη δυνατότητα διοργάνωσης εκδρομών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με μουσειακούς συρμούς από την Καλαμάτα προς την Ολυμπία και τις Μυκήνες, οι οποίοι θα απευθύνονται στην κατηγορία των σιδηροδρομόφιλων τουριστών κι όχι μόνον, που στην Ευρώπη αριθμούν πάνω από 10 εκατομμύρια άτομα και μέχρι σήμερα χρησιμοποιούν ως μόνη πύλη εισόδου στην Πελοπόννησο το λιμάνι του Κατακόλου».