Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών


Η ΠΟΣ Καλεί όλους τους σιδηροδρομικούς σε απεργία την Τετάρτη 9 ΜΑΡΤΙΟΥ

Συνάδελφοι,

Είναι δεδομένη η αντίθεση της ΠΟΣ για την κατάργηση των γραμμών του δικτύου κατά τα 2/5, τις υποχρεωτικές μετατάξεις, την κατάργηση των ΣΣΕ και των Κανονισμών Εργασίας. Για όλα τα παραπάνω, εκτός από τις απεργιακές κινητοποιήσεις, το προηγούμενο διάστημα η Π0Σ έκανε παρέμβαση στην ETF (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για το σύνολο του ν.5891.Τη Δευτέρα 28/2/2011 συναντήσαμε και καταθέσαμε τις απόψεις μας στον επίτροπο κοινω¬νικών υποθέσεων ALD0R για τις μονομερείς και χωρίς κανένα διάλογο νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης.Έχοντας επίγνωση της κρισιμότητας των στιγμών που διανύουμε τόσο στη χώρα μας όσο και στο σιδηρόδρομο, η Ομοσπονδία αποφάσισε τη συμμετοχή σε διάλογο με τις Διοικήσεις για την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και των Κανονισμών.Στην προτελευταία συνάντηση μας με τις Διοικήσεις, όπως ενημερώσαμε με προηγούμενη ανακοίνωσή μας, μας πρότειναν μειώσεις αποδοχών 5%. Μια πρόταση που συνοδεύονταν με την κατάργηση του ανθυγιεινού και επικίνδυνου επιδόματος, με την ένταξη του προσωπικού στα μισθολογικά κλιμάκια σύμφωνα με τα τυπικά προσόντα, που αν συμβεί, για μια μεγάλη με¬ρίδα των συναδέλφων θα σημαίνει εκτός από απώλεια εισοδήματος και δραματική μείωση του εφ' άπαξ βοηθήματος από 15 μέχρι 20.000 ευρώ για κάθε εργαζόμενο αυτής της κατηγορίας. Και δεν ήταν μόνο αυτό. Έχουμε την κατάργηση του βαθμολογίου, κατάργηση χρονοεπιδόματος και μειώσεις των οικογενειακών επιδομάτων.Απέναντι σ' αυτή την πρόταση, η Π0Σ κατέθεσε τις δικές της προτάσεις. Προτάσεις που δεν «πετούσαν στα σύννεφα» αλλά που ήταν ρεαλιστικές σε σχέση με τη σημερινή συγκυρία.

Ζητήσαμε:

1. Η βάση για τη διαμόρφωση των αποδοχών του υπηρετούντος προσωπικού είναι οι τα¬κτικές - συντάξιμες αποδοχές της 31.12.2010.
2. Τα επιδόματα ανθυγιεινό και επικίνδυνο να καταγράφονται εκτός «προσωπικής διαφο¬ράς»•.
3. Αναγνώριση εμπειρίας του υπηρετούντος προσωπικού στην ένταξη των μισθολογικών κλάδων ως έχει σήμερα.
4. Αναγνώριση των ειδικών συνθηκών εργασίας στο προσωπικό που έχει σχέση με την κυκλοφορία των Αμαξοστοιχιών.
5. Βασικές αρχές για τους Κανονισμούς Εργασίας και τη λειτουργία του Σιδηροδρόμου:
α) Διασφάλιση της ιεραρχικής εξέλιξης του προσωπικού, όπως ισχύει και στα ευρωπα¬ϊκά δίκτυα.
β) Οργανογράμματα που να διασφαλίζουν τις θέσεις εργασίας, τη λειτουργικότητα και
την ασφάλεια του Σιδηροδρόμου σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, γ) Ωράρια εργασίας που δεν θα παραβιάζουν τα Ευρωπαϊκά στάνταρς λειτουργίας των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων.
• Διατήρηση της ελεύθερης μετακίνησης με το τραίνο των σιδηροδρομικών (εργαζόμενων και συνταξιούχων) ως έχει.
• Διατήρηση των κοινωνικών παροχών.
• Απαιτούμε επαναφορά δρομολογίων και δραστηριοτήτων, την επαναπρόσληψη των 51 εργαζόμενων στις κλινάμαξες και τη μη αποχώρηση συναδέλφων με υποχρεωτικές μετατάξεις.
Αυτά ήταν και είναι σε γενικές γραμμές τα προαπαιτούμενα για την υπογραφή της ΣΣΕ. Παράλληλα συμμετείχαμε στην επιτροπή για τους Κανονισμούς Εργασίας στην κατεύθυνση υλοποίησης και συγκρότησης κανονισμών που θα είναι σύγχρονοι και λειτουργικοί.
Στην τελευταία συνάντηση με το Προεδρείο της ΓΙΟΣ οι Διοικήσεις καθοδηγούμενες προφανώς από την ηγεσία του Υπουργείου το μόνο που «αποδέχτηκαν» ήταν να μην υπάρξει μείωση των τακτικών αποδοχών αλλά με διαδικαστικό τρόπο που τελικά οδηγεί σε μειώσεις.

Συνάδελφοι,

Το συνδικαλιστικό κίνημα έδειξε ωριμότητα. Η άλλη πλευρά δεν φαίνεται διατεθειμένη να δείξει. 0 νέος «μικρός» σιδηρόδρομος που «οραματίστηκε» η Κυβέρνηση με την ψήφιση του νόμου 3891, ακόμη κι αυτός χρειάζεται προϋποθέσεις για να λειτουργήσει. Η λειτουργία του σήμερα έχει αφεθεί μόνο στο φιλότιμο και στην αγάπη των σιδηροδρομικών για τη δουλειά τους. Με προσωπικό απογοητευμένο ο σιδηρόδρομος δεν μπορεί να λειτουργήσει. Αν προσθέσουμε και την αποχώρηση με υποχρεωτικές και «εθελοντικές» μετατάξεις του έμπειρου προσωπικού, αντιλαμβάνεται ο καθένας τις δραματικές επιπτώσεις. Μόνο οι Διοικήσεις και η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται τη διαμορφωμένη κατάσταση. Η πολιτική τους έκλεισε τα 2/3. Η ανικανότητά τους να αντιληφθούν την πραγματικότητα θα κλείσει και το υπόλοιπο δίκτυο. Αυτός είναι ο σκοπός τους;
Στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, οι επιλογές των Διοικήσεων είναι δύο: Ή θα συζητήσουν επί της ουσίας στο πλαίσιο που θέσαμε και που δεν είναι η διατήρηση «κεκτημένων» αλλά η τελευταία δυνατότητα επιβίωσης στους ήδη κατακρεουργημένους μισθούς μας. ή θα αναλάβουν την πρωτοβουλία να νομοθετήσουν κάνοντας χρήση του νόμου 3891, αναλαμβάνοντας συγχρόνως και την ευθύνη για «τίτλους τέλους» της σιδηροδρομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.
Καλούμε τους σιδηροδρομικούς σε 24ωρη απεργία στις 9 Μαρτίου για να απαντήσουμε δυναμικά στην προκλητική στάση των Διοικήσεων και του Υπουργείου.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΣ Π.Ο.Σ. στην Καρόλου στις 10 Π.μ.