Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Σύγκρουση του ΟΣΕ με το Σκαραμαγκά


Ο Οργανισμός ζητά αποζημίωση 204 εκατ. ευρώ από τα Ναυπηγεία

Της Μαρίας Μόσχου

Το φάκελο «προγραμματικές» συμφωνίες, οι οποίες αν και υπεγράφησαν το 1997 και κόστισαν στον ΟΣΕ περίπου 630 εκατ. ευρώ χωρίς ωστόσο να έχουν υλοποιηθεί, άνοιξε η διοίκηση του Οργανισμού προσφεύγοντας στην ελληνική δικαιοσύνη και διεκδικώντας 204 εκατ. ευρώ από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η διοίκηση του Οργανισμού προσέφυγε στη δικαιοσύνη σε μία προσπάθεια να ωφεληθεί από τη συγκεκριμένη εκκρεμότητα ώστε να «γεμίσει» τα άδεια ταμεία του διεκδικώντας αποζημιώσεις για χρήματα που κατέβαλε χωρίς να έχουν υλοποιηθεί οι σχετικές συμφωνίες.Οι προγραμματικές συμφωνίες που υπεγράφησαν το Δεκέμβριο του 1997 ανάμεσα στις τότε διοικήσεις του ΟΣΕ των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αφορούσαν στην κατασκευή τροχαίου υλικού (έλκων υλικό, ηλεκτραμαξών, αλλά και ελκόμενων βαγονιών) από τα Ναυπηγεία για λογαριασμό του ΟΣΕ.

Συμβάσεις

Υπενθυμίζεται ότι οι συμβάσεις για την κατασκευή του τροχαίου υλικού που υπεγράφησαν ξεπερνούσαν τα 550 εκατ. ευρώ και το έργο ανέλαβε κοινοπραξία εταιρειών με συμμετοχή και των Ναυπηγείων. Το μεγαλύτερο μερίδιο από τις συμβάσεις είχε η Siemens που μετείχε στη συγκεκριμένη κοινοπραξία.Αν και οι συμφωνίες αυτές προέβλεπαν ότι η παράδοση των βαγονιών θα άρχιζε από το 2002, ξεκίνησαν οι καθυστερήσεις. Μέχρι και σήμερα κανένα βαγόνι δεν παραδόθηκε, παρά το γεγονός ότι ο ΟΣΕ κατέβαλε τα χρήματα. Αν και πέρασαν δεκάδες διοικήσεις τα τελευταία χρόνια από τον Οργανισμό ουδέποτε τέθηκε θέμα αποζημιώσεων, ενώ επίσης καμία διοίκηση δεν απαίτησε να ενεργοποιηθούν οι ρήτρες που προστάτευαν τον ΟΣΕ κατά των εταιρειών που είχαν αναλάβει το έργο.Σήμερα με αφορμή τη «μη υλοποίηση προγραμματικών συμβάσεων», η Διοίκηση του ΟΣΕ ζητά αποζημιώσεις από τη νέα ιδιοκτησία της ΕΝΑΕ (Ελληνικά Ναυπηγεία). Αφορμή για να ανακινηθεί το ζήτημα στάθηκε και μια πρόσφατη δικαστική απόφαση υπέρ των εργαζομένων στη θυγατρική εταιρεία των Ναυπηγείων, η οποία είχε ως αντικείμενο την κατασκευή τροχαίου υλικού. Οι διεκδικήσεις των εργαζομένων κρίθηκαν νόμιμες, καθώς αναγνωρίστηκε ότι η εταιρεία στην οποία ανήκαν τα Ναυπηγεία και οι υποχρεώσεις της συγκεκριμένης θυγατρικής μεταφέρονται στο νέο ιδιοκτήτη.Η προμήθεια τρένων του ΟΣΕ με τις προγραμματικές συμφωνίες στις οποίες ένα κομμάτι ανέλαβε η Siemens, αφορά συμβατικά ποσά συνολικού ύψους 638.023.086 ευρώ.

«Ημερησία»

Σχετικό δημοσίευα από το αρχείο των «Σ.Ν»