Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Έγραψαν για τον ΟΣΕ

• ..Στις κοστοβόρες ΔΕΚΟ των συγκοινωνιών και παρά την ψήφιση του νόμου εξυγίανσης προ τετραμήνου, οι εκκρεμότητες συσσωρεύονται. Οι διαπραγματεύσεις για τις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας καρκινοβατούν υπό την πίεση των συνδικάτων και της ατολμίας του αρμόδιου υπουργείου να ρυθμίσει το θέμα με νόμο, η συγχώνευση των πέντε εταιρειών των αστικών συγκοινωνιών εκκρεμεί άνευ σοβαρού λόγου, ενώ η εύρεση στρατηγικού επενδυτή στη ΓΑΙΑΟΣΕ φαίνεται πως θα βρίσκεται στα χαρτιά για πολύ καιρό ακόμη. Σε ότι αφορά τον στόχο της μείωσης του προσωπικού πώς μπορεί να επιτευχθεί όταν οι πλεονάζοντες από τον ΟΣΕ μετατάσσονται στο δημόσιο; Ελαφρύνει μεν το μισθολογικό κόστος του ΟΣΕ, επιβαρύνει δε το αντίστοχο κόστος του δημοσίου. Μία η άλλη δηλαδή..

• …Δημόσια διαφωνία, επισημαίνει η ΝΔ, υπήρξε και για το σοβαρό ζήτημα της μη πληρωμής από τον ΟΣΕ του ποσού των 3,2 εκατ. ευρώ για τόκους ενός δανείου του Οργανισμού. Η ευθύνη γίνεται μπαλάκι μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και του υπουργείου Οικονομικών..

«Κέρδος»

• ..Όλων αυτών, προηγήθηκε βέβαια ο νόμος για τον ΟΣΕ και ο αντίστοιχος για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών. Σύμφωνα με τους δυο νόμους προβλέπεται η κατάργηση των ΣΣΕ και του ΓΕΚΑΠ που ίσχυαν μέχρι σήμερα και αντικατάστασή τους από επιχειρησιακή σύμβαση. Μέσα από την κατάργησή των ΣΣΕ και του ΓΕΚΑΠ επιδιώκεται η απορρύθμιση του εργασιακού στάτους και η εγκαθίδρυση εργασιακών σχέσεων- λάστιχο και η άρση της μονιμότητας. Η κυβέρνηση θεσπίζει τη διαπραγμάτευση από μηδενική βάση διοικήσεων- εργαζομένων εντός 30 ημερών. Σε περίπτωση μάλιστα που δεν καρποφορήσουν οι διαπραγματεύσεις το μισθολόγιο των εργαζομένων θα αποφασίζεται με νόμο. Παράλληλα μέχρι να αποφασιστεί η επιχειρησιακή σύμβαση δεν θα επιτρέπεται η προσφυγή στον οργανισμό διαμεσολάβησης και διαιτησίας..
«Αυγή»