Τρίτη, 22 Φεβρουαρίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ

Συνάδελφοι – Συναδέλφισσες

Οι συχνές επικαιροποιήσεις του μνημονίου το οποίο υπογράψανε, όπως μας λένε, για να μας σώσουν από την χρεοκοπία μετατρέπονται σε εφιάλτες της κοινωνικής πλειοψηφίας, καθώς αναβαθμίζουν και πολλαπλασιάζουν με γεωμετρική πρόοδο τα αντεργατικά μέτρα.
Σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς και τις υποσχέσεις της κατοχικής κυβέρνησης τα μέτρα κάθε νέας επικαιροποίησης αποδεικνύονται χειρότερα από τα μέτρα της προηγούμενης. Το πακέτο δε των μέτρων της προαγγελθείσας που βγάζει στο σφυρί έναντι 50 δις ΕΥΡΩ το μεγαλύτερο ποσοστό της δημόσιας περιουσίας και προβλέπει δραματική μείωση των κοινωνικών δαπανών ξεπερνά σε μέγεθος τα μέτρα όλων των προηγούμενων, καθώς δεν περιορίζεται στην παράταση της λιτότητας, αλλά περιέχει ως αναπόσπαστο συστατικό στοιχείο της επιμήκυνσης αποπληρωμής του χρέους τεραστίου μεγέθους ιδιωτικοποιήσεις, χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, λειτουργώντας ως εντολοδόχος των πιο ακραίων επιθετικών πτερύγων του πολυεθνικού και ντόπιου κεφαλαίου έχει ξεκινήσει με την καθοδήγηση της τρόικας ( ΔΝΤ, ΕΕ,ΕΚΤ) και την ανοιχτή πολιτική στήριξη της ΝΔ, του Λ.ά.ος και της Ντόρας μια αντεργατική επίθεση διάρκειας που επεκτείνεται πέρα από τα όρια της κοινοβουλευτικής της θητείας. Επιδιώκει να διαμορφώσει και το ομολογεί ανοιχτά με την ανάπτυξη της φασίζουσας λογικής το έδαφος πάνω στο οποίο σχεδιάζουν να επιβάλουν ένα ολοκληρωτικό κοινοβουλευτικό καθεστώς μέσω μια κυβέρνησης εθνικής ενότητας ή εθνικής σωτήριας.Οι πρόσφατοι αγώνες παρά τη διάρκεια και τη μαζικότητα που τους διέκρινε έναντι των προηγούμενων δεν κατάφεραν να προκαλέσουν σοβαρές ρωγμές στην κυβερνητική πολιτική και να αναχαιτίσουν την επίθεση. Η βάρβαρη αντεργατική πολιτική στηρίχθηκε άλλοτε συγκαλυμμένα και άλλοτε απροκάλυπτα από τις πλειοψηφίες των οργάνων του Σ.Κ, οι οποίες εγκατέλειψαν το ρεφορμιστικό πλαίσιο διεκδίκησης και διολίσθησαν προς μια ακραία συμβιβαστική γραμμή που βάζει πλάτη στο πέρασμα της αντεργατικής πολιτικής και ξεπουλάει τους εργατικούς αγώνες.Η κυριαρχία πάνω από τρεις δεκαετίες του κυβερνητικού-εργοδοτικού συνδικαλισμού στις διοικήσεις των οργάνων του Σ.Κ και ο εκμαυλισμός των συνειδήσεων μεγάλης μερίδας εργαζομένων συνέβαλλε στην μετατροπή των συνδικάτων από όργανα συντονισμού της ταξικής πάλης σε φορείς προώθησης των κυβερνητικών και εργοδοτικών επιλογών σε τέτοιο βαθμό, που ο χαρακτηρισμός τους ως ρεφορμιστικά είναι κάτι περισσότερο από επιεικής. Οι πλειοψηφίες των διοικήσεων της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ, των περισσότερων εργατικών κέντρων και ομοσπονδιών έχουν προ πολλού προσχωρήσει στο εναλλασσόμενο κυβερνητικό και εργοδοτικό στρατόπεδο. Η διαχρονική άλλωστε «προαγωγή» των συνδικαλιστικών στελεχών σε θέσεις διευθυντικών στελεχών στο δημόσιου τομέα, βουλευτών, ευρωβουλευτών και υπουργών τεκμηριώνει την άποψη περί «πουλημένων συνδικαλιστών» και δεν αφήνει περιθώρια αμφισβητήσεων «για του λόγου το αληθές». Από τον κανόνα δεν ξεφεύγει η πλειοψηφία των συνδικαλιστικών στελεχών της ΠΟΣ, τα οποία παρ’ ότι δεν κατάφεραν μέχρι τώρα να γίνουν βουλευτές ή υπουργοί ανταμείφτηκαν για τις υπηρεσίες τους. Οι περισσότεροι εξ αυτών «προαχθήκανε» στην ανώτερη βαθμίδα της υπηρεσιακής ιεραρχίας της ειδικότητάς τους, κάποιοι έγιναν γενικοί διευθυντές και κάποιοι πήραν «προαγωγή» σε ανώτερες θέσεις των κομματικών τους παρατάξεων.Όσο και αν προσπαθούν οι συνδικαλιστές των πυλώνων του κυβερνητικού-εργοδοτικού συνδικαλισμού να αποτινάξουν με «λόγους δεκάρικους» την κατηγορία περί «πουλημένων» δεν μπορούν να κρύψουν την πραγματικότητα. Υπάρχουν αναρίθμητα παραδείγματα από τις διατυπωμένες θέσεις αλλά και τις πρακτικές τους που αποδεικνύουν τους διαχρονικούς στενούς δεσμούς τους με τις κυβερνήσεις και τις διοικήσεις, στις οποίες παρείχαν απλόχερη στήριξη.
Η ΔΑΚΕ σε ανακοίνωσή της στις 04.06.2009 τοποθετείται ως εκπρόσωπος της τότε κυβέρνησης και της τότε Διοίκησης και ταυτίζεται με αυτές, καθώς «απαντώντας» στην ΠΑΣΚ-Σ αναφέρει, σαν να ήταν η ίδια στην κυβέρνηση, ότι « οφείλουμε να θυμίσουμε ότι κανείς δεν γνωρίζει τι παραλάβαμε και τι απομένει από τις περιβόητες προγραμματικές συμφωνίες για το τροχαίο υλικό». Έφτασε στο σημείο να εκφράσει την ικανοποίησή της με την ανακοίνωση στις 03.11.2010 επειδή η ΝΔ δεν ψήφισε κάποια άρθρα του νόμου 3891 και τέλος να δηλώνει στην ανακοίνωσή της 20.01.2011 ότι «καταγγέλλουμε τη διαδικασία που ακολουθεί η κυβέρνηση, το αρμόδιο υπουργείο αλλά και οι
Διοικήσεις των εταιρειών και διαχωρίζουμε τη θέση μας γιατί δεν θέλουμε να είμαστε συνεργοί στο έγκλημά που διενεργείται εις βάρος των συναδέλφων μας και του σιδηροδρόμου» και να τονίζει ότι « Δηλώνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι για εμάς όσοι υποχρεωθούν σε μετάταξη θεωρούνται «πολιτικά διωχθέντες» και δεσμευόμαστε να παλέψουμε για την αποκατάσταση όλων των συναδέλφων με την αλλαγή του πολιτικού σκηνικού» !!! Δηλ. ομολογεί ότι μέχρι 20.01.2011 συμμετείχε ενεργά στην υλοποίηση του νόμου και αποφάσισε να διαχωρίσει τη θέση της χωρίς φυσικά να ξεχάσει να ανακοινώσει την πρώτη προεκλογική της δέσμευση.Η ΠΑΣΚ-Σ πρόσφερε με πάθος στήριξη στην κυβέρνηση ακόμα και όταν οι προεκλογικές κοροϊδίες του «λεφτά υπάρχουν» είχαν αντικατασταθεί με αντεργατικά μέτρα και κατηγορούσε με την ανακοίνωσή της στις 08.02.2010 όσους εναντιώνονταν στη βάρβαρη νεοφιλελεύθερη πολιτική για «ετερόκλητες και στρατηγικές συμμαχίες πολιτικών δυνάμεων» που θέλουν να κάνουν κακό στο ΠΑΣΟΚ και την ΠΑΣΚ-Σ. Ανακοίνωσε με φραστικούς λεονταρισμούς στις 09.12.2010 ότι αποφάσισε τάχα «να διακόψει κάθε δεσμό με αυτές τις πολιτικές και τους εκφραστές της» άλλα διολίσθησε ακόμα περισσότερο προς τις κυβερνητικές θέσεις. Στήριξε την κυβέρνηση στην εφαρμογή του νόμου και για αυτό προέτρεπε εμμέσως άλλα καθαρά τους σιδηροδρομικούς να κάνουν αιτήσεις « εθελούσιας μεταφοράς» και στράφηκε κατά της κατάληψης των γραφείων της Καρόλου, που αποφάσισαν οι σιδηροδρομικοί για να μπλοκάρουν στην πράξη την εφαρμογή του νόμου. Οι δύο συνιστώσες του κυβερνητικού- εργοδοτικού συνδικαλισμού, άλλοτε συγκαλυμμένα και άλλοτε απροκάλυπτα πρόσφεραν και εξακολουθούν να προσφέρουν αλληλοκατηγορούμενες σημαντική βοήθεια στην εφαρμογή του νόμου, καθώς διευκόλυναν με το συντεχνιακό πλαίσιο πάλης την ενεργοποίηση του « κοινωνικού αυτοματισμού» και διέσπασαν πριν από την ψήφιση του νόμου τους αγώνες των σιδηροδρομικών με την προκήρυξη στάσεων εργασίας ανά ειδικότητα και ανά περιοχή. Μετά την αναστολή της τελευταίας 48ωρης απεργίας και τη δέσμευση της ΠΟΣ «να αποδείξει ότι οι σιδηροδρομικοί θέλουν ένα Δημόσιο – Σύγχρονο – Κοινωνικό και Ανταγωνιστικό σιδηρόδρομο» (η υπογράμμιση δική μας) «επικαιροποιήθηκε» το πλαίσιο της συνεργασίας, στο οποίο η πλειοψηφία της Διοίκησης της ΠΟΣ διεκδικεί θέση συμβούλου στο πλάι της εργοδοσίας.
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Αν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ καταφέρει με τη στήριξη των μηχανισμών του συστήματος και του κυβερνητικού συνδικαλισμού να εφαρμόσει το σύνολο των μέτρων τότε δεν θα μιλάμε για μια ακόμα υποβάθμιση του επιπέδου διαβίωσης αλλά για τη συνολική συντριβή των κοινωνικών όρων της ζωής μας.Αν δεν πετύχουμε νίκες στις τρέχουσες καθοριστικές κοινωνικές αναμετρήσεις και αν δεν βάλουμε τώρα με τους μαζικούς ταξικούς αγώνες ένα αποφασιστικό τέλος στις αντεργατικές πολιτικές τότε δεν θα μιλάμε για απώλειες μερικών ακόμα μαχών αλλά για μια κρίσιμη δική μας ήττα και νίκη των αντιδραστικών πολιτικών, που υποθηκεύουν τις ζωές μας και τις ζωές των επόμενων γενιών. Για να αντιστρέψουμε όμως το κλίμα της διάσπαρτης απογοήτευσης και να κερδίσουμε τις επόμενες μάχες που θα κρίνουν την έκβαση του ολοκληρωτικού κοινωνικού πολέμου πρέπει να απορρίψουμε μαζικά τα συντεχνιακά πλαίσια των συμβιβασμένων μηχανισμών και να χαράξουμε μια άλλη γραμμή πλεύσης με ανατρεπτικό περιεχόμενο.  Στη γενική απεργία στις 23 Φλεβάρη πρέπει να δώσουμε μαζικό παρών, όχι για να στηρίξουμε το άσφαιρο πλαίσιο των συνδικαλιστικών γραφειοκρατιών, αλλά για να ενώσουμε τη φωνή μας με όλους τους εργαζόμενους και να μετατρέψουμε με τη συμμετοχή μας στην απεργία και στη διαδήλωση τη «ντουφεκιά» των εικοσιτεσσάρων ωρών σε πανεργατικό αγώνα διάρκειας με στόχο την ανατροπή της βάρβαρης πολιτικής και των φορέων της.
Στη βάση αυτού του πλαισίου σας καλούμε στη απεργιακή συγκέντρωση -συνέλευση που διοργανώνει η Συντονιστική Επιτροπή Σιδηροδρομικών Αττικής ώρα 10:00 στα γραφεία του ΟΣΕ (Καρόλου) όπου θα αποφασιστούν οι άμεσες παρεμβάσεις και τα επόμενα σχέδια δράσης.

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ Ε . Τ. Α . Σ – Σ