Τετάρτη, 17 Νοεμβρίου 2010

Ολονύχτιες διαπραγματεύσεις τρόικας με Ρέππα - Κατσέλη για τις ζημιογόνες ΔΕΚΟ. Παράλληλα, ζήτησαν να ενημερωθούν και για το μέλλον των τιμολογίων του οργανισμού, των μισθών των εργαζομένων και το χρονοδιάγραμμα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το θέμα των ζημιογόνων ΔΕΚΟ έπεσε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα και το κλιμάκιο της τρόικας. Βασικό θέμα είναι οι περικοπές των δαπανών στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ με πρώτο και κύριο τον ΟΣΕ για τις εξελίξεις του οποίου ζήτησε να δει η Τρόικα. Πιο αναλυτικά, οι ελεγκτές είδαν την πορεία του νόμου που πρόσφατα ψηφίστηκε και προβλέπει μείωση του προσωπικού με μετατάξεις, κατάργηση επιδομάτων, αναστολή ζημιογόνων δρομολογίων και ιδιωτικοποίηση του 49% και του μάνατζμεντ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Παράλληλα, ζήτησαν να ενημερωθούν και για το μέλλον των τιμολογίων του οργανισμού, των μισθών των εργαζομένων και το χρονοδιάγραμμα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Από την πλευρά του, ο υπουργός τους είπε πως έχει αλλάξει το καθεστώς στις εμπορευματικές μεταφορές, πραγματοποίηθηκε μείωση 20% στους μισθούς των εργαζομένων όπως και στα επιδόματα τα οποία δεν ξεπερνούν το 10% του μισθού.Για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο αλλά ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με επενδυτές από Κίνα, Γαλλία και άλλα κράτη ο οποίες όμως δεν έχουν προχωρήσει. Πάνω σε αυτό το θέμα, ο υπουργός ζήτησε από την τρόικα να τον βοηθήσουν για την έγκριση του επιχειρηματικού σχεδίου.Στη συνέχεια συζητήθηκαν οι ζημιογόνες ΔΕΚΟ με τον κ. Ρέππα να εξηγεί τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στις Αστικές Συγκοινωνίες (σε δομή και προσωπικό).
Πρώτα από όλα, οι 5 εταιρίες που είναι στον ΟΑΣΑ θα γίνουν 2 μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς, (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) και μία για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Παράλληλα, θα υπάρξει μείωση προσωπικού με μετατάξεις και ενδέχεται να αυξηθεί το εισιτήριο από τον Ιανουάριο του 2011.
Τόνισε πως κάθε εξάμηνο θα γίνονται έλεγχοι για ελλείμματα και αν σημειώνονται τότε θα παίρνονται μέτρα.Όσον αφορά τις οδικές και εμπορευματικές μεταφορές, ο κ. Ρέππας αναφέρθηκε αναλυτικά στο νομοσχέδιο και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.Από την πλευρά τους, οι ελεγκτές δήλωσαν ικανοποιημένη από την πορεία και τις αλλαγές που έγιναν ζητώντας παράλληλα από τον κ. Ρέππα να πιέσει για το άνοιγμα και άλλων κλειστών επαγγελμάτων.Εντωμεταξύ, ενδιαφέρον και ικανοποίησαν έδειξαν για την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε συμβάσεις παραχώρησης στα περίπου 40 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας με το υπουργείο να έχει οριστικοποιήσει τις ρυθμίσεις που θα περιληφθούν στο σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή.
«Όσο είμαι εγώ εδώ δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις από τις ΔΕΚΟ που εποπτεύει το υπουργείο μου», είπε ο κ. Ρέππας.

Σκληρά παζάρια και με Λούκα Κατσέλη
Σκληρές διαπραγματεύσεις με θέμα τις εργασιακές συμβάσεις γίνονται την Τρίτη (16/10) ανάμεσα σε τρόικα και υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.Στην υπερίσχυση των επιχειρησιακών συμβάσεων αντί των κλαδικών συμβάσεων και της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας επιμένει η τρόικα υποστηρίζοντας πως με αυτόν τον τρόπο θα ανέβει η ανταγωνιστικότητα. Μολαταύτα, το υπουργείο Εργασίας ισχυρίζεται πως δε φταίνε οι κλαδικές συμβάσεις για τη χαμηλή ανταγωνιστικότητα αλλά η γραφειοκρατία, το υψηλό μη μισθολογικό κόστος και το νομικό περιβάλλον.Το υπουργείο τόνισε πως οι κλαδικές συμβάσεις βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα και εξασφαλίζουν την εργασιακή ειρήνη καθώς η Ελλάδα έχει οικονομία με ιδιαιτερότητες φέρνοντας ως παράδειγμα και στοιχεία από άλλες χώρες.

Το θέμα θα ξανασυζητηθεί όταν η τρόικα μελετήσει τις προτάσεις του υπουργείου.

Μάλιστα, το υπουργείο Εργασίας θα καταθέσει το επόμενο διάστημα σχέδιο νόμου για τη ρύθμιση των εργασιακών θεμάτων υπό την προϋπόθεση όμως πως θα έχει διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση των κοινωνικών εταίρων καθώς επίσης και σχέδιο νόμου για τον ΟΜΕΔ όπου θα προβλέπεται η δυνατότητα προσφυγής στον Οργανισμό μεσολάβησης και για τα δυο μέρη.Ακόμη, θα συνεχιστεί η προσπάθεια για την εξυγίανση των ασφαλιστικών ταμείων και η εφαρμογή πολιτικών που στοχεύουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και τη δημιουργία ενός οδικού χάρτη για την αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων. Στο θέμα του ασφαλιστικού επιβεβαιώθηκε το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί στην προηγούμενη επίσκεψη της τρόικας.

Έτοιμη είναι η μελέτη για ΙΚΑ και ΟΓΑ με την τελευταία να παραδίδεται την επόμενη εβδομάδα. Τον επόμενο Ιούλιο θα δοθεί και η νέα λίστα για τα βαρέα και ανθυγιεινά ενώ η μελέτη για όλα τα ασφαλιστικά ταμεία θα έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του ’11. Δε θα υπάρξει οριζόντια ρύθμιση για τα επικουρικά ασφαλιστικά ταμεία αναφέρουν ανώτατα στελέχη του υπουργείου.Το υπουργείο θεωρεί πως 2,6 δις ευρώ μπορούν να εξοικονομηθούν από τα ασφαλιστικά ταμεία χωρίς μείωση συντάξεων και πιο αναλυτικά στόχος είναι η εξοικονόμηση 1,5 δισ. ευρώ από τη μείωση της δαπάνης υγείας όπως και 600 εκατ.ευρώ από την αύξηση των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων.
"Αν το 2010 ήταν η χρονιά των αλλαγών στο συνταξιοδοτικό, το 2011 θα είναι η χρονιά των ασφαλιστικών ταμείων", λένε χαρακτηριστικά πηγές του υπουργείου.Το υπουργείο, τέλος, στοχεύει και σε έσοδα από τη ρύθμιση των εισφορών και την ένταξη μεγάλων ανασφάλιστων ομάδων στο σύστημα με την εφαρμογή του "εργόσημου" όπως και στην αλλαγή της είσπραξης των εισφορών. Χρήματα έχουν εξασφαλιστεί στον προϋπολογισμό του 2011 για την καταβολή των συντάξεων του ΙΚΑ και του ΟΓΑ και για τα επιδόματα του ΟΑΕΔ.
Cosmo.gr