Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010

Συστήνεται Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων


ΣTO άνοιγμα της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών στοχεύει η κυβέρνηση με τη σύσταση Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο του Yπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αναδιάρθρωση, την εξυγίανση και την ανάπτυξη του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που κατατέθηκε στη Βουλή. Σύμφωνα με την Eκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων που θα συνοδεύει πλέον όλα τα νομοσχέδια, «η σύσταση της ΡΑΣ έρχεται να καλύψει οριστικά το θεσμικό κενό για την υποστήριξη της απελευθέρωσης της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών». «Η σύσταση και λειτουργία της ΡΑΣ», σύμφωνα με την έκθεση, «καθίσταται απαραίτητη για την ορθή λειτουργία της απελευθερωμένης σιδηροδρομικής αγοράς διασφαλίζοντας την ύπαρξη συνθηκών για την ανάπτυξη του υγιούς ανταγωνισμού. Η ΡΑΣ αναλαμβάνει και τις αρμοδιότητες του φορέα υπεύθυνου για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού για τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τη διερεύνηση των καταγγελιών των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών, ώστε να εξασφαλίζεται ο σεβασμός των δικαιωμάτων τους. Μέσα από τη σύσταση της ΡΑΣ εξασφαλίζεται η διαφανής και σύννομη με το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος και υποστηρίζεται το αποτελεσματικό άνοιγμα της αγοράς καθώς εξασφαλίζεται στους ενδιαφερόμενους παρόχους σιδηροδρομικής υπηρεσίας η λειτουργία σε ένα ελεύθερο και ανταγωνιστικό περιβάλλον με ίσους όρους». Σύμφωνα με την έκθεση, τον πρώτο χρόνο (2011) η ΡΑΣ θα έχει 30 στελέχη, 40 το 2012 και 50 το 2013. Ο μέσος μισθός για τα μέλη της διοίκησης εκτιμάται στα 3.000 ευρώ, ενώ ο μέσος μισθός του προσωπικού στα 2.200 ευρώ. Aκόμη προβλέπονται λεπτομέρειες για το κόστος των ενοικίων εγκατάστασης, τα έξοδα λειτουργίας κ.ά.
Express.gr