Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Ο τύπος έγραψε για την χθεσινή κινητοποίηση των σιδηροδρομικών.

«Μακεδονία» 24ωρο χειρόφρενο στα τρένα
Με λεωφορεία κατεβαίνουν σήμερα στην Αθήνα σιδηροδρομικοί από τη Βόρεια Ελλάδα, για να συμμετάσχουν στην πορεία διαμαρτυρίας που οργανώνεται στην πρωτεύουσα ενάντια στο νομοσχέδιο περί της εξυγίανσης του ΟΣΕ, το οποίο προωθεί η κυβέρνηση.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Οι σιδηροδρομικοί, που σήμερα πραγματοποιούν 24ωρη απεργία, θα συγκεντρωθούν στις 6 το πρωί μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, όπου θα επιβιβαστούν σε λεωφορεία που μισθώθηκαν με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος (ΣΣΒΕ). Τα λεωφορεία, περίπου έξι τον αριθμό, θα τους μεταφέρουν στην Αθήνα και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ θα αποβιβαστούν στα γραφεία του οργανισμού στην οδό Καρόλου Ντηλ, όπου στις 12 το μεσημέρι διοργανώνεται συγκέντρωση διαμαρτυρίας από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο οικονομικών και στη συνέχεια η διοίκηση της ομοσπονδίας θα συνεδριάσει, προκειμένου να αποφασίσει την κλιμάκωση και τις μορφές των κινητοποιήσεων.
“Θα αντιδράσουμε με κάθε τρόπο, ώστε να αποσυρθεί το σχέδιο νόμου που θα είναι η καταστροφή του ΟΣΕ. Θα μαζευτούμε οι εργαζόμενοι από όλη την Ελλάδα στην Αθήνα για να διαμαρτυρηθούμε και οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν. Αυτό θα είναι μόνο ένα επεισόδιο στο σίριαλ της λεγόμενης εξυγίανσης του ΟΣΕ”, δήλωσε στη “Μ” ο πρόεδρος των βορειοελλαδιτών σιδηροδρομικών Γιάννης Βλάχος. Οι σιδηροδρομικοί δεν δέχονται το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει περικοπή των δευτερευουσών αποδοχών, μετατάξεις 2.350 εργαζομένων, ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και διατήρηση στο δημόσιο της εταιρείας υποδομών.
Εξαιτίας της 24ωρης απεργίας των σιδηροδρομικών δεν θα κυκλοφορούν μέχρι τα μεσάνυχτα τρένα σε όλο το δίκτυο του ΟΣΕ, πλην των αμαξοστοιχιών κοινωνικών αναγκών, που είναι μία ανά κατεύθυνση σε κάθε γραμμή.
«Αυγη». Σε πολύμορφες κινητοποιήσεις προχωρούν οι σιδηροδρομικοί
Ζαγάρας Κ.
Απτόητοι από κάθε λογής εμπόδιο παραμένουν οι σιδηροδρομικοί και προχωρούν σε πολύμορφες κινητοποιήσεις. Χθες το απόγευμα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών αποφάσισε νέο γύρο αγώνων (με καταλήψεις, άνοιγμα διοδίων, συλλαλητήρια και συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα, απεργία διαρκείας όταν το νομοσχέδιο πάει στη Βουλή, κλείσιμο των μηχανών στα μηχανοστάσια και συντονισμό με εργαζόμενους στα άλλα ΜΜΜ) για την ανατροπή του “αντιδραστικού νομοσχεδίου” της κυβέρνησης. Προηγουμένως οι εργαζόμενοι έκαναν κατάληψη στο κτήριο του Οργανισμού και πραγματοποίησαν συγκέντρωση και πορεία στο υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας τους, ενώ αγνόησαν την εκβιαστική απόφαση του δικαστηρίου να την κρίνει παράνομη και καταχρηστική.
Συγκέντρωση χθες και πορεία στο υπουργείο Οικονομικών
Εκατοντάδες σιδηροδρομικοί συγκεντρώθηκαν από νωρίς το πρωί στο κτήριο του ΟΣΕ στην Καρόλου και διαμήνυσαν ότι δεν θα δεχθούν το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Με σημαίες, πανό και αφίσες κατά της διάλυσης του Οργανισμού, οι εργαζόμενοι έστειλαν ηχηρό μήνυμα αντίστασης στην κυβέρνηση, ενώ σημείωσαν κατηγορηματικά ότι είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν για τα εργασιακά τους δικαιώματα, για τον πραγματικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου και για τον δημόσιο χαρακτήρα του. Δεν ήταν μάλιστα λίγοι εκείνοι που υπογράμμιζαν ότι “είναι αποφασισμένοι να 'κάψουν' την κυβέρνηση και όχι τα τρένα, αν επιμείνει σε αυτή την πολιτική”, ενώ χαρακτήριζαν την πρόταση των ΚΤΕΛ για την απόκτηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως “αστεία”.
Ενωτική δράση η απάντηση
Στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΠΟΣ, Ν. Κιουτσούκης, υπογράμμισε ότι “εξυγίανση του ΟΣΕ δεν μπορεί να σημαίνει ιδιωτικοποίηση, εργασιακός μεσαίωνας και κλείσιμο των 2/3 του δικτύου”. Παράλληλα τόνισε ότι “ο σιδηρόδρομος αποτελεί εργαλείο κοινωνικής προσφοράς” και επέμεινε στην ενωτική δράση των σιδηροδρομικών ώστε να υπάρξουν νικηφόρα αποτελέσματα. Ο Θ. Λεβέντης, γενικός γραμματέας της ΠΟΣ, κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει πίσω “το αντισιδηροδρομικό νομοσχέδιο”, ενώ συμπλήρωσε πως “το υπουργείο πρέπει να καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου”. Ο Π. Τερζόγλου, μέλος της διοίκησης της ΠΟΣ, ζήτησε από τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς να απαντήσουν τι απέγιναν τόσες επενδύσεις στον ΟΣΕ και πού πήγαν τόσα χρήματα. Εκ μέρους του ΚΚΕ ο Σπ. Χαλβατζής ανέφερε ότι “χρειάζεται ενιαίος και συντονισμένος αγώνας για να αποτραπεί η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ”, ενώ πρόσθεσε ότι “ο εχθρός είναι τα μονοπώλια και οι πολιτικές που τα υπερασπίζονται”. Ο Αλ. Αλαβάνος, που συμμετείχε στην πορεία των σιδηροδρομικών, τόνισε ότι “το χειρότερο με το θέμα του ΟΣΕ είναι ότι κυβέρνηση και τηλεόραση, που εξωραΐζουν τις τράπεζες, διαβάλουν συλλήβδην όλους τους εργαζόμενους. Δεν θα πάμε πουθενά όμως αν, όπως επιδιώκει ο πρωθυπουργός, βγάζει ο ένας εργαζόμενος το μάτι του άλλου και περάσει η άποψη ότι όποιος απεργεί είναι διεφθαρμένος και κάθαρμα. Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ πάνε να γίνουν γενιά των 700 ευρώ στα 55 τους. Ας στηρίξουμε λοιπόν όλοι το σύνθημά τους: το τρένο ανήκει στον λαό - ένα ελικόπτερο για τον πρωθυπουργό”.
“Ρέππα - Τσιόκα πέστε στο κενό”
Οι σιδηροδρομικοί έκαναν πορεία προς στο υπουργείο Οικονομικών και παρέδωσαν το ψήφισμά τους. Στην πορεία κυριάρχησαν τα συνθήματα “Ρέππα - Τσιόκα, κάντε ένα καλό, βγείτε στο μπαλκόνι και πέστε στο κενό” και “τρένο φθηνό για όλο τον λαό και ένα ελικόπτερο για τον πρωθυπουργό”. Επίσης τα πανό αφορούσαν την αύξηση των εισιτηρίων, τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και το ιδιωτικοποίηση φιλέτων του Οργανισμού. Σήμερα, τέλος, το σωματείο προσωπικού αμαξοστοιχιών έχει εξαγγείλει τρεις τρίωρες στάσεις εργασίας, από τις 6 ώς τις 9 το πρωί, από τις 2 το μεσημέρι ώς τις 5 το απόγευμα και από τις 9 το βράδυ ώς τα μεσάνυχτα.

«Ελευθεροτυπία». Λαμόγια υπάρχουν και στον ΟΣΕ όχι όμως ανάμεσα στους εργαζομένους»
Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΔΑΜΑ
Κρατώντας μαύρες σημαίες, περισσότεροι από 1.000 απεργοί του ΟΣΕ και του προαστιακού σιδηροδρόμου συγκεντρώθηκαν, χθες το πρωί, μπροστά στην έδρα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων, και το μεσημέρι πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας μέχρι το υπ. Οικονομικών. Συγκέντρωση και πορεία και χθες των εργαζομένων στον ΟΣΕ Τις τελευταίες ημέρες κάνουν δύο πορείες την εβδομάδα γιατί, όπως λένε, «καταργείται το μισό σιδηροδρομικό δίκτυο κι εμείς χανόμαστε». Δύο από τους απεργούς μάς μετέφεραν την καθημερινότητά τους στα τρένα και τις αλλαγές που συντελούνται σήμερα στη ζωή τους:
Γεράσιμος Μαυραντώνης
«Επηρεάζεται η ασφάλεια των επιβατών»
«Λαμόγια υπάρχουν και στον ΟΣΕ, αλλά δεν βρίσκονται εδώ, ανάμεσα στους εργαζομένους. Υπάρχει μελέτη που αποδεικνύει ότι από τα 10,3 δισ. έλλειμμα, τα 7,5 έπρεπε να είχαν καταβληθεί από το ελληνικό Δημόσιο. Αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις και οι απολύσεις οδηγούν σε εξέγερση...».
Ο 40χρονος Γ. Μαυραντώνης δουλεύει 21 χρόνια στον ΟΣΕ επισκευάζοντας τα φορεία μεταφοράς εμπορευμάτων: «Σηκώνομαι στις 6 το πρωί για να δουλέψω σε άθλιες συνθήκες, στο εργοστάσιο στα Καμίνια, που χρονολογείται από το 1900. Οι αλλαγές που σημειώνονται επηρεάζουν την ασφάλεια των επιβατών. Η μετάταξη 380 τεχνικών σε άλλες υπηρεσίες, σημαίνει διάλυση...».
Μιλώντας για τον μισθό του δείχνει τη φορολογική του δήλωση: «Είμαι παντρεμένος και οι αποδοχές μου είναι 21.000 ευρώ ετησίως. Μαζί με τα επιδόματα. Αυτό ισχύει για όλους τους τεχνικούς. Μην ακούς τα κανάλια που διατυμπανίζουν μισθούς 80.000 ευρώ. Δεν θα απολογηθούμε για 5 ή 10 άτομα που παίρνουν λεφτά...».
Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος

«Από την ώρα που ξυπνάω, μόνο δουλειά»
«Δουλεύω στις γραμμές 32 χρόνια.
Βρίσκομαι σε διαρκή κίνηση ολόκληρο το 24ωρο. Κρατάω ένα υπηρεσιακό τηλέφωνο και τρέχω να επισκευάσω τη διάβαση. Το πρωί στην Καλαμάτα, το βράδυ στο σπίτι μου, το επόμενο πρωί στον Πύργο. Πρέπει να πάω οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί να κάνω την επισκευή, ώστε ν' ανοίξουν οι μπάρες...». Ο 53χρονος Παν. Αναγνωστόπουλος λέει πως το ωράριό του είναι «από τις 7 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα. Αλλά χρειάζεται να δουλέψω 12 ώρες χωρίς διάλειμμα. Οταν χαλάει μια ισόπεδη διάβαση, όταν μας καλούν για βλάβη, τρέχουμε γιατί πρέπει να επισκευαστεί άμεσα. Από την ώρα που ξυπνάω μόνο δουλειά υπάρχει, τίποτε άλλο. Ταξιδεύω σε ολόκληρη την Πελοπόννησο. Κάποιες φορές ολόκληρο το 24ωρο. Αυτό δεν πληρώνεται. Αλλά την αγαπήσαμε αυτή τη δουλειά και ίσως είμαστε η τελευταία γενιά των σιδηροδρομικών. Ο μισθός μου ανέρχεται σε 1.400 ευρώ».